donderdag 10 augustus 2017

Zomer en de Green tea and sweet beans

Dit keer een heel klein vuurtorentje om als magneetje aan de koelkast te hangen.
Ik heb een heel klein stukje geborduurd aan mijn strandhuisjes, waar ik dan overigens wel een paar uur mee bezig ben geweest maar als ik het jullie zou laten zien zouden jullie volgens mij niet eens het verschil met de vorige foto, zonder heel erg te speuren, ontdekken.
Dus om te voorkomen dat ik mij voor het leven belachelijk maak, wacht ik daar nog maar even mee.
Gelukkig heb ik wel iets anders om te laten zien :)
Ik vermaak me namelijk momenteel ook weer met de Green tea and sweet beans. ( Stond al in de titel van dit blogje hè.)
Ik zit heerlijk door te pitten! Wat vind ik dat toch een ontspannende bezigheid. Niet in een ring want dan is de ontspanning bij mij ver te zoeken maar lekker bij tafel met een deurstopper op het werk.
Dat houdt de quilt ge-spannen en mij ont-spannen.:)
Verder gebruik ik ook geen vingerhoed maar zo'n klein suède dopje op mijn middelvinger om de naald door de stof te duwen (ook super handig op je duim bij het duimquilten!) en een vingercondoompje (ja, zo heten ze écht en verkrijgbaar bij de apotheek of bij de huisarts) om mijn wijsvinger om de naald door de stof heen te trekken. Dat werkt voor mij een stuk prettiger dan al die grote attributen om mijn vingers.

Kijk, met dit stukje ben ik nu bezig 
En deze heb ik al gedaan.

Ik heb er al meer gedaan hoor maar die bewaar ik nog even voor de volgende keer :)
Maar ik ben niet de enige in de familie die creatief bezig is.
Saartje is druk aan het vingerverven, al maakte zij er meer handverven van.
En voor mijn verjaardag waren alle zes de heerlijkheidjes druk in de weer geweest met papier en kleurpotloodjes. Het deed mijn omahart weer smelten, dat begrijpen jullie zeker wel.
En tot slot weer een zomers plaatje om mee af te sluiten én om de moed er in te houden ;)
Groetjes en tel je zegeningen!

6 opmerkingen:

Merian zei

Je schiet al aardig op met je Green Tea and Beans. Ik heb het boek ook... misschien wordt het wel mijn volgende grote projectje!!
groetjes merian

quiltlodge gerda zei

Het gaat lekker. Maar dit is pas sectie 1 hoor van de vier of vijf. Ik doe hem quilt as you go per sectie. Maar hij is wel heel leuk om aan te werken. Groetjes! Gaan jullie nog naar het Dorry weekend in november? Yvon, Netje, Regina en ik wel. Groetjes

Floor zei

Altijd heerlijk om tekeningen te krijgen van je kleinkinderen. Natuurlijk worden die bewaard, dat deed ik vroeger met de tekeningen van mijn zonen ook.
Een grappige manier van quilten heb jij. Maar het gaat je heel goed af, en als je het zo fijner vindt.... Ziet er prachtig uit.
Groetjes,
Floor

Ineke zei

Het door-quilten wacht ik mee tot het wat frisser weer is, oktober of zo. Er liggen alweer 3 klaar om door te quilten, ik doe het ook nooit in een ring, gewoon zoals jij het doet is voor mij ook ontspannen. Leuk zeg, van die tekeningen krijgen van kleinkinderen, dat zijn de kersen op de taart.
Fijne avond

quiltmarjanneke zei

Weer volop genieten van je handwerk en heerlijkheidjes dus!

Monica zei

Wat wordt dit een mooie en vrolijke quilt, en handig jouw tip over het condoompje, ik quilt op dezelfde manier maar ik gebruik (afgeknipte) vingertoppen van een suède handschoen.
Geniet van de kleinkinderen en succes met het quilten