woensdag 13 december 2017

Mooie randjes en een fietsje

Oei, gister een beetje aan het rommelen geweest met de machine. Werd ook wel eens tijd, ik heb de machine al een jaar en ben er nog lang niet handig mee. Foei Gerda.
Krijg je zo'n mooie machine en dan doe je opeens een heleboel met de hand.
Ik vond het ook gewoon een beetje eng om van alles te proberen.
En toen ik vorige week dacht "en nu ga ik eens een mooi randje proberen!" ging dat volledig de mist in. Het werd gewoon niet mooi en het fietsje dat ik maakte ging op het proeflapje prima maar op de quilt zat het achterwiel vast aan het voorwiel. Gggrrrrr, hup, de boel weer aan de kant.
Maar dat kan natuurlijk niet en het bleef dan ook door mijn hoofd gonzen.
Maar kijk als je er dan gewoon een beetje rustig over na denkt dan weet je het ook eigenlijk wel. Er moest gerommeld worden met de naaivoetdruk. Dus het boek er bij gepakt en eens even aandachtig een paar hoofdstukken gelezen. En ja hoor, de naaivoetdruk kan veranderd worden. 
Nou daarna zag het er al een stuk beter uit. Maar nog steeds niet wat ik wilde.
Hmm, 
Misschien de steekafstand veranderen, iets dichter op elkaar?
Jaaaaaaaa, toen was hij mooi :)
Zo mooi dat ik er twéé foto's van laat zien. Hoezo trots?
Mooi golfje hé?
Daarna het fietsje weer geprobeerd met aangepaste druk op de voet en voilá ......
En toen meteen door met m'n kussenhoesje. Ook met een randje dat eerder niet wilde lukken.
En kijk nu eens!
Juweeltje hè.
Nog eentje van dichtbij want hierboven lijkt het alsof hij af en toe wordt onderbroken maar dat is niet zo hoor, daar is de draad gewoon donkerder. In het echt is dat effect er gelukkig niet.
Het moge duidelijk zijn, ik ben helemaal in de Gloria en kan opeens niet meer wachten om nog véél meer uit te gaan proberen. Joepie, ik durf het en het lukt!!!
Maar eerst morgen weer een dagje met de heerlijkheidjes uit Bolsward.
Maandag ook al zo'n geweldige dagje in Joure.
Lekker gewandeld in het prachtige besneeuwde park met dit kleine gein-konijntje.
Samen met Maaike dus lekker gekeuveld met z'n drietjes,
Mats maakt op zijn manier ook al geintjes.
Hier gekke bekkies trekken met zijn tongetje naar buiten 😍
Heerlijk hè.
Eerst had hij een stukje zelf gelopen, zo stoer dat mannetje.
Om kwart over twee kwamen zijn zusjes ook weer uit school vol verhalen en erg hard toe aan even lekker knuffelen bij oma op de bank, maar hoe heerlijk ook, we waren toch ook blij dat hun papa ook vroeg naar huis kwam van zijn werk  want het weer werd er niet beter op dus was het ook fijn dat we op tijd weer naar huis konden rijden. 
 En dat bleek maar goed ook.
Thuis nog even een paar mooie plaatjes geschoten want je weet maar nooit; voor het zelfde geld was dit al weer alle sneeuw voor deze winter.
Jammer dat het niet twee weken later kwam! 
Al zie ik op FB wel dat niet iedereen van die witte wereld houdt.
 Grappig om die verschillende reacties te lezen. 
Maar goed, ik vind het mooi.
 Al wil ik dan wel weer graag dat de kinderen mij even laten weten wanneer ze veilig thuis zijn. 🙃
Tja.......

Groetjes en tel je zegeningen.

2 opmerkingen:

Floor zei

Het is zeker mooi die sneeuw, vooral de bomen, helemaal wit!
Maar nu is het erg glad met die regen over de bobbels, niet te lopen!
Fijn dat het lukt met de naaimachine, heb je hem toch niet voor niets gekocht.
Groetjes,
Floor

Ineke zei

Wat heerlijk dat je nu durft met je machine van alles uitproberen.
Schattige foto's van je kleinzoon en schitterende foto's van de sneeuw.
Fijne dagen