woensdag 2 november 2011

Een vrolijk kippetje

Dit quiltje (place-matje) heb ik vorige week gemaakt voor een lieve vriendin, die momenteel een verdrietige periode doormaakt, maar veel troost vindt bij haar kippetjes. Het is een patroon uit een oudere quiltmania, volgens mij van Bobbin, maar dat weet ik niet zeker. Ze was er erg blij mee en "bestelde" gelijk een tweede voor haar partner. Hij komt er aan, maar moet nog even wachten want eerst moet het quiltje voor de kinderwagen van Koen en Marrit af. (Nog een week of zes en dan hopen we ook dit kindje in ons midden te verwelkomen; wat een geweldig jaar voor ons he.)
Jullie zijn nog een heleboel foto's van mij tegoed van Anna en Emma, daar ga ik morgen maar eens mee beginnen. Nu zijn ze er lekker een weekje tussenuit en oef, wat mis ik ze. Voor vertrek, vertelde Anna mij nog met een zeer serieus snuitje dat ik op vakantie best wel in het huisje naast het hunne kon wonen. Heb ik maar niet gedaan ;-)
Lieve allemaal, tel je zegeningen!

9 opmerkingen:

Vlijtige Handjes zei

Wat een leuk kippetje Gerda. Weet je soms zou ik wel vlieg willen zijn. Dan kon ik er gewoon altijd bij zijn.... maar wel een vlugge.......

Yvonne zei

Oh heerlijk Gerda, dat je weer terug bent. Wat een mooi kippetje en wat lief om die te schenken aan je vriendin.
Bedankt voor je mailtje en heb nog even geantwoord.

Groetjes Yvonne

Lida zei

En ik heb jou weer terug gevonden!! Wat fijn dat je ook weer een blog ben begonnen, lekker weer bij je neuzen, misschien niet iedere dag, maar wel met regelmaat! Ik vind de kop van jou in ieder geval fantastisch! Leuk al die ruitjes! Lief die kip en lief van jou! Groetjes
Lida

Anoniem zei

joepie je bent er weer. Ik ben een grote fan van jouw blog
Gratienne

Els zei

AHA, nu heb ik jou ook terug gevonden!! Leuk, ik zet je weer in m'n prive lijstje. Enne, ja die kip is van mij. Mijn patroon stond toen in de Quiltmania. Fijne dag!

Pauline zei

Hoera, je bent weer leesbaar! Veel plezier op je nieuwe blog, natuurlijk duimen we dat de vorige weer opduikt nadat de knappe koppen alle technische problemen verwerkt hebben.
Groetjes, Pauline

conny's quilts en creaties zei

Welkom terug Gerda!

Tineke Machiela zei

welkom terug in blog land..wat een leuke kip heb je gemaakt...
groetjes Tineke

By Pastries zei

Wat leuk dat je ook bij Blogspot bent gekomen. Ik moet zeggen dat dit veel makkelijker is:-) Ik heb regelmatig gekeken of je al over was;-) Gezellig! Wat een leuk patroontje van de kip! Geweldig! Tot morgen;-) Ik heb er zin in! Groetjes Patricia