donderdag 16 maart 2017

Clearwater

Clearwater

En via Kamloops de zelfde dag door naar Clear Water Creek.
het was weer bepaald geen vervelende reis.
Langs wilde rivieren en prachtige begroeide rotsformaties.
Waarschuwingsborden voor brand.
Maar ook deze.
Onderweg op een mooi plekje even een pauze.
En uiteindelijk op de vrijwel lege campground "Dutch Lake" een prachtig plekje met fantastisch uitzicht over het meer.
Zo leeg bleef het overigens niet hoor. Tegen de avond kregen we gezelschap van nog een tiental andere campers.
De meeste bleken bevolkt door Nederlanders die ongeveer dezelfde reis als wij maakten van Vancouver naar Calcary maar ook van Calgary naar Vancouver. Dat was wel even leuk om ervaringen en tips uit te wisselen en zo raakten we voor het eerst aan de praat met Joyce en Peter.
Inmiddels zijn dat dierbare vrienden van ons geworden maar dat terzijde.
Na te zijn gesetteld, even wat boodschappen doen.
Is dit nou niet echt een winkel zoals je die in Canada verwacht?
En tanken; dat is ook leuk met zo'n enorme camper.
220 liter per keer!
Toen we terug kwamen eerst even lekker wat gedronken en toen naar het restaurant.
Wij zijn echte strand- en zeeliefhebbers en zitten graag op het strand tijdens de zonsondergang.
Maar kijk hier nou toch weer eens, dat is toch minstens zo mooi?
De weerspiegeling in het water was weergaloos mooi.
Ik blééf klikken.



En zelfs vanuit het restaurant kon ik het niet laten.



We hadden goede recensies gelezen over het restaurant op de campground en bij aankomst meteen een tafel besproken dus we konden lekker op ons gemakkie er heen lopen ondertussen genietend van het fantastische zicht op het meer.
Bij binnenkomst werden we door deze snuiter verwelkomd. Ik hou daar niet zo, van maar ja ...


En het eten was inderdaad buitengewoon smakelijk. Jammer genoeg dacht ik er te laat aan om foto's te maken maar neem van mij aan dat het niet alleen fantastisch smaakte maar dat het ook nog eens heel aantrekkelijk opgediend werd.
Hier is mijn bord jammer genoeg al half leeg. 
Eigenlijk zouden we de volgende dag weer verder gaan maar we besloten ter plekke voor de volgende avond weer een tafel te bespreken en dus een dagje over te blijven.
Dit dessert is trouwens van de tweede avond; de eerste avond helaas geen foto gemaakt.
Die kreeg ik niet op dus die ging halverwege terug naar de keuken.
Deze keer vertelde ik de serveerster echter dat ik hem niet helemaal op at maar dat dat beslist niet aan het dessert lag, het was gewoon te veel.
En onmiddellijk verdween zij naar de keuken en kwam terug met een doosje.
Ik mocht hem gewoon mee nemen!
Oooooh, had ik dat de eerste dag maar geweten ;) !
De volgende dag stonden er drie geweldige watervallen op het programma.
Daar over de volgende keer weer meer.

6 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Leuk om jouw reisverslag te lezen. Haalt weer herinneringen naar boven van onze reis met kinderen in 1998. Volgens mij hebben we toen gepaft bij Clearwater, maar dat kan ook bij Lllioot geweest zijn.

BezigeBijMirjam zei

Dat woordenboek ook.....! Gepaft moet zijn geraft!!!!

Merian zei

Gezellig om je mooie foto's en je verhaal te lezen.
misschien ooit!! Jullie hebben echt een mooie reis gemaakt.

groetjes Merian

Jane in Cumbria zei

Wat mooi allemaal, en lekker!:)Toch leuk van dat doosje, dat doen ze hier ook vaak.

Annelein zei

Wat een heerlijke vakantie... ik geniet gezellig mee...

Ineke zei

Zo leuk om te lezen, we kennen de route, maar niet met een camper, wij huren altijd een auto.