donderdag 7 september 2017

Weer thuis

T
Zo, na zes heerlijke weken Frankrijk zijn we weer gezond en wel thuis.
En wat was het weer heerlijk!
Natuurlijk streken we weer neer aan de uiterste zuidwestkust, Saint Juliën en Born om precies te zijn.
Een zeer gemoedelijke,kleine en heerlijk rustige "au naturel" camping met knoerten van plaatsen.
Fietsen mee om door de  duinen en het bos naar het strand te fietsen (6km maar wij fietsen altijd nog even 2 km door naar ons favoriete plekje) over het fietspad dat vrijwel langs de camping loopt.
Ik heb jullie al een paar foto's laten zien van de geweldige golven daar en het fantastische strand.
De vuurtorens die ik liet/laat zien zijn ook deze vakantie aangeschaft. Ieder jaar neem ik er een paar mee, ik kan het niet laten.
Dit keer ook nog twee fantastischeenorme badlakens met vuurtorens.


Prachtig hè.
Tussendoor reden we nog naar de Dordogne om mijn verjaardag te vieren met drie van onze heerlijkheidjes met hun papa en mama. 
Ik werd verwend met prachtige tekeningen en nog meer cadeautjes (ik was vóór de vakantie thuis ook al zo verwend door kinderen en heerlijkheidjes), we gingen lekker zwemmen, deden spelletjes,
En natuurlijk lekker uit eten.
Wim en ik sliepen in een super romantische B&B
Jawel, heel romantisch met twee losse bedden! 😁
We bezochten het prachtige plaatsje Domme boven op een berg.

En Beynac, waar het echter zó druk was dat we nergens de auto's kwijt konden en het dus moesten doen met het uitzicht op het stadje en kasteel vanuit de auto :(
Afijn, niet getreurd, klein stukje terug gereden en op een terras een heerlijk ijsje gegeten en vanaf daar nog even genoten van het uitzicht op het kasteel.


Dat houden we er in hebben Wim en ik afgesproken. Zo leuk om ook nog even in een heel andere omgeving te zijn.
 De kust is heerlijk maar vlak (op de duinen na natuurlijk) maar voor die heerlijke oude tegen de heuvels op gebouwde dorpjes moet je daar niet zijn.
Alhoewel bijvoorbeeld Bayonne ook een prachtige oude stad is.
Vol verleidingen,
Waar ik, uiteraard, voor bezweek ;)
Tja .......
En toen, bijna aan het einde van die heerlijke weken staken we nog even dwars over. Van zuidwest Frankrijk naar Luxemburg. Want daar waren onze andere drie heerlijkheidjes met hun papa en mama op vakantie. En Saartje had ons laten weten dat zij toch ook wel heel graag wilde dat we bij hun ook langs zouden komen. Dus wat doe je dan hè?
Ja natuurlijk, dan rij je daar ook heen! We hebben veel Frankrijk gezien dit keer. ;))
Onderweg overnacht op een heel bijzondere camping vol Nederlanders. Het is echt wel even schrikken hoor als je de camping oprijd en de receptie in een tuinhuisje vindt met boven de deur een bordje waarop in sierlijke letters staat "Mijn ideale plekje". En dit is dus geen vertaling hè!
Maar goed, we vonden een prachtig plekje wat de eerste schrik weer deed vergeten. ;)
 
En ook in Luxemburg was het weer heerlijk! 
Wij kwamen ietsje eerder aan dan de andere opa en oma die nog even langs kwamen op de heenweg van hun vakantie.
Eerst weer heerlijk geknuffeld natuurlijk en gezwommen en uit eten.
Er werd op ons bed gespeeld.
Mats trok de gordijntjes nog even los.

En speelde kiekeboe met het vliegengordijn,
We bezochten Viande, waar mij een grote teleurstelling wachtte.
Ik wilde namelijk even dat mooie quiltwinkeltje "Castellum" bezoeken maar ...
dat bleek niet meer te bestaan, opgeheven. Er hingen nog een paar quilts in de etalage maar verder was het helemaal leeg! 😢
Als "troost" nog maar even met de kabelbaan naar het kasteel. Geen goed idee!
Ik dacht na Canada van mijn hoogtevrees af te zijn maar werd hier toch even ruw uit die droom weg gerukt. Doodeng vond ik het weer. We hebben boven niet eens gewandeld.
"Meteen maar weer terug?" vroeg Wim, "Dan heb je dat maar weer gehad. "En aldus geschiedde. 
En toen was het de volgende dag tijd om weer naar huis te gaan. Koen, Marrit en de heerlijkheidjes vertrokken en wij pasten nog even op Mats zodat zij het chalet konden opruimen en de auto inpakken en daarna zat het er toch echt op.We dronken nog een keertje allemaal samen koffie
We reden naar huis, zetten de caravan op het erf en daarna meteen door naar Bas, Joukje, Anna, Emma en Roos ( zij waren al een weekje thuis) waar we eerst weer werden bedolven onder de knuffels en vervolgens een heerlijke maaltijd kregen voorgeschoteld.
Het zit er weer op, helaas!
Volgende keer laat ik zien wat ik allemaal met de draadjes en lapjes heb gedaan tijdens deze vakantie.
Tel je zegeningen.

7 opmerkingen:

Henny zei

Hoi Gerda, wat een fijne streek van la France is Les Landes! Ik heb je gemaild met een vraag. Geniet lekker na, groetjes Henny

quiltlodge gerda zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
wilma oud zei

Wat heb je het weer heerlijk en gezellig verteld. Alsof je erbij bent. En nu weer terug in je eigen land. Ook fijn. Groetjes Wilma

wilma oud zei

Ik wil zo graag iedere keer je blogjes lezen, maar ik zie nergens dat ik me kan abonneren op je blogjes. Wel op de reacties, maar dat hoeft niet. Kun je me misschien daarmee helpen? Groet Wilma zonder blog.

quiltlodge gerda zei

Hoi Wilma, wat leuk dat je zo geniet van mijn blogjes!
Onder de lijst met volgers staat een blauw blokje met "volgen", als het hoed is word je dan een volger. Maar het kan ook via google plus. Ik weet alleen niet precies hoe dat in zijn werk gaat. Ik weet alleen dat je dan je een google account aan moet aan moet maken. Succes! Laat maar eveneens als het niet lukt dan vraag ik even aan een oom die mij volgt via google plus hoe hij dat gedaan heeft.
Hartelijke groetjes, Gerda

Chris zei

Tjonge, wat een heerlijke lange vakantie hadden jullie! En je hoefde gelukkig niet 6 weken lang je Heerlijkheidjes te missen!

Ineke zei

Wat vreemd, ik heb deze blog helemaal niet gezien of gelezen. Wat een heerlijke vakantie!!!
Groetjes