dinsdag 20 februari 2018

Beurs in Zwolle

Zo, zondag toch nog even naar de beurs in Zwolle geweest. Niet zo lang gebleven want Dorien staat op de skies en Yvonne heeft het druk en had niets nodig dus ging ik helemaal in mijn uppie (of in mijn ukkie, zoals Saartje altijd zegt 😂). En ja, dat is dan toch niet zo gezellig hè. Geen koffie met wat lekkers en in mijn eentje ging ik ook niet zitten lunchen dus met en paar uurtjes had ik alles wel gezien en ben ik lekker weer huiswaarts getogen. Scheelde natuurlijk ook dat ik wist dat Maaike & Pieter en Marrit en Koen met hun heerlijkheidjes daar waren ;)

Op de beurs nog even gezellig gekletst met Joke van Jookies en met Simone van Soed idee. Ik zag er trouwens ook die leuke Needles nanny's (het Garen huys) voor de zelfde prijs als waarvoor je ze in de V.S. koopt maar toch maar niet mee genomen. 13 Euro voor een klein magneetje met een plaatje er op plus nog eens 14 euro verzendkosten?!  Kan je hier ook een rolletje van 25 of 50 stuks voor kopen voor rond de vijf euro. Tekeningetje er op of een leuk lapje er omheen en je hebt er 12 of 25 voor de helft van het geld. Ik zou hem trouwens geloof ik niet aan mijn stof vast klikken (eentje aan de achterkant en de versierde (of niet) aan de voorkant. Ik denk dat ik er gewoon twee op tafel zou leggen; eentje voor de naalden en eentje voor mijn schaartje. Je kan natuurlijk ook een wat grotere nemen ( wel een beetje platte anders wordt het weer zo zwaar om mee te nemen) waar naalden én schaartje op passen. Afijn, helemaal niets gekocht dan?

Haha, natuurlijk wel, maar geen patronen of stofjes. Nee, ik heb me zelf heerlijk verwend met de mallen en de speciale naaldvoet van Bernina om vrij te quilten. Ik heb het nog niet geprobeerd hier maar een tijdje terug was ik ergens waar je het mocht uitproberen en ik was meteen verkocht. Maar zo niet de mallen en de voet. Beetje prijzig. Dus thuis heel aandoenlijk verteld dat ik dat toch maar niet gedaan had ( hoe handig ze ook waren lieverd, écht!) en hoe reageerde mijn lieverd? Ja natuurlijk: "Dan had je ze toch mee moeten nemen?!

Ha, dat heb ik goed onthouden! ;).  Dus toen ik Zondag bij een stand van Bernina stond, nog eens gevraagd of ze het voor wou doen en me toen geen twee keer bedacht en ze lekker mee genomen. Ik kreeg nog een leuke korting ook :)

Ik zal het laten zien als ik er mee aan de slag ben geweest.

Vrolijk weer naar huis, snel gebeld dat ik er aan kwam en toen thuis nog een paar heerlijke uurtjes met kinderen en heerlijkheidjes.  Mats at een lekker boterhammetje met pindakaas en zeg nou zelf, daar lik je toch je vingertjes bij af?!   Mats in ieder geval wel...

 

En Saartje nam Maaike nog even onder handen bij "de kapper".

 

Maaike en Marrit genoten van de blogboeken met al die verhaaltjes en foto' van de kleine heerlijkheidjes; ik moet snel die van 2014 nog even opnieuw bestellen!

Zo en nu nog eentje om vrolijk mee af te sluiten:

 ðŸ˜‚😳😂😳😂😳

5 opmerkingen:

Floor zei

Je moet jezelf altijd verwennen hoor, dus goed dat je dat gekocht heb.
Groetjes,
Floor

quiltlodge gerda zei

Kijk, dat soort uitstekend advies volg ik gráág op; dank je wel!

Ineke zei

Wat leuk, ik kijk er naar uit als je de mallen en het voetje uitgeprobeerd hebt. Succes!!!

Supergoof zei

Big smile om die laatste foto,...
:o)
:o)
Helemaal naar Zwolle, je was er bijna, ik denk dat het ook een oefening was,...
En ben ik de enige die vindt dat Mats sprekend op Opa lijkt?
Fijne dag vandaag!

quiltlodge gerda zei

Haha, ik was er bijna? Sterker nog, ik ben je gewoon voorbij gereden! Ik ga altijd over Lemmer, Emmeloord, Kampen.
En met die laatste vraag van je kan je bij Wim niet meer stuk hoor!