dinsdag 8 november 2011

Dagje "Jookies", altijd een succes


Afgelopen zaterdag was het weer zover. We (Zusje Dorien en ik) mochten lekker weer een dagje naar Neede. Nou, mochten is natuurlijk niet het juiste woord want wie kan het ons verbieden, nietwaar? Maar goed, het voelde toch zo. Do was lekker bij mij blijven slapen na het quiltdagje van vrijdag. Nou ligt Neede niet bepaald bij ons om de hoek, maar we hebben het er voor over hoor> 2,5 uur rijden. Geeft niks, het is een prachtig ritje. Al snel reden we over de Veluwe en later door de Achterhoek, ook al zo mooi. Alles verkleurd en verstild; je kunt het slechter treffen op een gewone zaterdagochtend.
Maaike lief kwam hier om op te passen op deze twee doerakken.
(Vorige week op de foto gezet tijdens een heerlijke wandeling in Wijk aan zee.) Die hadden dus ook een leuke dag, want reken maar dat Maaike ze verwend heeft. Afijn, ik dwaal af. Wij gingen naar Joke jookieshandwerken.blogspot.com, Joepie. Vorig jaar hebben we bij haar een begin gemaakt aan de Scandinavian en zaterdag kwamen we weer bij elkaar om te kijken hoe ver iedereen was gekomen.


Dorien had hem bijna af en moest alleen nog de bies omzomen en toen dat gedaan was kon zij hem trots tonen.

 Die van mij  hangt al een tijdje te pronken in de kamer; meteen na de herfstvakantie opgehangen. Zie links bovenaan in dit schrijfseltje.

Janneke en Patricia bypastries.blogspot.com zijn nog niet helemaal klaar, maar al een aardig eindje op weg en hopen hem ook voor de Kerst af te hebben.

Zelf moest ik het etiket nog maken en dat heb ik dus niet gedaan; ik heb de naam van de quilt, mijn naam en het jaar gewoon achterop geborduurd. Ik heb een unie-achterkant dus dat kon prima. Kan het etiket ook niet los- en kwijtraken. Slim he? En waar ik me dan verder mee heb bezig gehouden? Nou, kletsen natuurlijk. Kortom, het was weer een reuzegezellige dag, meer dan prima verzorgd door Joke en met geweldige quiltmaatjes! Natuurlijk ook nog even lekker gesnuffeld in Jokes gezellige winkeltje en kijk wat ik meenam.. (naast de belletjes, klokjes, knoopjes, bandjes en koordjes)

Is het geen snoepie, dit vogeltje met lekker warm mutsje met oorwarmertjes?

Groetjes.

11 opmerkingen:

By Pastries zei

Wat hangt je quilt toch mooi! Hij is echt prachtig geworden.
Liefs Patricia

Yvonne zei

De quilt hangt prachtig Gerda, echt een juweeltje. En wat vervelend zo'n dag met je zusje op stap, hahaha.

Yvonne

Terray zei

Heerlijk hoor zo'n dagje uit....Enne die quilt is prachtig geworden, maar ik had m al eerder voorbij zien komen op je oude weblog.

Een brutale vraag......misschien, wat doe je met het patroon. Verkoop je het verder??

Groetjes
Tertia

Vlijtige Handjes zei

Hmmm heerlijk weer zo'n quality dagje. Kest dat moet maar eens een project voor 2012 worden. Nu is het veel te kort dag.
Groetjes Anita

sylvia zei

wat een lekker dagje!!!
Enne, alles op tijd...........;;))
groetjes, Syl

Berna zei

Een dag na elkaar zijn we dus dicht bij elkaar in de buurt geweest. Leuk. Vanaf hier valt het eigenlijk best mee qua afstand dus ga ik Joke zeker een keer bezoeken. Maar jullie hebben genoten en je huis al een beetje in kersterige sferen. Leuk hoor. Ze zijn en blijven leuk die quiltjes.
Knuf

Anoniem zei

Gezellige hé, zo'n uitstapjes en dan nog met je zus!
Zo schattig dat vogeltje met oorwarmers!

Corry zei

Wat een heerlijk dag hebben jullie gehad na de vrijdag ..hihi
en wat een lief moppie dat vogeltje met zijn mutsje, dit staat mooi in je tuin; toch wel een beetje bij het raam gehangen zodat je er zelf ook plezier van hebt. Lieve groetjes Corry

Else zei

Heerlijk van die dagjes, je hebt zo te lezen weer genoten samen! De quilt is erg mooi geworden, en dat vogeltje LIEF. fijne dag, knuffel Else

btw ik hou het op praktisch!

Chris zei

Enig om zo als zussen op stap te gaan. Dan stelt afstand niks voor. Elke minuut is dan een feest. Die quilt vind ik toch zo enig! Hij heeft iets heel aparts, waarschijnlijk ook door de kleur.
Dat vogeltje is echt een lokkertje voor de tuinvogels.

Anita zei

Was je in Wijk aan Zee, als we dat hadden geweten had je een bakkie kunnen komen doen.