dinsdag 2 april 2013

Dit is Karin Chrispijn,
en vorig jaar is zij plotseling overleden aan de gevolgen van kanker.
Sommigen van jullie zullen dit ongetwijfeld al weten doordat jullie haar gekend hebben via het quilten.
Ik kende haar niet heel erg goed; maar de paar keer dat ik haar ontmoette heeft zij met haar vriendelijke spontaniteit (en prachtige quilts!) veel indruk op mij gemaakt.
Haar zoon Gert-Jan ken ik beter.
Hij is een goede vriend van onze zoon Koen 
en ik weet hoe machteloos en ontredderd hij en zijn vriendin zich voelden toen de ziekte zich bij zijn moeder openbaarde en helemaal toen zij niet zo heel veel later na een enorme hoestbui geheel onverwacht overleed.
Waarom ik jullie dit verhaal vertel?
Hierom:
Gert-Jan heeft namelijk besloten dat hij iets wil doen met het afschuwelijke gevoel van onmacht en ontreddering.
Hij wil het omzetten in kracht, in iets positiefs.
Om dit te verwezenlijken doet hij mee aan de Alpe d'Huzes.
Alpe d'Huzes is een actie waarbij deelnemers, alleen of in een team, geld bijeen brengen waarmee zij een bijdrage leveren aan de strijd voor de overwinning op kanker.
En wij kunnen hem daarbij helpen door hem te sponsoren.
Hij is al volop aan het trainen en wil proberen om op 6 juni 5 keer de legendarische Alpe d'Huez te beklimmen.
Een bijna onmogelijke opgave, maar "zijn moeder rijdt op zijn bagagedragertje met hem mee"
en onder het motto
"opgeven is geen optie"
gaat Gert-Jan zijn uiterste best te doen om die berg zo vaak mogelijk te bedwingen.

Ik wil hem daarbij heel graag helpen en ik hoop met heel mijn hart dat jullie na het lezen van dit blogje ook  vinden dat dit zo'n mooi initiatief van hem is dat jullie hem ook wel een zetje omhoog willen geven.
Dat kan door hem te sponsoren; het hoeven geen grote bedragen te zijn.
Mag natuurlijk wel ;) ,
maar een euro of een paar euro per keer dat hij die loodzware tocht naar boven heeft gehaald zou al heel mooi zijn en met hoe meer we zijn hoe groter het bedrag wordt, toch?
Je kan ook een vast bedrag toezeggen als je dat liever doet, het maakt niet uit.
Ik geef jullie de link waar Gert-Jan zelf ook nog eens uitlegt wat het voor hem betekent om dit te doen en waar je je tevens als sponsor op kunt geven.
Hij heeft best nog wel een bedragje nodig om überhaupt mee te mogen doen dus lieve allemaal
willen jullie alsjeblieft met mij mee doen om deze kanjer een zo groot mogelijk bedrag bij elkaar te laten fietsen?
De link delen mag natuurlijk ook, graag zelfs.

9 opmerkingen:

Chris zei

Ontroerend Gerda! Wat een mooie foto van haar en haar quilt.
Prachtig initiatief van haar zoon. Een neef van mij die zelf dacht kanker overwonnen te hebben heeft 5 jaar geleden ook aan die fietsprestatie meegedaan. Geweldig. Helaas is hij 2,5 jaar geleden toch overleden, 44 jaar.

Terray zei

Mooi maar triest verhaal en een prachtig initiatief. Ik wens jullie heel veel succes.
In mijn omgeving zijn er ook verschijnende mensen die zich hiervoor inzetten dus een bijdrage gaat al naar de juiste plaats!

Groetjes
Tertia

sylvia zei

wat een goed initiatief, ik ga even naar zijn info!!
maar 5x......pfiew, dat is heeeeeel erg vaak, hoor! Ik hoop dat hij het redt!
tot gauw, groetjes, Syl

Anoniem zei

Wat geweldig van hem om dit te doen! 'kHoor wel meer,dat dit je weer helpt om je leven weer op de rails te krijgen na zo'n érvaring'.En zo te lezen is hij nog jong-in de 20?
Hier wordt ook gesteund en hier is door RTVDrenthe vorig jaar ook een grote sponsortocht georganiseerd voor Kika.
Heel veel succes voor hem,en waar een wil is,is een weg--het gaat hem vast lukken!
groetjes,Truus uit Drenthe

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Ik ondersteun dit initiatief al van harte en heb bewondering voor de mensen die deze inspanning voor elkaar krijgen.
Wens hem heel veel sterkte!
groetjes
Wietske

AnitaS zei

Het is een heel mooi idee. Ook vanuit hier wordt al iemand gesteund.

Anoniem zei

Oh... een verhaal om heel erg stil van te worden.. Mooi Gerda, dat je aan het verhaal van Karin en haar zoon aandacht besteed hier op je blog. Ik hoop dat vele mensen een steentje willen bijdragen. Vorig jaar hebben wij ook twee mensen gesteund, die ofwel nabestaande waren, of een zieke in de directe familiekring hadden. De machteloosheid is vaak zo vreselijk groot.. Ik wens Gert-Jan heel veel sterkte toe met zijn missie en met het verwerken van het verlies van zijn moeder. Liefs Lupineke

Monica zei

Tuurlijk gaan we hem steunen! het is altijd zo triest deze verhalen te horen, maar helaas gebeurt het maar al te dikwijls

katrien zei

Wat een initiatief.Ik wens hem dan ook alle moed toe.