dinsdag 6 januari 2015

Lekker bezig geweest

Lekker bezig geweest gister.
Ramen buitenom gelapt, ja vind ik een lekker karweitje.
 Als het tenminste niet te koud is buiten en het niet regent of waait. 
Kortom, ik heb er wel bepaalde weersomstandigheden bij nodig om het leuk te vinden.
 Liefst 's morgens meteen na de wandeling met Teun ('s winters) of lekker 's avonds in het ondergaande zonnetje ('s zomers).
Nou, de voorwaarden waren aanwezig en dus lekker gelapt.
Daarna meteen naar mijn quiltkamer en heerlijk bezig geweest aan het quiltje voor Roos.
Het was al weer een poosje geleden maar nu twee randen er aan gezet.
Een tijdje helemaal geen zin gehad in quilten maar gelukkig is de zin weer helemaal terug.
Op de machine met een mooi festonsteekje en een leuk gekleurd garen.
En nu meteen doorpakken want er ligt nog meer te wachten. 
En als dit nou klaar is dan kan ik lekker gaan doorpitten.
Ik ben altijd met minstens twee projecten tegelijk bezig.
 Eentje op de machine en eentje op de hand.
Deze ga ik op de hand quilten dus moeten die andere twee randen er ook snel aan en dan kan ik op de machine verder met de log-cabin voor Saartje.
Maar tot die twee randen er op zitten blijf ik nog even lekker verder borduren aan mijn engeltjes.
 Die gaan straks weer de kast in tot oktober.
 Het eerste engeltje is dan wel klaar denk ik.
 Ik doe mijn best ;)
Vóór zij de kast in gaat laat ik haar natuurlijk nog aan jullie zien.

Tel je zegeningen!

6 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Wat een schitterend quilt en wat een leuk borduurwerk
Groetjes uit Zweden

nadia zei

Ramen lappen, dat is ook iets wat ik wel graag doe, heerlijk als je weer naar buiten kunt kijken...Je hexagonnenquiltje vind ik geweldig en wat leuk dat festonsteekje. Heb genoten van je kerstblogje, heerlijk gezin heb je! Groetjes, Nadia

Chris zei

Ik heb even lekker genoten van je familiefoto's! Jouw liefde en genieten van je gezin spat er van af Gerda! Je bent een gelukkige vrouw, moeder en oma! En ik wens je dat dat alleen maar meer zal worden dit jaar.
Wat is je borduurwerk trouwens ontzettend mooi ingelijst!! Echt prachtig.

sylvia zei

Wat een leuke stippelrand rond de hexjes!! Goed gekozen....:)
Helaas, het gaat in het weekend weer stormen, dag schone ramen!! Ik wacht nog even......:)
liefs, Syl

Tineke Machiela zei

heel mooi staat de rand om het quiltje van Roos...
en je engeltje is ook mooi.
Succes met je mooie werken Gerda, dikke knuffel

Guusje, zei

Wat wordt de quilt mooi en wat een lief engeltje