dinsdag 8 december 2015

Quiltcafé in Harlingen

Vandaag weer een hele gezellige middag gehad in Harlingen.
Iedere tweede dinsdag va de maand zijn wij welkom in het oude station (nu dus een bijzonder sfeervol café/brasserie) in Harlingen waar we met een gezellige groep lekker aan het quilten zijn.
Ik heb geen foto's gemaakt dit keer, gewoon geen tijd voor gehad. Veel gelachen vandaag.
Maar ook lekker doorgewerkt aan deze ...


Ik heb hem al een paar jaar en ieder jaar kom hij een beetje verder af.
Alle afbeeldingen zijn inmiddels doorgepit en nu ben ik bezig met de teksten.
Ik weet niet of hij dit jaar afkomt maar dat is wat mij betreft ook helemaal niet belangrijk.
Ik zit er lekker aan te werken en met Kerst gaat hij gewoon weer aan de muur. 
Dat doe ik ook al jaren, af of niet. 
Even een paar foto's van de afbeeldingen dichtbij?




Leuk hè. De hele quilt in zijn geheel vertelt het Kerstverhaal.
Dit zijn de afbeeldingen waarvan ik de tekst al heb gequilt. 
Iedere afbeelding die ik af heb, zal ik laten zien.
Morgen komen de Kakels gezellig bij mij "kakelen", lees quilten en héél veel kakelen.
Dus morgenavond heb ik vast weer leuke/mooie dingen om te laten zien.

Emma Sofietje is nog steeds ziek; morgen moeten Bas en Joukje weer met haar naar het ziekenhuis. De kinderarts heeft haar er tussen gefrommeld. Hopelijk komen we dan een stapje verder.
En ja, je kan inderdaad beter zelf iets hebben dan dat je toe moet kijken hoe zo'n klein meisje zich zo beroerd voelt.

Tel je zegeningen.

10 opmerkingen:

Ineke zei

Wat wordt dit een leuke kerst-quilt, leuk zoals je het door-pit. Wat sneu voor Emma, hopelijk is ze gauw weer beter.
Liefs, Ineke

Marguerite zei

Wat een Super leuk quiltje.
Hoop gauw ook een keer bij jullie langs te komen op deze dinsdag middag. Lig/zit nu even in de lappemand.

Monica zei

Ik vind dit een super leuke kerstquilt. Beterschap voor Emma

Rya, Rotterdam zei

Lees net je "Verhaal van het Sinterklaasfeest"....leuk leuk leuk!!
En je kerstquilt is errug, errug mooi!! En met elkaar quilten en kakelen in oud station lijkt me reuze gezellig, maar wat ellendig dat Emma ziek is... hoop heel erg dat jullie snel een gunstige uitslag krijgen. Zal een lichtje voor haar (en jullie) aansteken.

Annie Kingma zei

Prachtig kerst quilt
Groetnis Annie

quiltlodge gerda zei

Dank je wel!

quiltlodge gerda zei

Dat zou leuk zijn maar eerst maar even beter worden!

quiltlodge gerda zei

Dank je wel; bij jullie alles goed? Lekker weer in Nederland?

quiltlodge gerda zei

Ja, het was weer een groot feest. Emma knapt gelukkig weer wat op; ze reageert weer en begint ook weer wat te eten.

quiltlodge gerda zei

Dank je wel Annie.