zondag 17 juni 2012

Groningen


Vergeet ik jullie toch helemaal vertellen over dat prachtige quiltfestival in Groningen...
En prachtig was het. Wat een verrassing!
Vorige week zaterdag: Anita (jammer en sorry, maar geen blog) arriveert keurig op tijd om 0.900 uur bij mij.
Maar helaas, ik ben nog niet klaar. Dus geeft Wim haar eerst maar eens een kop koffie. Tenslotte had zij er al een rit van zo'n drie kwartier opzitten. Teun en Sjors begroeten elkaar uitbundig en Sjors kan ook even kennis maken met Wim, die vandaag zijn "baasje" zal zijn. Dat gaat allemaal prima en als Anita en ik om 10.00 uur vertrekken liggen de heren al gebroederlijk naast elkaar op hun kussens uit te rusten van de onstuimige begroeting en alle emoties die daarmee gepaard gaan.

Wij rijden al kleppend en beppend (we hadden elkaar weer een hoop te vertellen zoals het een stel quiltvriendinnen natuurlijk ook betaamt) rijden wij naar Groningen. En dat is nog een heel stuk verder dan we gedacht hadden, maar potjandorie wat is het daar mooi! We rijden door beeldschone groene dorpjes langs magnifieke boerderijen met al even magnifieke tuinen naar ons eerste festivaldorp. Drukte alom. We vinden een plekje voor de auto; wat we meteen weer moeten verlaten want een vriendelijke mijnheer wijst ons op de uitrit waar ik mijn voiture pontificaal voor heb geparkeerd. Oei, ja dat kan natuurlijk niet. Gelukkig hoeven we alleen maar een klein stukje naar voren. En het feest kan beginnen. Helaas mogen er geen foto's worden gemaakt. Heeeel erg jammer ( zei ze schijnheilig; heel goed wetend dat het fototoestel nog thuis in de la lag. Gggrrr)
Gelukkig heb ik al heel veel blogs gezien waar heel veel foto's op staan. Oók van de quilts die niet gefotografeerd mochten worden; toch altijd weer, wat mij betreft, een irritant kantje van sommige bezoeksters. Maar goed, dat is weer een heel ander verhaal.
Geen foto's dus en moeten jullie maar gewoon van mij aannemen dat het een GEWELDIG festival was. Over twee jaar gaan we zeker weer heen en dan trekken we er een heel weekend voor uit want nu hebben we lang niet alles gezien en dat was heeeeel erg jammer want ik heb op de blogs nog heel wat gezien wat ik graag ook in het echt had willen zien. Wat een prachtige exposities waren er te zien. Ik durf te wedden dat als ze daar zo doorgaan, dit festival uit gaat groeien tot een heel "grote".
Afijn, om 18.00 uur wordt het toch echt tijd; de laatste kerkjes gaan "dicht" en na een telefoontje met Wim wordt het mij duidelijk dat hij met liefde voor ons zal koken, maar dat ik dan wel zelf even de boodschappen mee zal moeten nemen.
Geen probleem, we staan praktisch voor de deur van Appie. Dus snel nog even boodschappen ingeladen en we gaan weer op weg naar huis. Thuis blijken Teun, Sjors en Wim zich prima te hebben vermaakt. Het lijkt mij een goed idee dat Sjors maar bij ons blijft wonen. Maar.... geen haar op Anita's hoofd die daar aan denkt.  Ik begrijp het ;-)
Wim verdwijnt naar de keuken en wij drinken een wijntje; Anita blijft gezellig een nachtje slapen dus het kan.

De volgende dag staat wat ons betreft wederom geheel in het teken van het quilten. Anita spreidt haar huisjes uit en geloof het of niet maar zij loopt vóór op het schema. Hoe vind je die? Ik heb al op veel blogs gelezen over de huisje, maar volgens mij kwam ik nog niet eerder iemand tegen die vóór loopt op het schema.
En dan niet één of twee huisjes, nee twintig! En wat is hij mooi hè met al die lieve kleurtjes.
Als hij weer is ingepakt komen haar mandjes tevoorschijn en ijverig is zij daar de rest van de dag mee bezig terwijl ik aan Emma's quiltje quilt en Wim (de schat) voor de catering zorgt.
Als laatste nog een beeld van een heel hard werkende Anita.
Zo, dat was een heel lang berichtje; hulde aan een ieder die helemaal tot hier gekomen is!

Groetjes en..
tel je zegeningen.

11 opmerkingen:

Lida zei

Genieten, dat was duidelijk, dat hebben jullie volop gedaan en daar ging het toch om! Haar huisjes en mandjes prachtig en die twee schattige honden, wat lief! Fijne dag
Lida

Klaske zei

Jamooi was het quiltfestival hé?! We zijn jullie niet tegen gekomen....
Wat knap om vor telopen met dehuisjes, ik ben tot 2 gekomen..fijne dag

Annelies zei

De lap van Anita kwam me al zo bekend voor, maar nu zie ik inderdaad een mij bekende Anita !
Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad.

Jasmijn zei

Nou jullie hebben het gezellig gehad!! Wat heerlijk dat de twee honden zo snel vriendschap sluiten.
groetjes van ons allemaal

Berna zei

Wat een heerlijke dagen hebben jullie samen gehad. Goed gedaan; eerst inspiratie opdoen en dan een dagje samen prullen.

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een leuke dagen hadden jullie. Jullie zijn met mooie dingen bezig en wat heerlijk, zo'n man die voor de catering zorgt. En de honden hadden het ook al zo leuk met elkaar. Helemaal perfect!
Groetjes, Cisca

Vlijtige Handjes zei

Dat was weer zo'n dag waar je lang van kunt genieten.

quilting Jeannet zei

Geweldig mooi tasje van de hexjes Gerda!

sylvia zei

Ik heb het helemaal uitgelezen, hoor, wat een feest dat weekend van jullie!!!
Prachtige huisjesquilt van Anita, ik loop niet op voor, zelfs een paar huisjes achter......;)
Maar het valt me reuze mee, gezien alle perikelen van de laatste maanden! En we (DD en ik) gaan onverdroten door.....;)
fijn voor je dat Wim weer thuis is!!
groetjes Sylvia

Anoniem zei

Hoi Gerda,
Het was inderdaad een heerlijk weekend, leuk om het allemaal weer even terug te lezen.
Tot snel,
Liefs Anita

Anoniem zei

Hoi Teun,
denken die vrouwtjes van ons nu echt dat wij uitgeput zijn van onze begroetingen?
Pff zouden ze nu echt niet doorhebben dat wij dodelijk vermoeid raken van dat geklep van die 2.
Gelukkig heb jij een baas die weet waar het om gaat, lekker veel rennen in de Friese wind.
Poot van Sjors