dinsdag 17 november 2015

Twee nieuwe projecten

Jawel, meteen maar twee. 
Hoe ambitieus kan je zijn?
Of misschien moet ik vragen, hoe optimistisch?
Ha Ha , ik denk in dit geval beide.
Maar kijk, natuurlijk moet ik nu al beginnen aan het quiltje voor ons zesde heerlijkheidje.
En omdat ik ook wel begrijp dat jullie natuurlijk razend nieuwsgierig zijn ;) ;) LOL
Laat ik eerst het patroon zien dat ik gebruik


En nu de stofjes


Dat wordt dus een heel ander quiltje dan op het voorbeeld; dat was heel vrolijk en die van mij wordt heel lief (denk/hoop ik) én, ook niet geheel onbelangrijk, geschikt voor zowel een jongetje als een meisje.
De stofjes zijn ontworpen door Veronique Requena en te koop via Gütermann. Ik heb ze vorig  jaar al gekocht toen ik bij haar op bezoek was en er zelfs nog helemaal geen sprake was van een zesde heerlijkheidje.
Inmiddels heb ik al heel wat van die "harlekijntjes" getekend en geknipt maar nog geen foto van genomen en ik lig in bed dit blogje te schrijven terwijl de harlekijntjes beneden liggen dus sorry, even geduld nog.
Ik heb wel een foto van een papieren proefharlekijntje dat ik maakte omdat ik eerst niet zo begreep wat er bedoeld werd in de omschrijving. Ik dacht dat het driehoekje er bovenop apart moest worden gemaakt maar dat bleek niet zo te zijn. Afijn, tekst was voor mij niet  helemaal duidelijk maar gelukkig was Dorien (zusje) daar die  wat dit betreft gelukkig dan weer nét even wat snuggerder is dan ik.

Morgen zal ik even een foto maken van de werkwijze voor degenen onder ons die zo ongeveer hetzelfde ruimtelijk voorstellingsvermogen (NOT!) hebben als ik.

En dan het tweede project.
Dat is eigenlijk een geheim project maar de ontvanger/ster  hiervan leest maar heel af en toe mijn blog en zal denk ik ook niet doorhebben dat hij/zij hiermee bedoeld wordt. Dus ik durf het wel aan om zo nu en dan een klein stukje hiervan te laten zien.
Het zijn losse blokken die later aan elkaar gezet worden.


Hier zie je er vijf. De zilveren plakken zijn cirkels die er op geappliceerd gaan worden.
Dit trucje leerde ik in België van Dorien (Weitmans).
Je knipt de stof met een kleine naadtoeslag, legt dit op stevig papier of karton, slaat het naadtoeslagje om en besproeit het met een beetje Crackfree. Dan strijken en inpakken in het folie tot je ze gaat verwerken. Dan haal je de zilverfolie eraf, het papier er uit en je hebt een figuurtje met een prachtig rond en scherp randje om op de achtergrond te appliceren.
Ik ga het dit weekend uitproberen.
Maar nu ga ik slapen; het is inmiddels al half twee dus dat wordt wel eens tijd toch.
Wat een nachtbrakerij!

4 opmerkingen:

Rita zei

Mooie stoffen en het worden vast en zeker 2 hele mooie quilts. Jij hoeft je voorlopig niet te vervelen. Veel succes,

Floor zei

Wat een leuk patroon voor het zesde heerlijkheidje!
Zelf vind ik de stofjes die je gekozen hebt een beetje antiekerig voor een kindje, maar misschien houden de ouders daar wel van, en die moeten het ook leuk vinden natuurlijk.
Blokken met cirkels er op, lijkt me heel leuk worden.

Chris zei

Dat eerste quiltje wordt zeker weten LIEF, dat kan niet anders!
Ik gebruik ook crackfree met appliqueren, werkt perfect. Alleen verwerk ik het eigenlijk direct. Maar ik heb weer wat geleerd om zulke rondjes te bewaren!

n.demmer1@gmail.com zei

Wat een leuke stofjes voor je nieuwe kleinkind, wordt vast heel mooi.