maandag 12 augustus 2019

Beetje dom.

Ja, ik ben een beetje dom geweest.
Het is al weer een poosje geleden, ver voor het infarct maar ik wil jullie toch nog even, waarschijnlijk wel ten overvloede, waarschuwen voor mijn domme actie.
Wat gebeurde?
Ik snij tegenwoordig mijn lapjes met een kartel rolmes.
Waarom?  
Nou kijk maar eens naar het verschil,
Losse draadjes bij het lapje dat “gewoon” is gesneden of geknipt en niets bij het gekartelde randje.
Tot zover het grote voordeel van het kartelmes.
Maar nu ... 
een soort gelijk verschil is er als je zo dom bent om in je vinger te snijden.
En dat gebeurde dus. Ik weet niet eens of het mes van richting veranderde of dat mijn vinger weg schoot maar het gevolg is het zelfde 😩
Au, gauw naar beneden naar Wim > “ Heb je even een pleister, ik heb in mijn vinger gesneden.”
En in plaats van meteen naar de verbanddoos voor een pleister te rennen, nee, mijnheer wilde het eerst even zien. Ik hield de gewonde vinger namelijk stevig vast in  mijn andere hand.
OEI!!!  
Er lag gewoon een stukje vlees in mijn andere hand
  
wat een akelige wond was dat en bloeden ... niet normaal.
Afijn, na twee weken toch maar eens naar de huisarts gegaan want het wilde ook maar niet dicht gaan.
Die was een beetje boos, veel te lang gewacht maar ze gaf mij wel een wonderzalfje mee en toen begon het eindelijk van binnenuit dicht te groeien.

 En nu?
Nu ziet het er weer keurig uit al is de vinger wel een heel klein stukje smaller aan de bovenkant.😉
  Hij loopt mooi taps toe 😂
p.s. Tel je zegeningen 

5 opmerkingen:

Floor zei

Oeps! Ik heb ook zo'n fijn kartelmes. Moet dus wel oppassen.
Moet wel zeggen, dat ik nog nooit in mijn vinger heb gesneden met een quiltmes, maar het kan natuurlijk zomaar gebeuren als het mes een beetje eigenwijs is.
Gelukkig is jouw vinger weer heel, ook al is ie een beetje veranderd.

Annie Kingma zei

Nog nooit een kartelmes gehad of gezien, geen rafeltjes lijkt me wel wat.
Gelukkig is de vinger weer heel
Groetnis Annie

Ineke zei

Zo'n kartelmes is ideaal, ik heb hem ook, weet alleen niet waar die is ;-)
Maar je moet niet in vingers snijden, maar de stof. Het is al wel goed genezen. Fijne week

Marguerite zei

Oeps. Dat was niet zo fijn.
Gelukkig toch genezen.

Madammeke Ongeduld zei

dat kartelmes was toch bedoeld om stof te snijden
ik hoop dat je volgende post er eentje is van veel geluk