dinsdag 21 januari 2014

Dubbelen

Vanmiddag de quilt voor Dorien gedubbeld. Ik dacht het met de latten te doen maar op de een of andere manier ging dat helemaal mis; het ging scheef en het bubbelde .
Dus dan gooien we het over een andere boeg > met de veiligheidsspeldjes.
Dat ging goed. Gelukkig hebben we een grote tafel want dat gedonder op de grond, daar had ik geen zin in.
Eerst de  tussenvulling op de tafel gelegd, toen de achterkantstof er op en goed glad gestreken.  
Even met een hete bout er over een dan plakt het een beetje aan elkaar vast.
Toen samen met manlief de boel omgedraaid en nog eens goed gladgestreken. Waarna de top er opgelegd kon worden en weer even een hete bout erover. Dat werkt prima.
Hierna konden we samen, ( jawel samen, Wim was zo lief om me ook hierbij de helpende hand toe te steken) de speldjes er in steken.
Op deze foto lijkt het een beetje te bubbelen maar hij zit er echt keurig strak op.
Maar .... Jammer dan, te weinig veiligheidsspeldjes.
Groot raadsel want ik heb ooit een quilt van 2.25m x 2.25m helemaal met veiligheidsspeldjes gedubbeld. Zoeken, zoeken, zoeken maar nergens meer speldjes te vinden.
Dus .... dan de rest maar rijgen.
Ging als een tierelier, makkelijker dan met die vermaledijde veiligheidsspeldjes, dus de volgende keer waarschijnlijk de hele quilt op deze manier dubbelen.
Zo, dat gaf een lekker gevoel en toen mochten we van onszelf nog even lekker met Teun langs de Waddenzee rauzen. 

Wij blij, hij blij!

19 opmerkingen:

Chris zei

Even heerlijk uitwaaien na al dat gedubbel. Wat fijn dat Wim thuis is en je kon helpen! Gaat helemaal goed komen hoor!

quiltmarjanneke zei

Wat heerlijk zo'n man die je helpt! Bij mij lukte het dubbelen met latten laatst ook al niet, zelfde euvel als jij. Maar bij jou is de klus nu inmiddels geklaard, echt fijn!

Sis Voorn zei

Ken jij het microstitch apparatje ? Daar ben ik heel blij mee....

Klaske zei

Niet gek zo'n hulpje! Dat doe ik ook niet meer hoor op de grond, funest voor rug en knietjes. Dus net zoals jij op tafel, maar dan niet met speldjes maar met het schietpistool. Moet bekennen dat dat al een poosje terug is *Ü*

Monica zei

Gelukkig ben ik (zijn wij) de enigen niet. Afgelopen zaterdag hebben wij de 'hartjes' gedubbeld, op de grond, Guus twee latten gezocht, lukte ons ook niet, op internet gezocht, maar kon in haast de uitleg niet vinden. Toen maar gespeld met quiltspelden en geregen. Hij zit prachtig strak en kan nu dus aan het quilten slaan. Jij ook heel veel succes, hij wordt echt prachtig. Wat Sis zegt ga ik toch echt eens achterheen hoor.

Annie Kingma zei

Nu lekker door pitten, fijn een hulp.
Doen wij ook samen
Groetnis Annie

Floor zei

Op de knieën op de grond..... nee dat doe ik ook niet meer.
Ik span de onderstof altijd met plakband op de tafel, desnoods voor de helft als het te groot is.
Dan de vulling, dan de top, en dan rijgen met zo'n kromme rijgnaald. Ideaal, hij komt namelijk vanzelf weer omhoog, dus geen pijn in je vingers na afloop.
Maar zo'n hulp is natuurlijk helemaal ideaal!

Anoniem zei

Heb een week geleden een ledikantdekentje gedubbeld op de tafel voor het eerst met latten-ging geweldig!
Kijk maar op de site van de Zondagssteek-daar is een verwijzing naar dubbelen met latten.
Ook op de site van Zipje en Zopje is een verwijzing hier naar.
Succes met het doorpitten.En oh wat wil ik ook graag weer eens uitwaaien langs de zee!!!
gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

Berna zei

Wat een teamwork! Goed gedaan met een beloning toe.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Heerlijk dat het nu toch gelukt is. Maar jij hebt je Wim en dan moet het toch goed gaan!!!
Het wordt errug mooi hoor
groetjes
Wietske

Martine zei

Leuke quilt. Rood en blauw is altijd mooi bij elkaar.

Anoniem zei

Ha, dat gemier altijd met dat dubbelen ;) Gelukkig is het goed gekomen!! Ik werk altijd op de grond, de achterkant plak ik met schilderstape vast op de vloer en dan de rest er overheen, dan de speldjes erop en klaar is Kees! Zonder hulp...
Wat heerlijk dat Wim weer thuis is en dat hij het leuk vindt om je hier mee te helpen! Geniet ervan!!! Mijn Stuurman vertrekt morgen :(((.. Lieve groet!

AnitaS zei

Gelukkig dat het dubbelen nu goed ging. Kan ook niet anders dan met zo'n goede hulp. Succes met quilten.

Guusje, zei

Veel plezier met quilten het is een beautie.

Judith zei

het is een mooie quilt! inderdaad, waar blijven die speldjes??

Johanna Zweden zei

Wat een schitterend quilt
en succes met door-quilten
Fijn weekeinden groetjes Joke

Pauline zei

Fijn dat het zo goed gelukt is uiteindelijk, en wat heerlijk om dit samen met Wim te doen!

Judith zei

Hi gerda, ik ben een beetje aan het bijlezen deze zondag ochtend. Grappig dat het op de latten niet lukte, zelf nog ooit gedaan, maar dacht werkelijk dat dit DE manier zou zijn. Fijn dat je man je zo geholpen heeft! Fijne zondag

Anoniem zei

ll see that he discourages anyone wanting to get rich overnight.

Effective leaders employ autocratic or democratic decision-making processes,
depending on the situation. Also, there is the highest and most exclusive level, this may not be
for everyone right away but as your business grows or if you see that
your business needs a jump start, then the Costa Rica Mastermind training is for
you.

Also visit my website Empower Network