donderdag 5 september 2019

Foutje, bedankt!

En toen was ook het muisje in het kopje helemaal af.
Met een mooi tafeltje en een gordijntje boven haar koppetje.
 
En ik dacht: “meteen maar even aan elkaar zetten” 
Ik wist namelijk al waar hij moest komen.
Kijk, bij de theepot natuurlijk.
Alleen niet op deze manier!    
Ik zat zo heerlijk lekker buiten in het avondzonnetje 
Met kennelijk meer aandacht voor de ballonnen die weer gezellig voorbij kwamen en heb gewoon niet goed opgelet.
SUF!  
 
Maar goed, ze waren met de hand aan elkaar gezet en dat naait toch een stuk makkelijker achteruit dan wanneer het op de machine gedaan was.
Dus hup, meteen weer uitgehaald en de volgende morgen een nieuwe poging ingezet en voilà!  
Gelukt!
Leuk geworden hè.
Ik denk dat ik hem “quilt as you go” aan elkaar ga zetten maar dan niet per blok maar  per rij.
Dat quilt toch net wat gemakkelijker door vind ik. De randen met de  blokjes gaan overigens wel op de machine hoor; het moet wel leuk blijven 😉
Maar het volgende probleem diende zich al weer aan; ik had nog geen achterkantstof. Overal gezocht op internet maar kon het goede stofje niet vinden. En wat denk je, wederom was het
 Rita van Het quiltlokaal die mij uit de brand hielp.
Zij had thuis nog een laatste beetje op de rol liggen van een muizenstofje en dat wilde zij wel voor me mee nemen naar de winkel. Dus vandaag opnieuw met Wim samen (ik mag voorlopig nog niet rijden, dat moet eerst weer goedgekeurd worden door het CBR en dat kan nog wel een paar maanden gaan duren 😡) naar Sneek.
En kijk eens: 
Perfect hè
Het is niet helemaal genoeg maar dat lossen we wel op met leuke restjes. 
Ik ben er helemaal blij mee!
En inmiddels is het volgende muisje ook al in de maak.
Dat is de favoriet van Roosje; ik denk vanwege al de hartjes 🥰
Het muisje is inmiddels klaar 
en de hartjes zijn geknipt en gevouwen dus ga ik morgen lekker beginnen met ze rond dit muisje uit te strooien. Ik heb er zin in en hoop ze snel te kunnen laten zien.
Dus, tot dan!
Groetjes en niet vergeten hè;
Tel je zegeningen!

12 opmerkingen:

Elza zei

Goed gelukt hoor deze keer en een schattig stofje, past er precies bij. En ik vergeet het niet hoor al mijn zegeningen te tellen. Groetjes van ons


Floor zei

Heel leuk dat stofje voor de achterkant! Zo ver ben ik nog niet, maak eerst de blokken wel en kijk dan verder. Bij elk blok wat anders zou ook leuk kunnen zijn misschien.
Leuk werk hè, die muisjes. Jij kleed ze ook niet allemaal hetzelfde zie ik.

Marguerite zei

Wat is dit leuk!

Annie Kingma zei

Heel mooie blokjes
Groetnis Annie

Ineke zei

Wat zijn de blokjes mooi Gerda, dit wordt wel een bijzondere quilt. Ook de achterkant-stofjes is zo snoezig!!! Succes verder en een fijn weekend!

Annemiek zei

Dat muisje zo klein staat er mooi op. Je maakt echt vorderingrn met je hand. Fijn. Leuk die passende achterkant stof. Goed weekend.

quiltlodge gerda zei

Dank je wel en vooral groetjes terug aan iedereen!

quiltlodge gerda zei

Ja, hartstikke leuk hè. En iedere keer als Roos komt wil ze de muisjes weer even zien.🙂 Ik vind allemaal verschillende kleertjes voor een kinderquiltje ook leuker net als de verschillende kleurtjes voor de andere dingen. Alleen mijn blokjes langs de randen zijn allemaal in rood tinten. Ik ga zo even bij jou kijken!

quiltlodge gerda zei

Dank je wel! Leuk om te maken ook!

quiltlodge gerda zei

Dank je wel! Groetjes terug!

quiltlodge gerda zei

Dank je wel! Dit wordt zeker een bijzondere quilt; het is eigenlijk een beetje mijn “therapie” quilt. 🙂

quiltlodge gerda zei

Dank je wel! Ik leer inderdaad steeds beter met mijn arm en hand om te gaan. Wat dat betreft is dit echt een “therapie” quilt.