maandag 21 januari 2013

Eindelijk sneeuw!

Eindelijk, eindelijk hebben we hier ook een mooi pak sneeuw.
wat heb ik de afgelopen week met een jaloerse blik naar al die mooie beelden van sneeuwpret gekeken.

Uiteraard iets minder jaloers bij de beelden van glijpartijen, aanrijdingen en ander ongemak, maar toch ....

Maar vandaag mogen wij er dan ook van genieten
En werd ik meteen afgestraft voor mijn jaloerse gevoelens ...

Wij zouden vandaag gezellig naar de Caravana gaan, maar dat ging dus niet door, te veel sneeuw op de weg.

Vanmorgen deed Wim eerst nog even boodschappen in Makkum.
Op de terugweg belde hij mij even om iets te vragen en opeens hoorde ik alleen nog maar:
" Oh Oooooooooh Oooooooooooooh!!!!!!!!!!!!!!!"
Je begrijpt, ik schrok me een hoedje en zat al te wachten op de klap, maar het liep gelukkig goed af; net op tijd stond hij stil.
Maar ons uitje werd dus ter plekke van de baan geveegd.
Afijn, niet getreurd.
Inmiddels heb ik al weer een paar hexagonnetjes er bij gefrabriceerd vandaag.

En heb ik besloten dat ik het te leuk vind voor het poppendekentje (daar verzin ik wel weer wat anders voor) en dat ik lekker doorga voor een quiltje voor Juultje. Want Juultje heeft hier nog geen eigen quiltje en dat kan natuurlijk niet.
Dat bleek afgelopen vrijdag wel weer.
Anna en Emma waren hier maar Anna was nog steeds niet haar eigen vrolijke ikje en lag dus lekker in een bedje op de bank onder haar eigen quiltje hier.
Nog een beetje ziek en heel erg moe maar wel in vol ornaat natuurlijk want kijk, je bent een prinsesje of je bent het niet....

Emma en Juultje liggen nog onder het zelfde quiltje, maar eigenlijk was dat voor Emma dus nu is Juultje aan de beurt voor een eigen quiltje bij opa en oma.
Toen papa ze bijna weer op kwam halen was het mooie jurkje weer omgeruild voor haar pyamaatje 
en kropen oma en Emma er ook nog even gezellig bij om een dvd'tje van K3 te kijken.

Zo en vandaag dus geen Caravana maar wel weer een paar hexagonnetjes er bij.

En dan last but not least,
kijk even op de site van de quilthoeve want zij hebben een heel leuke give away.
www.dequilthoeve.blogspot.nl
Fijne avond en doe voorzichtig als je nog de weg op moet!

16 opmerkingen:

katrien zei

Leuke blommetjes.
En hier is gisteren nog eens 12cm sneeuw bijgevallen.

Unknown zei

Jammer niet naar de caravana! Anders was je mijn zoon misschien tegen gekomen, hij staat daar voor Knaus campingparken. Hoorde dat het een leuke beurs was, volgende keer beter!

Groeten Anita

Pauline zei

Je hexagonnen zijn dan ook wel erg leuk, wat zal dat een heerlijke meisjes quilt worden!
Jammer van jullie uitje, maar misschien komt jullie kans nog.
Succes in de give away!

Berna zei

Goed idee dat quiltje voor Juultje en dat roze doet het ook goed erin.
Doe voorzichtig met de gladheid. Het is heel erg mooi maar ook verraderlijk.
Beterschap voor het prinsesje! Dit prinsesje heeft vanochtend de diagnose longontsteking gekregen. Gatevr, ik lijk elk jaar de klos te zijn. Mag ik ook onder een quiltje op je bank?
Knuf Berna

Chris zei

Natuurlijk, eenmaal een prinses, altijd een prinsen, ook in bed!! Heerlijk. Enige foto's weer.
Dat was even spannend met Wim aan de mobiel! Brrrrr. Goed afgelopen gelukkig.

conny's quilts en creaties zei

Wat een knusse momenten met je kleindochters. Wat zal Juultje blij zijn als je voor haar ook een eigen quiltje maakt, hoort er voor haar ook meteen een prinsessenjurkje bij? Ze zijn lekker fleurig je hexagonnetjes.

Jasmijn zei

Wat een leuke foto"s! En die hexagonnetjes zijn echt uperlief!
Groetjes van ons allemaal

Annie Kingma zei

Sneeuw is fijn, maar wel heb je soms er3 maal last van.
Word zeker een mooi quiltje voor Juultje.
Groetnis Annie

Judith zei

ik ben heel benieuwd wat jij voor Prinses Juultje gaat maken. Zo'n mooi meisje MOET toch gewoon onder een bijzondere quilt. Ziet er gezellig uit bij haar opa en oma. Wat die sneeuw betreft, dat mag van mij vanavond nog de weg weer af.

Lida zei

Wat een lief stel is het en natuurlijk moet Juultje ook een eigen quiltje! De stofjes van de Quilthoeve passen prima bij haar, dus succes! Groetjes
Lida

Willy zei

Ja lekker binnen blijven, aan glijpartijen heb je ook niets. Mooie hexagonnetjes voor een quilt. Fijne week,

quiltmarjanneke zei

Dat wordt vast een heel mooi quiltje voor Juultje!

sylvia zei

niets leuker (bijna) dat hexjes maken, lekker relaxt en het wordt altijd leuk!!
mooi voor Juultje!! En gelukkig is opa Wim nog heel, stel je voor.......
.....:(....al die gladdigheid, tis wel mooi, maar je hebt zomaar wat gebroken en dan is Leiden in last!!!
liefs, Syl

AnitaS zei

Wat een lieve foto met je kleindochters. Sneeuw is mooi maar ik vind dat thuiszitten maar niks.

Anoniem zei

Hoi gerda,
Lekker he zwemmen met je spetters.
Hier is de sneeuw al weer weg.
Liefs,
Anita en Sjors

Hennie zei

Wat een mooi hartje hangt er bij jou, ik hou ook wel van sneeuw, natuurlijk ook alleen de leuke kant geen geglibber graag, ha, ha, ha.
Prachtige bloemen heb je gemaakt.

Groetjes Hennie.