zaterdag 2 april 2016

Heerlijke lente!

De lente hangt in de lucht, heerlijk.
"We kunnen wel picknicken in de tuin oma!" opperde Anna.
"Dan doen we een kleed om op te zitten en dan eten we ook daarop. En dan kunnen we ook wel een tentje maken en ..." Anna zag het helemaal zitten en Emma knikte ijverig mee ter instemming.
Hooooooo, ho ho! Dit ging me allemaal nog wel een beetje érrug snel. 
"Mogen de tuintafel met de stoelen ook?" Vroeg ik zo kordaat mogelijk.
Even verscheen er twee fronsjes op twee voorhoofdjes maar Anna koos al snel eieren voor haar geld en stemde in. En dus Emma ook; in dit soort zaken kiest zij er meestal voor om haar grote zusje te volgen.
Dus hup, de hoes van de tafel en stoelen af, in de keuken de boterhammen met kaas en komkommer gesmeerd, alles op een blad, kinderstoel naar buiten en genieten maar. 
Heerlijk in het zonnetje.
 Ze genoten! ( en ik dus ook natuurlijk)
En ja, als het dan toch mooi weer is, dan wordt er natuurlijk lekker buiten gespeeld dus...
Trampolinepret. 
Dat mag niet met de prinsessenjurkjes aan, te gevaarlijk, maar zelfs dàt was dit keer geen enkel probleem.
En toen ze helemaal moe gesprongen waren werd er natuurlijk ook nog even een filmpje gekeken.
Roos was inmiddels ook weer wakker en liep gezellig in de rondte te keutelen met haar poppenwagentje; zij geeft nog niet zo om diefilmpjes waar haar zusjes zo gek op zijn.
Kortom, het was weer een gezellig oppasdagje.
En nu maar hopen dat die lente zich een beetje vastbijt en jullie er net zo van genieten als wij.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk zo'n blogje over de kleinkinderen. Waarom staat er bij de reacties een bericht van die meneer Islam? Of zie ik dat alleen staan? Bij je andere blog stond hij ook als eerste met zijn reclame. Groetjes Wilma

quiltlodge gerda zei

Hoi Wilma, tja ik weet ook niet waar die jij heer nou weer vandaan komt. Blijkt hij toch bij 23 berichtjes van mij die reclame er in gezet te hebben. Ik heb ze maar snel verwijderd en als spam aangemerkt. Hij heeft ze er heel kort geleden allemaal op gezet want ik lees altijd de reacties en de laatste keer stond hij er nog niet bij. GGgrrrr. Dank je wel voor de tip! Groetjes