dinsdag 29 november 2011

Kom maar op met die sneeuw.

Mijn krans is klaar en het lijkt me duidelijk; ik hou van sneeuw. Vorig jaar lag er om deze tijd al een prachtig pak > voor mij Friesland op z'n mooist. Natuurlijk, als je te voet of met fiets,brommer, auto of wat dan ook er doorheen/overheen glibbert wordt het al rap een stuk minder, maar ik vind het zo mooi....

En omdat dit mijn blog is, mag ik dat gevaar nu, hupsakee, even terzijde schuiven (machtig he, zo'n eigen blog) en is die witte wereld wat mij betreft gewoon lekker genieten en dan  bedoel ik  "genieten van de bovenste plank."

En vandaar dus dat het deze krans voor mij is geworden. Geen kerstkrans, maar eentje die gewoon de hele winter kan blijven hangen.

En misschien, heel misschien, denken de weergoden als ze hem zien hangen: "Nou vooruit, laten we haar dat plezier nog maar eens doen."   Waarna ik hierbij iedereen die er doorheen moet ploeteren, nu alvast een welgemeend "sorry" toestuur.
Afijn, genoeg geteuterd over wel of geen sneeuwplezier. Mijn krans hangt en ik ben er blij mee.
Overigens blijft het hier vooralsnog bij mijmeren over die witte wereld; het stormt en regent hier dat het een lieve lust is. Ik ga lekker naar bed en dromen over .......

26 opmerkingen:

Bernadet zei

Hij is leuk!!!!!
Ik ga morgen mijn zakjes aan de krans vastmaken, spannend!!!!

Vlijtige Handjes zei

Hij is kei leuk. Ik hou ook van sneeuw. Zo'n stille witte wereld. Truste ik ga ook maar eerst nog een stukje lezen in de Kerstquilt.
Groetjes Anita

Tineke Machiela zei

Wat leuk is tie geworden!!!
trusten en maar lekker dromen ...ehh misschien van kleine witte vlokjes???')))))

Yvonne zei

Oh, hij is heel mooi geworden. Heerlijk sneeuw, wel gelijk een groot dik pak sneeuw. Met de kids sneeuwpop maken, sleetje rijden en misschien zelfs schaatsen...... gluwein.

Je leest het goed ik ben ook een sneeuwfan maar het liefst met mijn skilatten onder mijn voeten.

Slaap zacht.

Knuffel Yvonne

Irena zei

ik heb ook zo graag sneeuw,gek he,maar vorig jaar was wel erg mooie winter,trouwens jouw krans is prachtig,groetjes irena

Dorien zei

Hoi Gerda, sneeuw, dat hoeft voor mij echt niet. Ik ben een pechvogel en glij altijd uit. Mooie dingen heb je weer gemaakt? Ga je weer mee naar het quiltweekend met je zus? Heel veel groetjes van Dorien

Jeanneke zei

Wat een beeldige krans; je kunt wel zien dat jij hart hebt voor sneeuw!
Groetjes,

Jeanneke.

Anoniem zei

Heerlijk logje Gerda, ik droom lekker met je mee! Je krans is schattig geworden, daar zal je vast een hele winter plezier van hebben! Groetjes van Lupineke

Merian zei

Hij super leuk geworden.
Groetjes van Merian

Guusje, zei

Ik vind hem geweldig leuk geworden, inderdaad een echte winterkrans. En al moet ik er elke dag doorheen ik vind het ook prachtig hoor zo'n witte wereld om me heen.

Lida zei

Oh die is leuk! Ik vind de poppetjes er zo gaaf op! Ik vraag me dus wel af of je die zelf gemaakt hebt? Dit is er een die ik wel zou willen maken! Genieten en het is nog niet echt winter, dus hoop doet leven, zou ook graag sneeuw zien! Groetjes
Lida

Klaske zei

Die is mooi geworden Gerda!
Ik vind het een mooi gezicht als er sneeuw ligt, maar het vervelende, het word zo glad hé?!Nou we wachten het af wat voor winter we krijgen, jij hebt in ieder geval een mooie krans!

Anoniem zei

hij is echt helemaal leuk!
Zie wel dat ik weer de laatste ben die hem af heeft! Vul en naai stug verder
groetjes, Dorien (zusje)

Corry zei

Waar kan ik de sneeuw bestellen? Ik vind het ook altijd heerlijk en vooral om de eerste stappen erin te zetten....maar we moeten nog wel even wachten totdat het komt.
Je krans is geweldig geworden, lekker huiselijk.
Fijne dag vandaag en groetjes Corry

AnitaS zei

Hij is heel erg leuk geworden. Ik vind een witte wereld ook wel mooi. Maar niet als ik er doorheen moet ploeteren. Het lijkt wel of als je ouder wordt banger wordt om te vallen.

Anoniem zei

Wat een leuke krans heb je gemaakt. Echt een winterkrans. Gezellig hoor.
Ik ben geen wintermens, meer een herfstmens. Alhoewel sneeuw (als je niet naar buiten hoeft) wel gezellig eruit ziet. ;-)

Anoniem zei

Hele mooie krans geworden, nu nog even een lekker pak sneeuw dan begint het op winter te lijken!
Wim

Willy zei

Van mij mag het ook al wel sneeuwen. De krans is al heerlijk sfeervol. Je kunt het nu ook laten sneeuwen op je blog, ik weet alleen de htmlcode niet.
Groetjes

Anoniem zei

Wat een ontzettend leuke krans, Gerda!
Zo krijg je meteen zin in de winter.

Ellen
http://elliesquiltplace.blogspot.com

Anoniem zei

Gerda, die is mooi geworden zeg! Plezant zo met die poppetjes en paddenstoeltjes er kleurig bij!
Ja, sneeuw is mooi om naar te kijken ... iets minder leuk als je er door moet hé!

sylvia zei

En??? Over Wim gedroomd??? Dat was je toch van plan......grijns!!!
Sneeuw is leuk en na een dag weer minder leuk..........;)
Leuke poppetjes, trouwens, ik stuur ze ff door naar mijn DD, is gek van dat soort popjes.
groetjes, sylvia

Sieneke zei

hallo wilma

wat en dot van een krans,
die sneeuw popjes ,wat en schatjes .
lekker genieten hoor .
gr sieneke

Anoniem zei

Hij is erg leuk geworden. Wat vindt Anna ervan?

Joukje

Jane in Cumbria zei

Wat een prachtige winterkrans! Ik hoop voor je dat die regen gauw in sneeuw zal veranderen!
groetjes
Jane

Anita zei

Jammer he, hier ook nog geen sneeuw, wel een prachtig zonnetje. Dat is ook erg lekker om met nero te wandelen.

qm zei

wat is je krans leuk geworden.
ik had em even gemist en nu scrol ik even na het lezen van je nieuwste berichtje en zie je prachtige krans.
en wat een leuke knuffel krijgt Anna, daar zal ze zeker blij mee zijn.
fijn weekend