maandag 5 augustus 2019

Hè hè daar ben ik weer...

Oké, dat was dus Pasen. 
Wat een tijd geleden en wat is er veel gebeurd! 
Misschien heb je het al gelezen op FB maar ik wil het toch ook hier vertellen.
Zal ik maar gewoon bij het begin beginnen?
Vlak na Pasen verkochten we ons huis en gingen we op zoek naar een huis in Joure, lekker dicht bij Maaike en Koen en Marrit met hun drie heerlijkheidjes. 
Wel ietsje verder bij Bas en Joukje en hun drie heerlijkheidjes vandaan maar dat is dan nog steeds dichterbij dan de afstand van Cornwerd naar Joure. 
Afijn wat blijkt, vlak bij Koen en Marrit komt een prachtige bungalow te koop, ideaal voor ons. Helaas, terwijl wij op dinsdag een bod hebben neergelegd wordt het op donderdag opeens verkocht. Onze aankoopmakelaar weet niet wat hij hoort; dit hoort gewoon niet, wij hadden nog een kans moeten krijgen om ons bod te verhogen. Niet netjes, maar je doet er niets aan.
Dus opnieuw op zoek. 
Maar inmiddels was de landelijke open dag geweest en alle huizen die wij mooi vonden waren verkocht. 
Joure blijkt enorm populair en de huizen worden voor de vraagprijs en vaak zelfs voor tienduizenden meer verkocht.
Oei, wat nu? 
Ik heb geen zin om een huis te kopen wat niet naar mijn zin is maar wij moeten wel op 1 juli ons huis uit. Dan eerst maar huren.
Maar ook dat blijkt niet gemakkelijk.
Ondertussen werk ik lekker verder aan mijn Kersenmuisjesquilt van Goof.
Eerlijk gezegd maak ik mij er nog niet zo druk om; gaan we toch eerst de zomer lekker in de caravan in Frankrijk? Maar dat wil Wim niet; als er dan iets op de markt komt zitten wij in Frankrijk. 
Mmmmm, daar heeft hij wel een punt natuurlijk.
Goed om dit verhaal nog een beetje gezellig te houden ga ik je nu eerst mijn eerste blok van de quilt laten zien ;)

 Is het geen schatje?Ja, hij is wel een beetje gekreukeld maar hij heeft ook heeeel lang opgevouwen in een doos gelegen. De reden daarvoor is niet zo leuk maar dat vertel ik weer in een volgend berichtje net als het vervolg op de huisperikelen. Ik kan namelijk nog niet zo lang achter mijn I padje werken.
( Een nieuwe, de oude was verjaard en kon geen nieuwe updates meer verwerken. Vandaar ook de problemen met de foto’s)
Om de zelfde minder leuke reden maar daarover ook de volgende keer meer.
Daaaaaaag allemaal, ik ben zo blij dat ik mijn verhaaltjes weer met jullie kan delen!
P.s. Tel je zegeningen!

12 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat vervelend die huiszoekerij. Hopelijk heb je de volgende keer beter nieuws. Je muisje is gelukkig wel gelukt.

Madammeke Ongeduld zei

zoveel pech, met de woning, iPad, maar het muizen blokje is wel mooi ondanks de kreukels

quiltmarjanneke zei

Laat je niet kisten Gerda, komt tijd komt raad! Fijn dat ook jij weer kunt bloggen��

Yvonne zei

Lieve schat, fijn weer een verhaaltje 😘

Floor zei

Wat een verhaal over het huis waar jullie verliefd op werden.
Maar zulke dingen gebeuren momenteel.
De a.s. kopers leggen een hoog bod neer met de mededeling dat ze dat willen betalen (meestal meer als de vraagprijs) op voorwaarden dat het direct uit de verkoop wordt gehaald. Dat is waarschijnlijk bij jullie gebeurd. Heel jammer.
Leuk dat je ook aan de Kersenmuisjesquilt bent begonnen.
Ik heb er al (pas) 6 af, die heb ik inmiddels allemaal op mijn blog laten zien.

Merian zei

Top dat je weer kunt schrijven op je blog.
Die huizenmarkt is wat, hier ook in brabant.
Moeilijk om iets te vinden de jongste zoon.

groetjes merian

Marguerite zei

Ja de huizenmarkt is een dolle boel op moment. Wij zitten er middenin. Meteen toe happen als je de kans krijgt anders vis je achter het net.
Succes ben benieuwd naar het vervolg je maakt het wel erg spannend

Annelies zei

Gezellig weer bij je te lezen !

Lida zei

Heerlijk dat je weer schrijft en ik hoop dat jullie ondertussen een heerlijk huis hebben gevonden en jouw zegeningen ook weer voldoende aanwezsig zijn!
Knuffel
Lida

Ineke zei

Fijn dat je er weer bent Gerda. Wat vervelend dat de bungalow zo snel werd verkocht aan anderen. Hopelijk komt er nog een leuk huis voor jullie! het muisje is prachtig geworden!

Annie Kingma zei

Een heel verhaal, en je maakt ons benieuwd naar hoe het verder ging. 1 juli is al geweest, dus een verhuizing is er geweest.
muisje blok is prachtig heb er al meerdere gezien. Een quiltvriendin maakt margootje over een hondje, ook zo lief.
Groetnis Annie

Marja Rijnsburger zei

De huizenmarkt is een gekte op dit moment.
Succes met alles.
De kersen muisjes quilt is een plaatje.
Groetjes Marja