woensdag 16 oktober 2019

Dikke pech!

Vertelde ik in mijn vorig berichtje nog over ons heerlijke weekendje met Juul, dit keer weer een vervelend berichtje.
Afgelopen donderdag kreeg ik namelijk weer een TIA voor de kiezen.
Aanvankelijk leek het allemaal nog mee te vallen maar inmiddels laat mijn linkerkant mij weer behoorlijk in de steek; voorlopig dus even geen foto's van nieuwe muizenblokken. 
Het lukt gewoon even niet om de lapjes goed vast te houden. ☹️
Iedereen weer behoorlijk geschrokken, vooral de kinderen. 
Maar dit keer ben ik zelf ook wel heel erg geschrokken en is het vertrouwen ver te zoeken.
De conclusie van neuroloog en huisarts dat het kennelijk nog erg onrustig is in het gebied en dat we nu maar moeten hopen dat het hier bij blijft omdat de medicatie voor bloedverdunners niet kan worden verhoogd omdat ik dan een verhoogd risico op een bloeding daar zou lopen, stelt eerlijk gezegd ook niet erg gerust.
Wel gister weer gesprek met de vasculair internist gehad  en we beginnen deze week nog met de injecties om het cholesterol te verlagen. 
De medicijnen die ik daar al voor had deden niets maar gaven wel heel vervelende bijwerkingen. Deze injecties moeten daar nu snel verandering in brengen.
Helaas kan het wel even duren, 1 tot 3 jaar,  voordat de bestaande aanslag in de vaten zal zijn verdwenen. Geluk is wel dat de vaten in mijn hals schoon zijn! 
Afijn, het is wat het is en ik rust nu weer heel veel en hoop dat ik binnenkort toch weer lekker met naald en draad aan de gang kan.
Gelukkig heb ik Wim die  zich van een zeer zorgzame kant laat zien en  mij aan alle kanten steunt en moed inspreekt.
Net als de kinderen en kleinkinderen trouwens.
Van Roos kreeg ik zelfs haar twee knuffeltjes om bij mij te logeren.
Hoe lief is dat!
Zelf nam zij dan wel onze Baf even mee want ja,
 "dat vindt hij ook wel gezellig"  
En Roosje zelf duidelijk ook; zelfs bij het eten schuift zij gezellig een stoel voor hem aan.šŸ„°šŸ’•
En Wim en ik?
Wij tellen toch ook vooral onze zegeningen.

14 opmerkingen:

Madammeke Ongeduld zei

dit is ook weer niet zo hoopvol, en toch moet je er het beste van maken
gelukkig heb je hulp van kinderen en heel lieve kleinkinderen
veel beterschap

Merian zei

Och Gerda, dat was weer schrikken. Hopelijk gaan de injectie' s, zijn wel doen. Rustig aan doen, is gemakkekijk gezegd, succes daarmee, geniet van je heerlijkheidjes.
Groetjes Merian

Else zei

Zo dat is schrikken, ik hoop dat je snel het vertrouwen in je lijf weer terug krijgt. Fijn dat man en kinderen er voor je zijn en zo te lezen SUPER voor je zorgen. Rustig aan en genieten van je heerlijkheidjes. DIKKE knuffel Else

Vlijtige Handjes zei

Ik duim voor je Gerda. Wat je zegt het is zoals het is. Gelukkig heb je veel liefde om je heen.

Floor zei

Geen goed nieuws Gerda, echt balen dat je nu niet meer kunt handwerken, maar ook angst hebt voor herhalingen.
Hopelijk komt het weer helemaal goed en kan je weer genieten van de kleintjes en alle andere dingen.
Nu dan maar genieten van kleine genietjes, zoals de twee lieve knuffels die je mag lenen.
Veel beterschap.

Ineke zei

Oh Gerda, wat erg! Je ging je steeds beter voelen, maar dan weer een TIA. Heel veel sterkte en fijn dat je kinderen en man je zoveel helpen. Dikke knuffel!

Coby Breitner zei

Jeetje Gerda (ken je niet persoonlijk hoor maar alleen van je blog) wat moeten jullie geschrokken zijn. Vind het knap dat er toch dan weer een blogje staat. Hou je taai en ik hoop dat je snel weer een steekje kan doen.

Yvonne zei

Dat is schrikken zeg! Kan me voorstellen dat je vertrouwen in je eigen lichaam nu ver te zoeken is. Heel veel sterkte en beterschap gewenst!

Marguerite zei

Wauw zeg! Dat is schrikken.
Heel veel sterkte en geniet van de dingen die nog wel kunnen.
Beterschap

Agaath zei

Heel veel liefs en sterkte toegewenst uit Utah!

conny's quilts en creaties zei

Sterkte gewenst. Fijn dat je zo veel liefdevolle mensen hebt om je te steunen.

Annemiek zei

Bah wat naar nu weer, het ging net zo goed vooruit. Gelukkig heb je een zorgzame man rn kinderen maar je bent weer even teruggezet. Veel kracht gewenst om weer te herstellen.

miekequilt zei

Wat een schrik voor jullie allen. Heel veel sterkte en de lapjes gewoon maar even laten liggen.

mieke zei

Ojee , dat is inderdaad schrikken.
Fijn dat je veel steun en liefde hebt ,van je gezin.
heel veel sterkte. grtjs Mieke