vrijdag 16 februari 2018

Allemaal leuke dingetjes


Oei, ik lig al weer een tijdje achter. Terwijl er toch echt wel een paar leuke dingetjes te melden zijn hoor. Ik begin maar meteen.               Ten eerste dit,

Dit is zó genieten.

En dan natuurlijk de Olympische spelen, ook al zo genieten. En dan dít! Ik kreeg ze afgelopen week binnen, steeds een paar tegelijk.

Eerst 2011 en 2012. In het eerste boek is Anna nog maar 2 jaar oud en wordt zij drie. In het tweede boek worden Emma Sophietje enJuultje geboren. 2013, Saartje wordt geboren. Alleen met het boek over 2014 is iets mis gegaan want daar staat niet 2014  in maar 2017 vanaf mijn laatste blogje over Canada tot de eerste blogjes in 2018. Mmmm, ik kan me niet voorstellen dat ik dat zo heb ingevuld dus hup, even een mailtje er uit naar Blog to print. Jammer genoeg zeggen zij dat ik wel de titel 2014 had ingevuld maar verder de inhoud van 2017 en daar is dus niets meer aan te doen. Beetje raar natuurlijk als maar half 2017 er in staat plus januari 2018. Maar goed , ik had ze ook al een mailtje gestuurd dat ik wat teleurgesteld was over de grootte van de foto's (medium) in de andere boeken en daar reageerden ze op met een voucher voor korting op mijn volgende boek en dus heb ik het daar maar bij gelaten. Ik had half 2017 samen met 2018 willen doen maar dat hoeft nu dus niet meer en ik bestel 2014 gewoon opnieuw met de voucher. Als laatste kreeg ik het boek met al mijn blogjes over onze camperreis door Canada. Alles kwam weer naar boven en daar werd ik heel erg blij van.

  

Héérlijk, wat een feest om door die boeken te bladeren en de verhaaltjes over al die heerlijkheidjes en de quiltdagjes en -weekendjes weer te lezen. Ik kwam zelfs nog wat foto's van quiltjes en place-mats tegen waarvan ik eigenlijk al niet eens meer wist dat ik ze gemaakt had. Hoe leuk is dat?

Afijn, wat is er nog meer het vermelden waard over de afgelopen week? Nou natuurlijk de oppasdagjes!  Roosje die geniet van haar enorme plak kaas, ze eet heel slecht maar zo'n plak kaas gaar er in no time in.:). En Mats die door Saartje werd omgetoverd tot een tijgertje.

  

Heerlijke amandelparfaits, die ik maakte na ons weekendje bij onze lieve Brabantse vrienden, waar we deze voorgeschoteld kregen.   HÉÉRLIJK!!!  Het recept vind je op de site van AH.Hartstikke slecht voor de suiker en de cholesterol maar ze zijn de zonde méér dan waard kan ik je vertellen. 😀

Anna, Emma en Roos die woensdag lekker de hele dag kwamen want mama moest staken.  EditDus speelden we spelletjes, werd er een puzzel gemaakt, gekleurd en lekkere bowl met vers fruit gedronken/gegeten.

 

 

Voor Anna was dat filmpje een beetje te kinderachtig, vertelde ze een beetje neerbuigend 😂 maar Emma en Roos gingen er lekker voor zitten. Op de tafel; dat zit kennelijk het lekkerst 😉. Emma gaat zitten en trekt haar pootjes lekker onder zich maar voor Roos is het nog een beetje hoog. Zij wipt er echt op; eerst het ene billetje en vervolgens het andere billetje en schuift dan haar billetjes één voor één naar achteren tot ze goed zit. :)


Terwijl Anna een makkelijk plekje op de grond opzoekt om haar eigen filmpje "op niveau" bekijkt. Dat moest even op de grond omdat tegelijkertijd de I-pad moest worden opgeladen en ze op het plekje op de stoel bij een ander stopcontact teveel "afgeleid" werd door de geluiden van het kinderachtige filmpje. Ja, ze wordt al een hele dame met haar negen jaar. 🙃

 

En toen waren er ook Juultje, Saartje en Mats nog voor een dagje oppas. Juul en Saar met prachtige haartjes, vers van de kapper.  

En Mats, die nog steeds zijn opa op een niet te vervangen plaats één heeft staan, aanbidt hem zelfs nog vanachter de ramen en houdt hem dan ook haarscherp in de gaten als opa even nieuwe vetbollen voor de vogeltjes ophangt. En toen opa even een schroef had aangedraaid onder de tafel pakte hij subiet ook een stuk gereedschap om hem daarbij te helpen.😍 

Nou, dat was in vogelvlucht de afgelopen week. 

Oh nee, we gingen met Marrit en de kindjes nog naar de Wok om haar verjaardag te vieren; voorstel van Juul :)) Het eigenlijke feest was de zaterdag er na omdat Koen net een paar dagen weg was voor zijn werk toen zij jarig was. En dat die Wok weer een groot succes was blijkt wel uit deze foto van onze Saar duidelijk genietend met een mond vol gebakken banaan terwijl ze haar toetje(s) ook al heeft opgehaald. Nog even wat foto's voor papa gemaakt zodat hij, ver weg,  ook een beetje meegenieten kon. Juultje pakte er zelfs haar broertje nog even liefdevol voor vast; die wordt later vast fotomodel of actrice. Daar is ze erg goed in met haar 6 jaar; ze weet precies hoe  ze voor een leuke foto kan zorgen 😂

 

Zo, het was weer een drukke maar heerlijke week. Ik tel mijn zegeningen! Groetjes!

6 opmerkingen:

Ineke zei

Wat leuk, al die boekjes van je blog! En leuk je verhaaltjes over de kleinkinderen, heerlijk!
En je borduurtje wordt erg mooi!
Fijn weekend

Merian zei

Wat een gezellig verhaaltje. Jij bent al begonnen met je borduurwerkje!
Ik heb gisteren toch maar dat mooie gemêleerde rood besteld. ik had DMC maar vind dat andere toch leuker.
Fijn weekend Merian

katrien zei

Mooie herinneringen die blogboeken.Ik laat ze steeds per jaar maken.

quiltlodge gerda zei

Ben ik vanaf nu ook van plan! Zó jammer dat ik ze niet van weblog heb met Anna's eerste twee jaar!😢

quiltlodge gerda zei

Ja, het is erg mooi garen! En leuk om te doen joh. Allen is mijn linnen wel érg fijn, vooral met het witte garen zit ik af en toe wel érg te turen.

quiltlodge gerda zei

Dank je wel! Ik vind het ook heerlijk om weer eens te borduren, zéker zo'n schattig gevalletje als dit. Bovendien is per maand één zo'n werkje goed te doen naast de andere "projecten".