woensdag 7 november 2018

Vancouver, 6 mei 2018

Nou, zoals jullie wel gemerkt hebben kwam de rest van het verhaal over onze reis dus bepaald niet in de toenmalige komende dagen. We zijn inmiddels een paar maanden verder en hier ben ik dan eindelijk weer mét mijn oprecht gemeende excuses. Ik zal jullie niet vervelen met het waarom van dit uitstel maar ga gewoon lekker beginnen. We waren dus aangekomen in het hotel.

Toch altijd weer een beetje lastig dat tijdsverschil. Heerlijke bedden maar om drie uur al weer wakker. Afijn, gewoon maar blijven liggen tot zeven uur, douchen, ontbijten, rondje lopen en wachten op de taxi die ons naar het camperverhuurbedrijf Fraserway zou brengen. Daar werden we geholpen door een bijzonder vriendelijke jongedame die de papieren met ons door nam en de TomTom voor ons pakte. Berenbel plus berenspray aangeschaft en daarna door naar een Nederlandssprekende dame die een grote kaart van Canada voor zich had liggen en met ons onze route door wilde nemen als we daar behoefte aan hadden, hadden we niet maar ze wees toch even aan hoe we het snelst op de weg naar onze eerste overnachting konden komen. Dat was niet zo heel moeilijk want we zouden die dag de vriend van Wim (die daar woont) weer ontmoeten dus we bleven vlak bij Vancouver. Afijn, daarna eindelijk naar de camper die Godzijdank behoorlijk kleiner was dan die van de vorige keer. (In mijn ogen overigens nog steeds een joekel maar Wim had gelukkig de rol van bestuurder weer op zich genomen) Ook nu werden we weer wegwijs gemaakt in de camper door een alleraardigste Nederlands sprekende mevrouw. Zij woont al 45 jaar in Canada en ik wil dan graag altijd weten of ze daar gelukkig zijn en nooit heimwee hebben. Ik heb dat aan heel wat mensen daar gevraagd en eigenlijk was het antwoord in 99% van de gevallen het zelfde. "Ik ben hier gelukkig maar het missen van mijn familie is altijd gebleven." Deze mevr had bovendien een zoon die in Nederland had gestudeerd en hier zijn vrouw heeft leren kennen en dus hier gebleven is. Ik moet er niet aan denken!

Ik moet nog even vermelden dat je bij deze verhuurder je de camper altijd vóór 12 uur al op kan halen omdat ze de dag ervoor al moeten worden ingeleverd. Dat is dus beter geregeld dan bij Canadream, daar konden we de vorige keer immers pas om half vier terecht en reden we pas om 6 uur 's middags van het terrein af. Maar dit even ter zijde.

Afijn, na dat gezellige gesprekje in de camper geklommen en op naar Burnaby, Cariboo RV Parc.

Een aanrader, mooie plekken (niet al te groot maar wel met veel privacy) en een voortreffelijke winkel erbij waar het ons meteen duidelijk werd dat daar meer Nederlanders kwamen; hagelslag, maggi, pindakaas en stroopwafels in grote getale aanwezig. Ook hier weer bijzonder vriendelijk en behulpzaam personeel. Meteen maar een plekje gereserveerd voor vier weken later (wat we later die reis trouwens weer introkken omdat we van en geheel andere kant zouden komen.) even wat rond gekeken
Op deze foto is niet te zien dat we achter de camper nog een ruime plek hadden om te zitten.  

Na een klein uurtje uurtje,waarin ik meteen maar begon te schrijven voor mijn verslag, kwam Leigh al aangereden. Hij kwam ons samen met zijn vrouw Morag ophalen voor een gezellige middag en avond in Vancouver. Het was een bijzonder hartelijk weerzien met Leigh en evenzo hartelijke kennismaking met Morag.
Als eerste reden we naar een heuvel, wa.ar de Universiteit van Vancouver zich bevindt. Heel apart, want de hele heuvel was dus Universiteitsterrein met meerdere  gebouwen voor de colleges maar ook hele wijken met woningen voor personeel en studenten.
We stopten als eerste bij de Playground of the Gods. Zeer toepasselijke naam want het was er prachtig, uitgestrekte gazons op de heuvel met een soort grote houten totempalen en prachtig uitzicht over Vancouver en de Fraser River.


Inmiddels begonnen de magen wel een beetje te rammelen en dus reden we terug naar beneden  naar een geweldig restaurant aan de Fraser River om gezellig met z'n viertjes te eten en verder te kletsen.

 
Hierna brachten Leigh en Morag ons weer terug naar de Camper waar wij meteen ons bedje in rolden na dit geweldige begin van onze tweede tocht door Canada.

1 opmerking:

Ineke zei

Wat gezellig om je verhaal van jullie vakantie weer te volgen. Wat is Canada een heerlijk land om vakantie te vieren! Wij (DH en ik) gaan er ook graag naar toe. Ik heb je ook nu toegevoegd bij Bloglovin, zodat ik er meldingen krijg dat je een verhaal hebt geschreven. Tot de volgende blog!