zaterdag 20 oktober 2018

Daar gaan we weer, op naar Canada.

Hallo allemaal, nou sommige van jullie hebben het misschien al op FB gelezen; we zijn weer thuis. Na wederom vier fantástische weken rondtoeren in Canada. Nou weten jullie allemaal wél van mijn ellende met de antibiotica dus even een verdere toelichting voor jullie.
Vlak voor we zouden vertrekken staken die ontstekingen dus weer de kop op en kreeg ik die tweede kuur. Nou blijf je daar natuurlijk niet voor thuis dus hup, gewoon de koffers gepakt 
en op naar Schiphol. Bas en Emma brachten ons weg. We keken nog even gezellig rond op Schiphol met z'n viertjes en we aten een lekker appelgebakje
 
Ja en toen was toch echt het moment daar, een kusje, een knuffel, nog een kusje en nog een knuffel, oeffff moeilijk momentje en daar gingen we.
Eerst weer dat vermaledijde vliegtuig in. Maar het ging goed, we hadden heerlijke comfortabele stoelen met heel veel beenruimte en  werden weer schandalig verwend door de KLM dames en ik had mijn zenuwen zowaar prima onder controle en heb zelfs heel relaxed foto's zitten maken boven de Rocky mountains.   
En eigenlijk waren die negen uur zomaar weer voorbij en landden we al weer in Vancouver waar ik mijn fototoestel ook weer in de aanslag hield voor de statige totempalen en dat prachtige en enorme houtsnijwerk met waterval. De vorige keer had ik mijn fototoestel niet bij de hand maar dat ging me niet nóg een keer gebeuren.
 
Toen nog even door de douane, vind ik toch ook altijd wel weer even een puntje. Ook al weet ik ook wel dat ik niets bij me heb wat niet mag; ze kijken daar altijd zo streng, er kan zelfs niet een heel klein glimlachje af. BRrrrr ( in tegenstelling overigens tot de rest van de Canadezen, die altijd even vriendelijk en behulpzaam zijn)
Maar gelukkig, ik mocht er weer gewoon in, er kwamen geen handboeien of aanverwante artikelen aan te pas, en de pret kon weer beginnen. Eerst een nachtje in het hotel, dat is verplicht als je een lange vlucht achter de rug hebt en met een camper rond gaat rijden.
Maar het was nog lang geen bedtijd dus eerst weer even de stad ingelopen, een paar boodschapjes gedaan en heerlijk gegeten en daarna lekker naar bed.
Hetzelfde hotel als de vorige keer, met het verrukkelijke ontbijt.
  
Gelukkig was Simone zo lief geweest om alvast een scan van het vierde patroontje van de Farmhouse Christmas voor me te maken en te mailen dus dat zat in de koffer. Daar heb ik wel al de vorderingen van laten zien en je zal het niet geloven maar op de laatste avond in Canada zette ik de laatste steekjes. Gelukkig, nog gewoon op schema. Nou, de komende dagen krijgen jullie de rest van de reis hier voorgeschoteld zodat ik er weer een mooi boek van kan laten printen en jullie hopelijk een beetje mee kunnen genieten van dit prachtige land.

14 opmerkingen:

Ineke zei

Wat zal ik weer genieten van je verslag over jullie vakantie in Canada. Maar wel jammer van de antibiotica, wat een ellende. Is het nu weer wat beter?
Als je mij weer wilt volgen, ik heb een nieuwe blog aangemaakt.
Welkom bij https://inekehube.blogspot.com/

Groetjes en een fijne week

Yvonne zei

Wat heerlijk Gerda. Ik ga weer heerlijk meegenieten van jullie mooie reis.

BezigeBijMirjam zei

Wat heerlijk dat jullie weer na Canada zijn geweest. Ik ben benieuwd waar jullie hebben rondgereden. Wij zijn jaren geleden ook een keer aan de westkant van Canada geweest. Nog met onze kinderen. In 1998!! Zo'n prachtig land.🤗

Judith zei

Super leuk dat jullie weer in Canada zijn geweest, ben reuze benieuwd naar wat jullie allemaal beleefd hebben. Ik hang aan je lippen!

Bernadet zei

Wat leuk dat jullie weer naar Canada zijn geweest, ben benieuwd naar de verhalen deze keer!

wilma oud zei

Het blogje is wel al meer dan 2 weken oud, maar toch even reageren. Ik hoop dat je inmiddels genezen bent van je ontstekingen en ik zie je reisverhalen wel tegenmoet. Groetjes van Wilma

miekequilt zei

Een prachtig land, dat Canada. En wat leuk om op jouw blog te kunnen lezen over jullie vakantie daar. Ik ga je volgen, want Canada heeft mijn hart gestolen.

quiltlodge gerda zei

Hoi Mieke, het heeft heel lang geduurd maar eindelijk kon ik verder met mijn verhaal. Vandaag de tweede gepubliceerd en vanaf nu gaan ze elkaar echt snel opvolgen, beloofd!

quiltlodge gerda zei

Hoi Wilma, het heeft heel lang geduurd maar eindelijk kon ik vandaag mijn haaltje over Canada schrijven en publiceren. Maar vanaf vandaag gaan ze elkaar weer snel opvolgen hoor. Groetjes

quiltlodge gerda zei

Hoi Bernadet, het heeft heel lang geduurd maar vandaag kon ik eindelijk verder met mijn verhaaltjes over Canada en vanaf nu gaan ze elkaar weer snel opvolgen hoor, beloofd! Groetjes

quiltlodge gerda zei

Hoi Judith, het heeft heel lang geduurd maar vandaag kon ik eindelijk mij. Tweede verhaaltje publiceren en vanaf nu gaan ze elkaar weer snel opvolgen hoor, beloofd! Groetjes

quiltlodge gerda zei

Oh Merjam, dat is al lang geleden! Ik denk dat er inmiddels best wel beel veranderd is, groter en uitgebreider vooral. Het heeft lang geduurd maar vandaag kon ik eindelijk verder met verhaal en vanaf nu gaan de verhaaltjes over Canada elkaar snel opvolgen hoor, beloofd!

quiltlodge gerda zei

HOi Yvonne, het was inderdaad weer heerlijk. Helaas heeft het lang geduurd voordat het tweede verslagje kwam maar vandaag heb ik het eindelijk kunnen schrijven en publiceren. En vanaf vandaag gaan ze elkaar snel opvolgen hoor, beloofd!

quiltlodge gerda zei

Hoi Ineke, wat heeft het lang geduurd hè voordat het vervolg kwam maar vandaag heb ik eindelijk het tweede verslagje kunnen schrijven en publicerenen vanaf nu komende snel na elkaar hoor, beloofd! En ik gaook gelijk even naar je nieuwe blog. Ben benieuwd.