zondag 22 april 2012

Gezellig dagje bij Anita

huisjes in de maak
straatjes in de maak
Afgelopen woensdag was ik een gezellig dagje bij Anita. 
Wij hebben elkaar ontmoet bij het onvolprezen Dorry weekend in Brabant. Anita heeft ook een hond en Teun mocht mee. Gelukkig vielen de heren bij elkaar in de smaak, anders eindigt zo'n dagje toch een stuk eerder dan je allebei hoopt. Anita is volop bezig met de huisjes en maakt een rode variant.  
Zij weet er 4 in 2,5 uur tijd te produceren. 
Dat vind ik heel knap want ik ben er begin dit jaar ook mee begonnen maar deed een hele avond over één huisje en dat vond ik toch een beetje te gek worden gezien de quilts die nog afgemaakt moeten worden. 
Ik ben er dus niet mee doorgegaan, maar als ik dan dit beeldschone dorpje zie....... 
 Nou, dan moet ik mezelf wel even (denkbeeldig) flink door elkaar schudden hoor. 
NEE Ger, 
eerst Emma's quiltje, de Log Cabin voor Bas en Joukje, de Ocean-wave en natuurlijk de Colourful-rozenquilt voor Wim afmaken. Verder liggen er nog (even zo uit het hoofd) de Mistery van Véronique Requena, Lotje en Seppe, de Poppenslinger, een Japans quiltje, een Home-sweet-home quiltje, een popje in hart en een kinderkamerquilt. 
En ongetwijfeld vergeet ik er nu ook nog een paar. En allemaal patroon mét stoffen hè. 
Dus, hoe verleidelijk ook > het moet maar niet. 
Ik had Emma's quiltje mee om aan te quilten en ondanks dat onze kleppen geen minuut hebben stilgestaan en  we ook nog twee keer met de heren Sjors en Teun hebben gewandeld, is hij weer een stukje verder af. En daartussendoor vonden we ook nog tijd voor een ritje naar Schagen. Want daar bevindt zich een quiltwinkel, genaamd Aljona, die je echt even moet zien, aldus Anita. En, natuurlijk, lag daar weer een verleiding die ik écht niet kon weerstaan. (ondanks een, wederom, flinke "doorelkaarschudsessie")
in het echt zijn de kleurtjes wat feller en echt super.
Een serie stofjes, ontworpen door de schrijfster van de Elm Creeck reeks en zooooo mooi.
Voorlopig gaan ze gewoon weer bij de verzameling, maar ik denk dat het poppenquiltjes worden. 
Zo, nu ga ik nog even verder met de log-cabin. 
Morgen vertel ik jullie over de afgelopen twee gouden dagen met Juultje. 

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Mijn eerste huisje duurde ook erg lang. Vooral bij de wolken ging het niet direct goed en zo nu en dan nog steeds niet. Nu doe ik gemiddeld een klein uurtje over een huisje. Dus hoe vaker je een huisje maakt, hoe sneller het gaat. Misschien dat je er gewoon 12 kan maken. Voor elke maand 1. ;-) Mooie stofjes hebt je gekocht.
Groetjes, Renske

Berna zei

Je hebt een hele drukke maar hartstikke leuke dag gehad zo te lezen. Wat een lieve lapjes heb je gekocht. Ach ooit komt daar ook wel een project voor.
De huisjes van Anita zijn ook leuk maar ook aan mij gaat de huizenhype voorbij. Teveel van hetzelfde dat teveel tijd kost.
Ik kijk uit naar je verslag over Juultje.
Fijne avond!

Anoniem zei

Knap hoor, dat je jezelf kon beheersen.. maar als je alle onafgemaakte quilts op een rijtje zet, wel heeeeel verstandig!! Wat fijn dat je zo'n gezellige en productieve dag had! Wij moeten onszelf altijd op een heel fijne manier vermaken he, zonder man in de buurt ;))!! Maar, dat lukt meestal wondergoed! Ik vind je stofjes prachtig, had me waarschijnlijk ook niet kunnen beheersen, hi hi! Ga je nog naar Rotterdam? Fijne zondagavond, lieve groet Lupineke

Annie Kingma zei

Je kan nog jaren vooruit met je werkjes, maar wat een lieve stofjes heb je gekocht.
Ha mijn eerste huisje was ook een avond, en was ook nog een broddelhuisje, en is in de prullebak beland.
Maar even doorzetten en toen had ik de slag te pakken.
Ik maak eerst een rijtje schoorsteentjes, dan ee serie dakjes en zo verder. Dan een avond of even tussen door zet ik ze in elkaar, en zie dan is er zo een rijtje klaar, en kan het tussen baantje er aan.
Groetnis Annie.

sylvia zei

ach meis, ook al zoveel projecten in de kast, haha!!! We zijn ook allemaal met hetzelfde sop overgoten, he?! Maar wat heb je een gezellige dag gehad en wat ziet de huisjes er super uit!!! Ik ga ook nog door, maar wel met de masjien...;)
Ik dacht al dat ik je rook, woensdag, 10 km verderop, tis een stukkie van niks!!!
Maar wat doet zo'n dagje goed, he, even lekker wat anders aan je hoofd!!
Groetjes, Syl

Yvonne zei

Heerlijk hé zo'n dag alleen maar kletsen en naaien. Ik heb pas een heerlijke dag met Bernadet gehad en binnenkort volgens mij weer een weekend...... Jammer dat Rotterdam niet doorgaat maar ach de winkel verdwijnt niet dus houden we het gewoon tegoed voor de volgende keer. Ik zie je in ieder geval a.s. weekend.
Ik ben trouwens heel benieuwd naar de twee dagen met Juultje en natuurlijk de foto's, laat maar komen.

Groet en dikke knuffel Yvonne

Vlijtige Handjes zei

Lekker zo'n dagje prikken en keuvelen. k was vastbesloten om aan de huisjes te beginnen maar toen viel ik op de grond en er is geen huis meer gebouwd. Ik moet er zeker één maken vind ik zelf. Dit rode dorp is wel heel mooi. Je stofjes zijn heel mooi. Lekker frisse kleuren.
Fijne week groetjes Anita

Anita zei

Hier een berichtje van de andere Anita, als je in de buurt bent moet je zeker ook eens langskomen. lijkt me ook erg gezellig.