dinsdag 25 januari 2022

Eindelijk!!!

 Ooooooh, ik loop weer hopeloos achter!😱 

Beetje moeilijke tijd gehad maar het gaat weer wat beter dus hup, daar ben ik weer.

Eerst maar eens laten zien dat de quilt voor Emma af is en wat is ze er blij mee (gelukkig!)

Komtie:

De achterkant
Tataaaa, daar istie:
En een heel blij heerlijkheidje onder haar Takkiequilt

Het was heerlijk om er aan te werken. Alles op de machine gedaan, ideaal.
En verder…
Maakte ik dit borduurwerk af. Het was de bedoeling dat het ingelijst zou worden maar helaas, het rood was op meerdere plekken doorgelopen waardoor met name de sneeuw roze was geworden 😱
Opnieuw gewassen met colourdoekjes (had ik de eerste keer niet gebruikt omdat ik het in een lauw sopje op de hand had gedaan. Dom dom dom!) maar ook dat hielp niet. Toen maar met een wattenstaafje en bleekmiddel het geprobeerd. En wat gebeurt??? Het doorgelopen roze werd wit maar ook het linnen waarop de boel geborduurd was. Potverdorie!
Maar….. bij nader inzien was dat niet zo heel erg. Van een afstandje lag er nu gewoon een beetje boel meer sneeuw 😉
Afijn, geen zin meer om hem voor veel geld in te laten lijsten maar ook zonde om hem in een hoek te gooien. Dus …. Kussen van gemaakt en laat dat nou hartstikke leuk staan! 😃
Probleem opgelost.
En verder …. Nou moet ik even kijken waar ik de vorige keer was gebleven hoor.
Weet je wat? 
Dat laat ik morgen of overmorgen weer even weten want ook het typen gaat niet zo makkelijk meer als voorheen.
Oké?
Voor nu, lieve groetjes aan jullie allemaal en ik hoop jullie vanaf nu weer regelmatig te spreken.
Gewoon, omdat dat zo gezellig is.😘
En natuurlijk eindig ik weer met:

Tel je zegeningen!

2 opmerkingen:

Floor zei

Kan me voorstellen dat Emma reuze blij is om onder die leuke teckelquilt te slapen.
Wat jammer van het borduurwerk. Ik was nooit iets zonder kleurenvangers en doe bij een quilt wel 5 doekjes, die meestal hevig verkleurd zijn, echt nodig dus, ook bij alle volgende keren dat de quilt gewassen wordt. Dit geldt dus blijkbaar ook voor borduurwerk.
Heb de foto uitvergroot, en het borduurwerk ziet er gelukkig nog heel mooi uit, dus een leuk winterkussentje.

Annelies zei

Gezellig weer bij je te lezen en wat een leuke quilt voor Emma !