zondag 6 november 2011

Heerlijke chaos

Vrijdag kwamen mijn drie dierbare dissidentjes bij mij quilten en zoals gewoonlijk hebben de mondjes weer eens meer geproduceerd dan de vingertjes. Teun nam zijn kans waar en ging er eerst vandoor met de broodjes die in een van de tassen op een onbewaakt ogenblik op de grond waren beland. Gelukkig had ik brood en soep in huis en stuiterde dit dissidentje niet, vanwege deze brutale actie van Teun,  halverwege de dag tegen de grond van de honger. Vervolgens installeerde mijnheer zich, alsof er niets gebeurd was, prinsheerlijk op de bank. De dondersteen.

Maar vanwaar nou die chaos? Nou kijk, er is iets wat ik niet kan en dat is "de tijd, die ergens voor nodig is goed inschatten." En dat heeft dan die chaos tot gevolg. Want altijd denk ik iets nog wel even te kunnen doen voordat... (vul maar in).  Dus toen ik vrijdagochtend begon met de voorbereidingen voor het bezoek had ik de planning weer keurig in mijn hoofd, alleen kwam mijn keurig bedachte tijdspad weer op geen enkele manier overeen  met de realiteit. Allereerst deze rotzooi opruimen (Was 's nachts van de muur gedonderd. Wat ik overigens gelukkig niet gehoord heb want waarschijnlijk had ik de rest van de nacht bibberend in mijn bedje gelegen met het idee, dat er beneden allerlei enge lui door mijn huis banjerden die er beslist niet horen en die misschien Teun wel iets ergs aan gingen doen en vervolgens het misschien ook nog wel in hun hoofd zouden halen om naar boven te komen)  en kijk daar ging het al fout >  5 minuten ingeschat maar werkelijke tijd ruim een kwartier. Hierna met Teun lopen en samen op de fiets boodschappen doen > half uurtje ingeschat, werkelijkheid ruim een uur. Toen douchen en aankleden > half uurtje ingeschat, werkelijkheid ruim drie kwartier. Daarna even de swiffer over de vloer halen > 5 minuten ingeschat en klopte wel. Vervolgens koffie zetten, zelf tussendoor wat eten en  mini tartes tatins
voorbereiden en in de oven zetten > 20 minuten ingeschat, werkelijkheid 40 minuten en jawel hoor.... net toen ik de ovendeur open deed om de tartes er in te schuiven ... klop, klop  en daar waren de dames al. Gauw de tafel ontruimd en gevraag of ze een muziekje p de achtergrond gezellig zouden vinden. Uiteindelijk hebben de tartes nog ruim een kwartier op het aanrecht gestaan voordat ik er weer aan dacht ze in de over te zetten, staat de creme fraiche met gembersiroop die ik erbij wilde serveren, tot de dag van vandaag nog steeds in de koelkast en de muziek is er ook niet meer van gekomen. Afijn, koffie inschenken, drie keer heen en weer lopen, suiker, o ja, en lepeltjes gauw alvast een Friese suikerkoek uit de kast gepakt, want koffie met niks is natuurlijk echt niks en vooral errug ongezellig en o ja, thee zetten van het water dat 10 minuten geleden al kookte (dus opnieuw de waterkoker aanzetten). Een half uur later, o jeetje, de tartes staan nog in de oven (gelukkig niet aangebrand) dus tartes gepakt, gebakschoteltjes en o ja, natuurlijk, de thee. Intussen stonden de verse bloemen ook nog steeds droog in de bijkeuken. Dus tussendoor die ook gauw in een vaas gezet. En ondertussen natuurlijk klepperdeklepperdeklepklep. Gelukkig konden de dames er hartelijk en hebben we gewoon een heerlijke gezellige Bee gehad. Alleen... nee, geen foto's want natuurlijk lag het fototoestel klaar maar ben ik vergeten foto's te maken. Maar dat zal niemand verbazen.

Voor de gezelligheid op deze blog, laat ik jullie nog maar even zien, waar ik zelf mee bezig was > hartjes quilten in de rand van het quiltje voor in de kinderwagen. O, ja dat moet ik nog downloaden van de camera...

Fijne  zondag.

18 opmerkingen:

Berna zei

Een heerlijke chaotische dag! Maakt allemaal niet uit want niemand zal er minder om genoten hebben. Ben benieuwd naar het quiltje voor de kinderwagen in z'n geheel.
Knuf!

Tineke Machiela zei

jeetje kan me voorstellen dat je het idd.s'nachts niet wil horen ..ik zou ook geen oog meer dicht doen.. wel zonde van je handwerk hopelijk is het niet stuk gegaan door het glas

Jane in Cumbria zei

Heerlijk!! Het lijkt wel alsof ik bij mezelf om de deur kijk.......:o)
Leuk, die hartjes quilten.
groetjes
Jane

By Pastries zei

Wat heerlijk om je gisteren gesproken te hebben!
En wat lekker om te lezen hoe een gezellige boel het bij je is! Liefs Patricia

Vlijtige Handjes zei

Hahahaha Helemaal herkenbaar. Zou mij ook kunnen overkomen. Maar het was wel leuk en daar gaat het om.
Groetjes Anita

foekie's fashion zei

Wat een leuk verhaal en ook ik heb je gevonden. Ik zet je vandaag in mijn bloglijst, dan kom ik weer even kijken. Groetjes van JOke

jolanda zei

Dus jij bent ook al slachtoffer van web-log. Heel erg jammer dat je alles kwijt bent, maar wie weet komt het nog goed. Wel leuk dat je hier bij blogspot opnieuw begonnen bent. Ik kende je nog niet, maar ik ga je volgen hoor!
Wat een leuk verhaal... en best wel herkenbaar! Stiekum moest ik wel lachen om de actie van Teun hihihi.
groetjes, Jolanda

Inge zei

Leuk, je bent ook bij Blogspot beland! Groot gelijk, het wordt echt niks meer met weblog.nl. Mijn vertrouwen is helemaal weg en ik ben erg blij met mijn nieuwe blog.
En oh, wat een heerlijke chaos hier en wat schrijf je er leuk over. Ik moest vooral ook erg lachen om dat dingetje dat van de muur "donderde" midden in de nacht.......
Wat een dot van een quilt ben je aan het maken, leuk hoor met die ruitjes en gequilte hartjes.

Fijne dag,
Inge

Anita zei

Wat een lekkere dingen heb je gemaakt. En je hebt al net zo'n heerlijke hond. De onze is pas 8 maanden, dus nog helemaal van het ondeugende. Kom bij jou veel vertrouwde namen tegen. heel grappig.

Annelies zei

Ik heb je weer gevonden. Leuk !

sylvia zei

haha, wat een verhaal!!! Misschien kun je ergens een worksjoppie 'planning' doen......;)

conny's quilts en creaties zei

Je schrijft zo beeldend dat ik het helemaal voor me zie, ik hoop dat je er zelf ook om kunt lachen! Het was vast heel gezellig en daar gaat het toch om!

Corry zei

Heerlijk vind ik dit en vooral omdat je het zelf in de gaten hebt...hihihi Hmm Lekker kleine hapjes, ga ik ook proberen want het is zo klaar lees ik :) Gerda ik zie de 17de bij de Markantjes..

Joke zei

Dit vind ik nou echt zo'n supergezellig "Gerda-verhaal".

Lida zei

Rare Malloot, je bent echt geschuffeld als je jezelf zo druk maakt, je moet gewoon lekker genieten en niet alles willen plannen, dat werkt toch nooit! Heb net ook lekker buiten gelopen en langer dan eigenlijk moet, maar wel genoten van het waterige zonnetje! De hartjes zijn schattig, groetjes
Lida

Chris zei

Hahaha, toch wel herkenbaar hoor. Ach, en wat geeft het eigenlijk. Jullie hebben plezier gehad en die dondersteen van een Teun ook!

Anoniem zei

Hier herken ik mezelf ook wel wat in!
Maar gezellige chaos is gewoon leuk hoor!

Corrieneeltje zei

Hè, hè, nu ben ik wel helemaal buiten adem door het meerennen in dit log, wat zul je móe geweest zijn! Als je nu voortaan de tijd inschat en je verdubbeld die, dan is er niets aan de hand volgens mij ;- )
Die mini-tarte-tatins lijken me verrukkelijk met die cremefraiche en gember, wat een supercombinatie.
Heel lief quiltje heb je voor je kleinkind gemaakt. Gezellige blog! Ik mis mijn oude nog steeds maar ben blij met mijn nieuwe.