zaterdag 20 januari 2018

Een bloemenrand aan de shawl en lekker bezig in de keuken.

Vandaag mag Teun het nieuwe stukje aan mijn shawl showen.
Niet dat hij nou zo enthousiast is hoor ....

Meer zo van: " Nou, ga je gang dan maar ff. Zucht ..."
Ik probeerde hem nog even vriendelijk achterom te laten kijken voor een mooi plaatje, maar helaas jullie zullen het hier mee moeten doen.
Deze rand kwam gisteravond tot stand onder de Voice.
Vandaag heb ik er tot nu toe nog niets aan gedaan. Vanochtend eerst lekker gewandeld met Wim en Teun naar onze eigen  Cornwerder waterval. ;))

 Daarna koffietijd voor Wim en ik drink dan mijn groene drankje. Een smoothie gemaakt van bleekselderie stengels, geperste citroenen, peterselie en water. Niet heel erg lekker, ook niet echt vies en wel heel gezond.
Dit keer met een heerlijke appelflap die Anna (ons oudste heerlijkheidje) gisteravond voor ons gebakken heeft.
En daarna ben ik de keuken in gedoken en maakte ik voor de komende week mijn super gezonde bonbons en chocolade brokken.
Tapenade met alleen maar verse ingrediënten en vooral géén suiker,
Verse fruit smoothie,
En een grote pan met 15 liter groentesoep. Sinds een poosje eten wij bij de lunch zo vaak mogelijk een kom zelf gemaakte soep met heel veel groentes. Ik verdeel de soep in porties en die gaan hup, in de vriezer.
Ja, we zijn heel gezond bezig. 
Nou ja, op die appelflap na dan maar dat mag best zo nu en dan. En trouwens zo'n lief gebaar dat kan je toch niet afslaan?!
En als laatste gingen de snoeptomaatjs onder de kraan. Het bakje bewaar ik voor als er hier weer heerlijkheidjes onder de douche gaan.
Leuk hè, hebben ze hun eigen kleine douche; iedere keer weer een succes.
Nu ga ik nog even een stukje haken.
Morgen weer wat steekjes aan de Green tea and sweet beans zetten en dan laat ik jullie daar ook weer wat van zien.
Oh ja, deze moet ik ook nog even laten zien.
 Het was de quote van gister op de afscheurkalender van "Omdenken".
Heerlijk, als je je verlies op die manier kunt benaderen. 
Ik ga hem heel goed onthouden in ieder geval. :)

Groetjes en
Tel je zegeningen

10 opmerkingen:

Betsy's Quilt Blog zei

Wat een goede kleurencombinatie heb je voor je sjaal gekozen! Wordt prachtig!

Madammeke Ongeduld zei

Teun staat er verrukkelijk mee
heb wel 1 min puntje, je smoothie, vooral niet mixen beter stukken kauwen, je hebt anders teveel fruitsuikers en te weinig vezels

Ineke zei

Je sjaal ziet er super mooi uit, lijken wel bloemetjes, de laatste rand die je er op hebt geborduurd.
Gezond hoor, iedere dag lekkere groentesoep.
Fijn weekend

BezigeBijMirjam zei

Jullie zijn wel heel erg gezond bezig! Soep is altijd lekker! 🤗

quiltlodge gerda zei

Ik ben er ook heel blij mee! Groetjes

quiltlodge gerda zei

Ik gooi er vaak in mijn glas een eetlepel lijnzaad, havermout of psyllium-inuline door voor de vezels. Meestal psyllium-inuline want dat vind ik het lekkerst.
Maar ik kan in ieder geval ook wel eens proberen om het wat grover te houden bij het mixen. Maar niet te veel want ik vind het zo verschrikkelijk lekker. De eetlepel vezels helpt hopelijk ook wel al, daar ga ik eigenlijk een beetje van uit.
Dank je wel voor je tip! 😘

quiltlodge gerda zei

Dat heb je goed gezien; het zijn inderdaad bloemen. 👍
De groentesoep is niet altijd de pineut hoor, ik ben ook gek op verse pompoensoep. (Met heel veel koriander!)

quiltlodge gerda zei

Ja, vind ik ook! Maar wel altijd verse! Groetjes

quiltlodge gerda zei

Groetjes!

sanpiseth40 zei

The content of your blog is exactly what I needed, I like your blog, I sincerely hope that your blog a rapid increase in traffic density, which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
ดูหนัง