dinsdag 22 november 2016

Tofino en Browns Bay

Tofino, een slaperig (althans toen wij er waren) kustdorpje dat zo lijkt weggekaapt uit een Amerikaanse/Canadese feel good moovie.
Veel houten huizen geverfd in van die mistige kleurtjes, vissersbootjes in de haven, één hoofdstraat met gezellige winkeltjes en een paar (vis)restaurantjes, een paar zijstraatjes naar de haven, het schooltje, het kerkje en een noodhospitaaltje (in het hoofdseizoen is het een druk bezocht kustplaatsje) en vriendelijke relaxte mensen.

Niet zulk mooi weer die dag maar het was droog en niet koud.
En dat mistige, dat paste eigenlijk wel mooi bij de sfeer hier.
De volgende dag was het tijd om verder te gaan.
Dat vinden wij wel een dingetje hoor als je met een camper onderweg bent. Steeds weer nadenken over waar je naar toe wil, welke campground je kiest en hoe daar naar toe te rijden. Natuurlijk hadden we van tevoren wel al een plan maar dat hebben we gaandeweg toch een paar keer aangepast.
Afijn, we gingen op weg naar Browns Bay. Een baai met campground aan de oostkust van Vancouver Island.
We reden dezelfde weg terug maar nu van west naar oost. Een andere mogelijkheid was er ook niet maar het kwam goed uit want we wilden nog een paar dingen onderweg bezoeken.
Ten eerste de grote steenophoping halverwege de rivier waar we constant langs reden en waar we op de heenweg al voorbij waren voordat we er erg in hadden. Ik keek toen meer naar de weg dan naar de omgeving :(, zo eng vond ik het toen nog). Op de terugweg was ik gelukkig een stuk relaxter!

Wim ging de doorgang van dichtbij bekijken, ik niet. Veel te glibberig die stenen.
"Maak maar foto's voor mij." Beval deze angsthaas en bleef zelf mooi aan de kant staan.

Grappig detail, aan het hek hadden mensen allemaal slotjes gehangen. Zoals wij een muntje ergens in gooien en een wens doen zo hangen ze hier die slotjes aan het hek.
Hierna reden we door naar Cathedral Cove. Een eeuwenoud bos met enorme bomen.
We hadden geluk; we konden de RV nog net kwijt op het laatste grote plekje.

Om je een idee te geven van de grootte van deze bomen ben ik even voor een omgevallen boomstam gaan staan. Die had de doorsnee van meer dan mijn lengte.
Om over de hoogte maar niet te spreken. Enorme bomen, sommige al 800 jaar oud die daar zeer majestueus staan te wezen.
De naam Cathedral Cove is prachtig gevonden, zeer toepasselijk.
Er was een mooi pad door een stuk van dit indrukwekkende bos aangelegd.
Hierna verder naar Browns Bay.
Ik had jullie daar nu ook al over willen vertellen maar dat worden wel erg veel foto's voor mijn
 I- padje dus dat doe ik morgen maar. Ik beloof dat het niet weer zo lang zal duren als voor dit blogje ;
Het is heerlijk om te schrijven want alle mooie herinneringen komen naar boven dus hup Ger,
 even door gaan nu.
 Doe ik.
Groetjes en tot gauw!

FLR zei

Prachtig!! 14 jaar geleden was ik op dezelfde plaatsen....vanuit Tofino een walvistour gemaakt en omdat we tijdens de tour geen walvissen zagen, de volgende dag weer geboekt! Voor niets! Dit was de uitbater nog niet eerder overkomen....maar er stond in de voorwaarden toch echt dat je nog een keer mee mocht wanneer je geen walvissen had gezien! Hij vond het geweldig!
Cathedral Cove kan ik me ook herinneren, toen was het gelukkig niet druk.
Ik vond het zo heerlijk, wat een prachtig gebied, zou er zo willen wonen.....Heb je de quiltshops gezien?
groet!
Francisca

quiltlodge gerda zei

Ai, nee niet op Vancouver Island. Gelukkig later tijdens de rit wel, in Camloups.

Yvonne zei

Wij maakten een paar jaar geleden ook een rondreis door Canada per camper en zijn daar ook geweest. Ik hoop dat je gedurende de reis wat meer gaat genieten zonder de angst want dat is zo zonde. Het rijden daar is immers zo relaxed vergeleken met hier! Jullie hebben vast ook beren gezien daar of niet?

conny's quilts en creaties zei

Prachtig is het daar zeg. Wat een enorme bomen. Ik ben nu al benieuwd naar je volgende verhaaltje, groetjes, Conny

Merian zei

Blijf genieten van je verhaal en de mooie foto's!!

quiltlodge gerda zei

Ja hoor. Die komen later aan de beurt in mijn verhaaltjes 🙃

miekequilt zei

O wat heerlijk! Wij waren al twee keer met een camper in Canada en nu geniet ik van jouw verhalen. Ik ken deze streek niet, maar dat maakt niet uit. Wij vinden het een schitterend land en ik laat je blog vanavond aan mijn man lezen.

Ineke zei

In Tofino geweest, dat moet zeker 15 jaar geleden zijn dat we er waren, met onze kinderen. Wel 1 quiltwinkel gespot, dat was is Parksville. Daar deden we onze boodschappen, want we hadden een leuke klein blokhutje aan het water gehuurd voor 5 dagen.
Ik weet nu hoe het komt dat ik je blog niet meer volgde, ben over gegaan naar bloglovin, maar heb nu je blog daar gevonden. Geniet veel van je verslagen.