donderdag 3 november 2011

" Want Sod zegt delen"

Afgelopen zondag ging ik even gedag zeggen bij Bas en Joukje, Anna en Emma. Zij zijn er lekker een weekje tussenuit, dus bracht ik een cadeautje voor Anna om in het vakantiehuisje uit te pakken en natuurlijk moest er nog eventjes uitgebreid geknuffeld worden. Afijn, Joukje had een lekkere cake gebakken en de plakjes netjes voor ieder op een gebakschoteltje gelegd. Anna een halve, keurig in hapklare stukjes gesneden. Ze smikkelde er lekker van en in een mum van tijd was haar plakje opperdepop. Maar.... die van mij lag er nog, dus Anna kroop lekker bij mij op schoot en gaf mij mijn schoteltje aan. Dat was duidelijk > Anna lustte nog wel stukje. Dus, je bent oma of je bent het niet, zei ik haar dat ze ook nog wel een paar hapjes van mij mocht hoor. Waarop Anna, bloedserieus, meedeelde:       "Ja, want Sod zegt delen!"   en nam met een vergenoegd gezichtje nog maar eens een flinke hap.

 (De G in het midden van een woord zegt ze wel, maar aan het begin van een woord maakt ze er nog een S van)
Morgen weer verder, maak er een fijne dag van!


10 opmerkingen:

Berna zei

GEVONDEN!!!! Gewoon veel bij anderen reageren dan komt het vanzelf wel weer. Bij mij sta je inmiddels alweer in het rijtje.
Wat een lekker ding die Anna met haar opmerking. Je schrijft ze toch wel op?
En wat een leuke foto's. Kijk paps eens trots zijn op "Zijn meiden". Leuk hoor.
Geniet ervan!
Knuf Berna

MarianneD zei

Och,wat een heerlijke schat! Fijn dat je er ook weer bent,ik ben een paar weken geleden ook opnieuw gestart:www.ikorniquilt.com
Momenteel zijn we in Houston,de Market is net afgelopen en nu begint het Festival...
Ik zet je meteen bij mijn lijst!

Jane in Cumbria zei

Wat fijn dast je er weer bent! Ik wilde je volgen, maar dat schijnt (nog?) niet te kunnen. Of ligt dat nu aan mij? Ik zet je in ieder geval in mijn blogrij.
Wat een schattige kleintjes heb je. Leuk he, Oma zijn. Ik geniet er ook van.
groetjes
Jane

Terray zei

Wat fijn dat je weer in blogland te lezen bent Gerda, ik had je al een beetje gemist!!

Dus voortaan kom ik hier gezellig bij je lezen en kijken.

Lieve groetjes
Tertia

Vlijtige Handjes zei

Wat een scheet. Dat zijn uitspraken die je gaat bewaren. Het ziet er goed uit Gerda!!

Chris zei

Heerlijk zo'n kind!! Ze kunnen zomaar ineens met een waarheid op de proppen komen. Soms sta je er echt van te kijken.
Nu kan ik jou ook weer gezellig volgen. Je staat ook op mijn lijst hoor!

Yvonne zei

Wat een schatjes en tja, kinderen spreken de waarheid.

Groet
Yvonne

sylvia zei

super he, zo'n kleine meid!!! Wat die oortjes al niet opvangen.........
fijn weekend, groetjes, Sylvia

Anoniem zei

Wat een lekkere meisjes! groetjes Will

Anoniem zei

Haaaa grappige uitspraak van Anna! LOL