dinsdag 16 januari 2018

Bezet!

Vanmiddag liet FB mij een herinnering zien van een jaar geleden. 
En ik realiseerde mij dat ik daar nodig mee verder moet.
Weten jullie het nog? 
Het is de quilt die Wim zo ontzettend mooi vindt en die hij dus ook bestempeld heeft als "zijn" quilt.
Ik ben er 10 jaar geleden mee begonnen en nog steeds niet af 😱
Maar ...... ik heb een niet te evenaren goed excuus hoor!
Toen ik er namelijk nét mee begonnen was kondigde ons eerste kleinkind zich aan.
En ja, wat doe je dan?
Juist ja, dan gooi je alles aan de kant en stort je je natúúrlijk op een quiltje voor dat kleinkind dat er aan zit te komen. 
Nou denk je natuurlijk dat ik daarna wel weer verder kon aan deze quilt.
Klopt,
dat deed ik ook! 
 Maar ja, een poosje later kondigde de tweede zich aan, dus.....
Je begrijpt het, dat ging nog eens vijf keer zo door.
 En tussendoor moesten er quiltjes komen voor poppenbedjes, en wandelwagens en wandelwagentjes, de box kreeg er eentje, op het aankleedkussen kwam een hele zachte van badstof en flanel, de poppenkinderen moesten voorzien worden van slaapzakjes voor in de vakantie enz. enz.
Joukje werd dertig jaar en kreeg een quilt voor op hun enorme bed. 
Wim ging met pensioen en ik maakte een geweldige nautische quilt voor hem.
Kortom, deze quilt was steeds maar héél eventjes aan de beurt en moest dan kéér op kéér plaats maken voor belangrijker zaken. ;)
Maar nu,
 nu is de tijd van nieuwe heerlijkheidjes voorbij en zou ik dus normaal gesproken deze quilt weer op kunnen pakken naast de Green tea and sweet beans. 
Ik hou er van om aan twee quilts tegelijk te werken.
 De Green tea ben ik gedeeltelijk aan het quilten dus dat kan gezellig beneden maar de Colourful leg ik uit op de grond om te kijken welk stofje ik zal gebruiken voor nieuwe onderdelen en dat kan niet beneden omdat Teun zich er dan voortdurend mee bemoeit ;) dus dat moet boven op mijn 
 quiltkamer waar ik daar normaal gesproken meer dan genoeg ruimte voor heb.
Maar ......
Nu is mijn geliefde echtgenoot boven een kamer aan het opknappen en ja, dan moeten er wat spullen zolang verhuizen en dan mag je drie keer raden waar de meeste spullen van die kamer zijn beland!




Nou, lijkt me duidelijk hè. ;)

Groetjes en tel je zegeningen.

16 opmerkingen:

Quiltpassion.blogspot.com zei

Ach jeetje, dat gaat'm niet worden! Nu moet-ie nog langer op zijn quilt wachten. Dus ga maar lekker door met quilten tot het weer weg is.

Groetjes, Cisca

Madammeke Ongeduld zei

ooit geraakt die wel af, heb er ook zo een liggen

quiltlodge gerda zei

Ergens geeft het ook wel rust; ik hoef niet te kiezen 😉

quiltlodge gerda zei

Daar vertrouwen we maar op hè. 🙃

Vlijtige Handjes zei

Herkenbaar! Maar komt goed.....ooit😉

Ineke zei

Hahaha, wat veel excuses!!! Maar treur niet, je gaat het vast nog ens afmaken.
Groetjes, Ineke

Supergoof zei

Het is een pracht patroon en ook heel bijzonder, dus als ik aan dit patroon zou beginnen dan,...
;o)

BezigeBijMirjam zei

Ha, ha! Dat gaat hem voorlopig dan niet worden. Gelukkig heb je nog ander werk. Vervelen komt toch in ons woordenboek niet voor? Eens pak je die quilt ook weer op.🤗

Monica zei

Ja Gerda, dat probleem herken ik wel, prioriteiten hè, ha ha, de kleinkinderen hebben altijd voorrang. En wat de spullen in jouw quiltkamer betreft dat is vast maar tijdelijk en intussen aan andere dingen werken. Veel succes!

FLR zei

Oh...hier nog iemand die het herkent! Uitstellen en wanneer je dan wil beginnen komt er wéér iets tussen....Heel veel sterkte en je kamer hebt je vast snel weer tot je beschikking, groetjes, Francisca

quiltlodge gerda zei

Vast en zeker!j

quiltlodge gerda zei

Ja hoor, hopelijk dit jaar nog.

quiltlodge gerda zei

Jaaaa, ik vind hem ook zo mooi! En Wim dus ook .... Hij komt af hoor daar zorgt hij wel voor door me er regelmatig nog even aan te herinneren. Mijn antwoord?
"Tja, maar ik kan er nu niet bij hè"
Maar in mijn planning komt de top dit jaar af hoor, al weet ik niet hoeveel garantie die planning geeft ;)

quiltlodge gerda zei

Tja, Wim wil hem ook graag af hebben dus moet hij opschieten met die kamer 🙃☺️

quiltlodge gerda zei

Doe ik! Momenteel vind ik het haken ook even heel lekker. En inderdaad, de kleinkinderen gaan áltijd voor! Heerlijk.

quiltlodge gerda zei

Leuk hè, zo veel mensen die het herkennen. Maar ook grappig dat iedereen optimistisch blijft. Gelukkig maar!