vrijdag 11 februari 2022

Wim’s quilten rood

 En weer verder met de quilt voor Wim.
Dit is wat ik al heb:
Zonde om zo te laten liggen ….. toch?
Eerst maar weer het patroon op de tafel gelegd. 
Goed zoeken waar ik gebleven ben en hoe ik dat ook alweer deed.
Hij heeft immers 10 jaar in de kast gelegen 😱
Waarom?
Nou, nadat ik er mee begonnen was werden er 6 heerlijkheidjes geboren die natuurlijk allemaal eerst van quiltjes moesten worden voorzien.
Ik heb al een stukje gedaan maar daar heb ik gewoon patroonpapier voor gebruikt en dat was te dik of te stug. 
Helaas pindakaas, het rood klopt ook niet …
Gelukkig kwam ik er even later af dat ik dat stukje al had ergens tussen de stofjes voor deze quilt..
Ik beschouw de nieuwe nu dus maar als een oefeningetje om er weer in te komen 🙃
Wel gelukkig dat ik nog een hele rol met theezakjespapier bleek te hebben ergens in een la.
Dus daar ga ik …
Jaaaaa, het lukt!
Blij, blij, blij!!!
En meteen weer verder.
Beetje lastig om de stofjes op hun plaats te krijgen en vooral te houden met mijn dwarse linkerhand maar het lukt!
En nu heb ik weer een stuk af:
Het gaat lekker!
Tussendoor wil ik ook nog verder met de quilt voor Anna; dat moet een hartjesquilt worden.
Maar omdat ik die hartjes niet kan knippen of snijden zonder in mijn hand te snijden of knippen heb ik van Wim een prachtige plotter gekregen. Helaas leidt hij de mat niet goed door de machine en moet er een nieuwe mat komen. Dat blijkt moeilijk; iets met containers en leveringsproblemen.
De winkel waar ik de machine kocht  (Jagersma in Leeuwarden) heeft geen andere oplossing dan wachten, wachten, wachten. Jammer, een gloednieuwe mat die niet goed werkt en nu kan ik dus niks.
Vandaag een mail gestuurd naar Creaplot.nl, die deze machines ook verkoopt, met de vraag of ik een andere mat kan gebruiken. Hopelijk zijn zij wat meer bereid om mee te denken.
Afijn, ik wacht nog maar even af.
Ondertussen lekker verder met mijn quilt voor Wim.
Groetjes, tot gauw en ..
Tel je zegeningen!

3 opmerkingen:

Floor zei

Wordt echt heel mooi. Zo knap dat je die kleine stukjes allemaal zo netjes aan elkaar kunt zetten met de naaimachine.

Quiltlodgegerda zei

Hoi Floor, paperpiecing! Dan is het een kwestie van keurig op de potloodlijntjes naaien. Groetjes

Annie Kingma zei

Echt mooi word het,, en ja ik ga wel eens te vlug, en naast het lijntje
Maar oefenen, en de machine op langzaam dat helpt
Groetnis Annie