woensdag 14 januari 2015

Een jaartje achter ....

Ja, ja ook ik ben aan het randje per week begonnen.
Van 2014 wel te verstaan.
Dus misschien een troost voor iedereen die een paar weken achterloopt;
 ik loop een jáár achter.
Opeens kreeg ik de geest en dus hup, het boekje en borduurlinnen aangeschaft (zijde had ik nog wel) en begonnen.
 De eerste twee weken zijn klaar.
Ik maak hem op zachtblauw linnen met witte borduurzijde
. De tweede kleur wordt waarschijnlijk zachtgrijs of grijsblauw. 
Beslis ik als ik zo ver ben.
Kijk, mijn eerste twee weken.
Verder ben ik lekker bezig met de hexjes voor Roosje.
Hij is inmiddels gedubbeld en ik zit heerlijk door te pitten met mijn vrolijk gekleurde draadje.
Ook de log-cabinnetjes voor Saartje hebben er weer een rijtje bij.
En Teun beziet het allemaal op zijn gemakkie 
vanaf zijn lekkere plekje op de bank.
Zo, goed bezig hè.

Tel je zegeningen!

14 opmerkingen:

Monica zei

Wat leuk die kleur die je kiest voor de randjes. En het is inderdaad lekker weer om aan je quiltjes verder te werken, succes

Unknown zei

Mooie kleurtjes voor je randjes. De mijne liggen in de kast voorlopig. Ik ben besmet met hexjes ;) Fijne avond x

quiltmarjanneke zei

Zeker goed bezig, ziet er mooi uit allemaal en nog een nieuw project, stel je voor dat je niks te doen hebt!?

Truus zei

Vervelen komt bij jou niet voor zo te zien.Zag dat je ook naar het quiltcafe was geweest in Leeuwarden-er was iemand bezig met een bekend hexjesquilt met roze met witgestippelde rand erom.
Mijn randjeslap is alleen maar een half jaar achter-valt best mee toch?
Mooie kleur voor jouw Randenlap--veel borduurplezier.
groetjes,Truus uit Drenthe

Simone zei

Goed begin van je randjes!

Annelies zei

Leuk begin van je randjes en heerlijke quilts om aan te werken !

Rennie zei

Mooie quilts heb je onder handen. Prachtig!

sylvia zei

Je bent heel goed bezig....;)
Ik ben pas bij randje ergens-in-de-zestig, dus je haalt me nog wel in, hoor!!!
liefs, Syl

Chris zei

Het is ook wel makkelijk met dat boekje er bij. Lekker op je eigen tempo. Moedig hoor!
Enig worden die quiltjes voor Roosje en Saartje. Mijn Roosje is inmiddels een Roos geworden (17) En Teun voelt zich er helemaal happy bij.

Annie Kingma zei

Mooie quilts, en leuk om de randjes nog te doen.
Ik sla nu elke week de randjes 2015 op, om er later deze zomer mee te beginnen.
Eerst ander handwerk
Groetnis Annie

Conny ten Berge zei

Ik heb ook net het randje-per-week-boekje binnen, met de bedoeling er "ooit" aan te beginnen.....
Je quilts worden leuk, vooral die vrolijke hexagonnetjes! En Teun? Om jaloers op te worden :-)

Rya, Rotterdam zei

Jullie Teun zou ik zo willen knuffelen.... ik hou van 'm.... hou überhaupt van honden, vooral grote..... zoals mijn Sarah was.....
Heb ik op 10 januari een heel verhaal gecomponeerd onder jouw opmerking, reageer je niet..... mooie ben jij, heb ik al die moeite voor niets gedaan. Ik zal het op je e-mail zetten en dat is een dreigement!!!! (LOL) Groet, Rya

quiltlodge gerda zei

Och jeetje, sorry sorry sorry. Ik ga meteen nog even kijken!

quiltlodge gerda zei

Rya, ik heb gekeken hoor en het meteen goed gemaakt.
En nu maar hopen dat jij dit weer leest ;)