zondag 18 november 2012

Ja hoor, hij is er weer.
En ik heb zijn aankomst samen met Anna en Emma en hun papa en mama mogen aanschouwen.
Eerst op de televisie; wat een spanning! Ze waren er helemaal klaar voor.
Anna zat op het puntje van haar stoeltje het hele gebeuren te volgen en Emma had natuurlijk geen flauw idee wat er allemaal aan de hand was maar zat toch met glinsterende oogjes, vrolijk wippend van het ene billetje op het andere billetje op de maat van al die vrolijke muziek te genieten.
Het Pietenpetje stoer op haar koppie, dat hoorde er kennelijk allemaal bij. 
Geen probleem hoor voor Emma.
Daarna snel naar het dorp, o nee stad want stadsrechten en daar zijn we trots op.
Emma in haar wagentje, Anna bij papa op de nek.
Hard zingen en nog hárder zwaaien met je vlaggetje, wat een feest.
Honderden opgewonden en blije kindjes met hun, openlijk, net zo blijde en opgewonden papa's en mama's. 
Ik zag zelfs papa's en mama's met Zwarte Pietenpetjes en zwartgemaakte wangetjes.
De brug ging open en daar kwam de rijkelijk versierde stoomboot
met de Sint voor op de plecht aangestoomd.
Een luid gejuich ging op en ik moet dan toch iedere keer weer een traantje wegpinken. 
Erg hè, dat probeer ik dan ook altijd wel weer snel onopgemerkt weg te werken want een beetje genant is het natuurlijk wel. 
Maar ja, zo'n huilebalk ben ik nou eenmaal.
Afijn, Sint met Pieten op twee stoomboten door de gracht naar het plein en de hele goegemeente achter de fanfare in een lange bonte stoet over de naastgelegen weg er achteraan.
Op het plein stapte Sint over in een prachte koets met Fries paard er voor op weg naar het stadhuis alwaar hij officieel werd welkom  geheten.  
Onderweg naar het stadhuis stonden wij nog even langs de weg om te zwaaien en de pepernootjes in ontvangst te nemen.

Emma met haar zakje pepernootjes, gekregen van een lieve Piet.

Natuurlijk mochten we allemaal onze schoen zetten van Sinterklaas en Anna belde mij vanmorgen al vroeg heel enthousiast op om te vragen of ik ook iets gekregen had.Zij had een chocoladeletter gekregen, maar ze had er vannacht helemaal niets van gehoord.
Papa wel, "Hij had nog even een biertje met de Sint gedronken."  zei hij.
Maar dat geloofde Anna toch niet.
"Papa is een beetje een gekke papa, hè oma?"
Nou, en daar houden we het dan maar op.


12 opmerkingen:

neeftje zei

O heerlijk he! Ik geniet er ook altijd zo van, vooral die kleintjes die er zo van genieten!

Monica zei

Wat is dit toch een superleuk kinderfeest en genieten voor de 'groten'

Unknown zei

Ik zou ook een traantje wegpinken hoor!
Ook een huilebalk of gewoon een emotioneelmens!
Veel plezier en kadootjes deze dagen!

Groetjes Anita

Anoniem zei

Heerlijk feest voor de kleintjes en genoten hebben ze!Dan mag je toch best sentimenteel zijn???!!!!
Leuk Sintquiltje heb je gemaakt.Kun je je nog een beetje inhouden met je quiltwerk?
gezellige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Wat heerlijk dat je de intocht hebt kunnen meegenieten met de kleintjes!! Het doet mij ook elk jaar wat hoor, al zitten we nu even tussen wal en schip.. onze kids zijn te groot voor het echte feest, en kleinkinderen hebben we (gelukkig nu!) nog niet!! Daarom is het zo leuk om gezellig even mee te mogen kijken met jou! Lieve groet!

Berna zei

Ja het is een heerlijk kinderfeest. Hier waren vandaag ook twee kleine Pietjes en natuurlijk zat er iets in de slofjes die hier altijd staan. Zelfs mama zong uit volle borst de sinterklaasliedjes mee die ik nog van mijn moeder ken en die nietzo gangbaar zijn. En dat terwijl ik dacht dat ze dat nooit onthouden zou hebben. Genieten dus met een grote G.
Fijne avond!

Pauline zei

Wat heerlijk, zo beleef je het hele feest nogmaals. Een heel fijne Sinterklaastijd met de kleintjes!

Terray zei

Wat een feest voor die kleine kindjes.....Hoewel Kimberley niet meer gelooft wordt het sinterklaasjournaal wel gevolgd!
Groetjes
Tertia

marga zei

Wat kunnen die kleintjes daar toch van genieten.
Groeten
Marga

Chris zei

Jij hebt er dus ook heerlijk van genoten! Die snoeten van de kids, dat alleen al is een feest. Ik vind het hele Sintgebeuren altijd enig. Gister lootjes getrokken en wie trek ik?? Juist, het Engeltje, haha. Surprise maken en héél klein gedichtje voor haar. Ik heb er áltijd van genoten.
Maar wat een ondeugd van een pappa, bier drinken met Sint! Hoe verzint hij het. Gelukkig is Anna zo verstandig om dát niet te geloven.
Gaat het goed met je Gerda? Hele fijne week en groetjes van mij.

Yvonne zei

Hoi hoi, heerlijk hé deze tijd. Sinterklaas is in het land. Leuk dat jullie de Sint zijn gaan binnenhalen. Verder blij te lezen dat je hobby/handarrest voorbij is. Wel voorzichtig doen hoor. Tot gauw. Dikke knuffel Yvonne

sylvia zei

hallo lieve Gerda,had zeven blogs van je te lezen ( ja, liep niet zo'n beetje achter....:() en wat een verhalen!! Eerst moet ik even zeggen wat een narigheid met je pols: dan ben je echt gehandicapt!!! Ja, we slijten als gekken, volgens mij! Ik ben ook nog niet zo oud en wat er allemaal al niet versleten is.......brrr!! Maar onze handen en polsen en armen hebben we zo hard nodig, he, voor onze hobby's: handwerken en oppassen!!!
Wat zijn het toch schattenkinderen, he, die van jullie!! Zo heb ik ze ook......haha!!
En lekker naar de Quilthoeve geweest, feestje!! Ik heb afgelopen zaterdag nog met DD in Kijkduin geluncht: dikke mist en koudddd.......brrrr!!
maar altijd gezellig!
Ik hoop dat ik je verhalen weer kan gaan bijhouden, ben hard op weg om bij iedereen even bij te lezen!!
Dag lieve meid, hou je taai, liefs, Sylvia