dinsdag 19 april 2022

Wim blij; zijn quilt is af! (En ik dus ook blij!)

 Jawel, hij is af!

En wat zijn we daar allebei blij om!

Eigenlijk wilde hij hem als quiltje op de bank maar dat gaan we natuurlijk niet doen; zo’n grote vent onder zo’n quiltje 😉
Ik vind dat hij mooi opgehangen moet worden, dus dat gaat gebeuren.
Ik heb hem helemaal op de machine gequilt. 
Ik ga jullie nog even wat detailfoto’s laten zien. 
 Gewoon omdat ik zo blij ben dat het allemaal is gelukt.
De hartjes zijn er natuurlijk overheen “gestrooid” omdat ik hem voor Wim maakte.



De bies toch heel rustig met de hand tegen gezoomd.

Zo, dat was het laatste blogje over deze quilt.
Inmiddels ben ik al begonnen aan een hartjesquilt voor Anna; heerlijk ook weer helemaal op de machine.
Maar met dit mooie weer schiet dat niet zo heel erg op dan ga ik liever naar buiten. 
Fietsen! 
Heerlijk en het helpt ook nog tegen de pijn en stijfheid in het linkergedeelte van mijn lijf.
Een paar weken terug zijn we een weekje naar Zuid Limburg geweest, (mijn naaimachine moest voor een beurt naar Maastricht en een betere smoes kan je toch niet hebben voor een weekje Zuid Limburg hè), precies tijdens dat ene weekje met mooi weer en we hebben ons toen helemaal een slag in de rondte gefietst, heerlijk.
Natuurlijk bezochten we ook de grotten en we hebben zelfs een stukje gewandeld en Valkenburg bezocht waar we een bakkerij ontdekte met het meest verrukkelijke gebak. 
(Gelukkkig was dat pas aan het eind van de week 😉)
We hadden een heerlijk luxe appartement gehuurd met regendouche, stoomdouche en sauna. 
Geweldig, maar toch zal ik nooit meer voor een appartement kiezen. We hadden een mooi balkon maar de zon kwam er pas rond twee uur op en verdween weer achter de bomen rond half vijf.
Dus terwijl de mensen in een huisje ‘s morgens lekker hun koffie zaten te drinken in de tuin in het zonnetje, zaten wij binnen met wel de deuren naar het balkon open maar dat is toch anders hè.
Geef mij maar een huisje met een tuin dan heb je altijd wel ergens zon.

Dit was natuurlijk ook niet verkeerd hoor, na een fietstocht lekker op het balkon nog even in het zonnetje.
Maar kijk, half vijf en wèg was hij.
Afijn, gelukkig hebben we wel geweldig genoten hoor maar misschien een tip voor jullie om rekening mee te houden.
Dan nu iets heel leuks!
In dat weekje waren wij namelijk 46 jaar getrouwd ❤️
En wat gebeurde er op de ochtend van die dag?
Half negen: trrring, trrring!!! De bel!
Onze lieve schatten hadden met de receptie van het park gebeld en voor een heerlijke verrassing gezorgd!

Hoe lief was dat?!
Een heerlijk en zeer uitgebreid feestelijk ontbijt.
Wat een lieve verrassing!
Maar een half uurtje later werd er wéér aangebeld …
En toen stond er een juffrouw van de receptie voor de deur met een fles champagne, een zak nootjes en een kaart.

Wat attent hè.
Eerst dacht ik nog: “hoe weten ze dat nou?”
Maar toen realiseerde ik mij dat dat natuurlijk door het telefoontje van Joukje over de ontbijtmand kwam.
Wat een verrassing.

Zo en nu ga ik de was lekker buiten ophangen!
Volgende keer hoop ik jullie een stukje van de hartjesquilt te laten zien.
Lieve allemaal, geniet van het mooie weer en zoals altijd …
Tel je zegeningen.

3 opmerkingen:

Floor zei

Gefeliciteerd nog met jullie trouwdag en natuurlijk ook omdat de mooie quilt af is.
Mooi gequilt en knap dat je dat met de machine kunt.
Nu ophangen en van genieten.
Veel plezier met de hartjesquilt, vond het ook zo leuk om te maken, hoewel, ik doe alles met de hand hoor, met de machine daar heb ik geen geduld voor.

Lida zei

Gefeliciteerd met zowel jullie trouwdag als de mooie quilt, die zal prachtig aan de muur hangen! Geniet maar van jullie fietstochten want nu is het weer heerlijk weer! Groetjes,
Lida

Coby Breitner zei

Ohh wat is de quilt prachtig geworden, tuurlijk moet je die ophangen. Alsnog van harte gefeliciteerd! Wat een verrassingen.