dinsdag 28 april 2015

Het schiet op.

Lekker bezig met het quiltje voor Roos.
Vandaag en morgen tussen de bedrijven door nog voor drie en een halve rand de bies aan zomen en dan is hij klaar.


En dan moet ik eerst maar eens etiketten gaan maken voor alle quiltjes die hier zijn gebleven.
Kennen jullie ze nog?

Anna Marije

Emma Sofie

Juliët

Sorry, de laatste is een beetje kreukelig; die heb ik net gauw uit het ledikantje geplukt om te laten zien.
Natuurlijk laat ik de etiketjes ook zien als ze klaar zijn ( hebben jullie meteen de achterkanten gezien)
Niet dat die nou zo spectaculair zijn hoor ....

Zo dat was het lekkers voor de ogen nu het lekkers voor de buikjes,
minstens zo belangrijk, nietwaar?

Net weer een smoothie gemaakt en warempel zonder rotzooi gelukt ;))
En weer lekkere chocola gemaakt met de kruimels en restjes van de zelfgebakken Noorse crackers.
Ik doe er een halve uitgeperste sinaasappel door zodat de massa wat stroperig wordt en je er gemakkelijker mooie hoopjes van kan maken. 


Vorige week voor de eerste keer geprobeerd en prima gelukt. Ik was nog even bang dat ze niet goed zouden stollen door de sinaasappelsap maar dat ging prima dus die houden we er ook in.

Gister natuurlijk onze nationale feestdag en alle heerlijkheidjes hebben genoten.




Lekkere ijsjes gegeten, ballonnen opgelaten en natuurlijk spelletjes



Zelf heb ik lekker gequilt met mijn lieve Kakeltjes.
En dat na een super gezellig weekend quilten, kletsen en vooral heel veel lachen met mijn heerlijke vriendin Yvonne die hier gezellig een paar nachtjes was.

Maar nu vergeet ik toch bijna nog iets heel belangrijks ..


Ons toppertje Anna, nog geen zeven en nu al zwemdiploma A én B binnen. En ze gaat lekker door voor C. Het was weer een hele happening. En wat zijn ze dan opeens toch weer klein en aandoenlijk
hè, als ze daar met die zenuwachtige snoetjes staan te bibberen in hu natte kleertjes. 
Nou, oma was weer reuze trots op haar toppertje hoor!
Zo, dat was het weer even. Jullie zijn weer op de hoogte.
Lieve groetjes en 

Tel je zegeningen!

12 opmerkingen:

Floor zei

Knap hoor diploma B halen als je nog zo jong bent!
Leuk dat alle kinders nu een eigen quiltje hebben, en allemaal leuk en gezellig en mooi door oma gemaakt.
IJsjes.... het was wel een beetje koud eigenlijk, maar ijs gaat er altijd wel in toch?

Ineke zei

Wat een prachtige quiltjes zie ik hier bij je voorbij komen!!! En wat knap van je kleindochter dat ze voor diploma C gaat!
Liefs, Ineke

Monica zei

Wat zijn ze toch super leuk die quiltjes voor je kleindochters. nog even het laatste loodje en dan is dit werkje weer geklaard. Ben benieuwd naar je etiketjes. Wat een pláátjes die drie meisjes! groetjes

Marguerite zei

Leuk hoor! al die mooie quiltjes en mooie kleindochters.
Lekker ijsjes eten in Bolsward als ik het goed zag!
En laat je kleindochter maar lekker verder gaan met haar C-diploma. Zwemmen is zo belangrijk. Zelf zit ik 3 keer in de week in het zwembad van Bolsward met jongste dochter. Die is na het halen van haar C-diploma verder gegaan met wedstrijdzwemmen.

Rya, Rotterdam zei

Ziet er heel leuk uit, de quiltjes voor de ukkepukken. Gefeliciteerd met Anna's zwemdiploma B..... knap gedaan, hoor!! Zie je wel dat die preu best wel opstijft.... ik zei het toch!! En natuurlijk is het lekker. Ik experimenteer ook nogal eens met dit soort dingen, alleen moet ik alles zelf opeten en dat is toch minder !! Gr. Rya

quiltlodge gerda zei

Goed van Anna hè. En ach bij dit feest hóórt gewoon een ijsje hè. Gelukkig scheen ondanks de kou het zonnetje wel en bleef het droog. Groetjes

quiltlodge gerda zei

Ja, ik ben ook hartstikke trots op haar. Groetjes

quiltlodge gerda zei

Lief hè! Jammer genoeg staat Juultje er op zonder Sarah. Groetjes

quiltlodge gerda zei

Jaaaa, dat heb je goed gezien! Bolsward en Joure. ik heb er zelf ook een poosje op donderdagochtend gezwommen. Je woont dus in de buurt! Groetjes

quiltlodge gerda zei

Dank je wel. En ja, je had gelijk hoor en ze zijn heerlijk. Ja jammer als je alles alleen moet opeten alhoewel ik heb er niet zo'n moeite mee hoor ;)
Maar natuurlijk is het gezelliger als je anderen er ook mee pleziert. Niet te veel in één keer maken maar. Groetjes

Chris zei

Nou, dat zijn veel zegeningen!! Allemaal toppertjes, je quiltjes, het lekkers, maar vooral natuurlijk je meiden!

quiltlodge gerda zei

Dank je wel Chris. En vooral wat de meisjes betreft natuurlijk helemaal mee eens :) !