maandag 18 januari 2021

De muizenquilt

 Hallo allemaal!

Nou, dat is een tijd geleden hè. Het ging allemaal niet zo lekker hier, veel pijn en uitval. Maar goed, ik zit weer in de revalidatie en op de pijnpoli doen ze ook hun best. Inmiddels wonen we al weer een ruim half jaar in ons heerlijke nieuwe huis en het begint langzaam maar zeker te wennen.

Het quilten heeft door die pijn en uitval een hele tijd op een laag pitje gestaan maar ook dat komt langzaam maar zeker weer op gang en het typen doe ik nu met vier vingers i.p.v. 10. Ik zag net dat ik in mijn vorige berichtje al vertelde op een nieuwe manier van appliceren over te gaan.. Nou ja nieuw, dat niet bepaald hoor maar voor mij is het wel nieuw want ik appliceerde altijd op de hand en nu dus op de machine. De blokken van het muisje heb ik verder gelaten voor wat het is maar ja, dan was de quilt natuurlijk niet groot genoeg dus ..... iets anders bedacht. 

Een rand rondom van blokken met geappliceerde hartjes, hartstikke lief. Toch?


Daarna heeft hij een hele tijd stil gelegen maar vanochtend dacht ik: “En NU ga ik het gewoon proberen.” Ik heb Wim gerecruteerd om te helpen. Eerst de tussenvulling op de tafel (gelukkig een hele grote 🙃) daar de achterkant op, goed glad gestreken en toen stukje voor stukje met de lijmspray vastgelijmd. Daarna de hele boel omgedraaid en alles herhaald met de top. Was mij in mijn eentje nooit gelukt🙂

Afijn, en toen!  Met speldjes in de weer, wat een ... klus. En toen had ik ook nog te weinig speldjes. Balen! Dus ik naar boven en op zoek naar meer speldjes. Van alles overhoop gehaald (ik weet geloof ik nog niet helemaal precies waar alles nu ligt, denk ik dat ik het hier heb opgeruimd blijkt het daar te liggen🤪). Geen speldjes! Maar .... wat kwam ik tegen? Joepieeeeee, het pistooltje voor de nietjes!  Moest ik wel nog op zoek naar de nietjes ... en wat denk je? Gevonden!   Gauw weer naar beneden en de rest lekker geniet. Heerlijk!

En nu is hij gedubbeld!    

Het was een heel karwei maar wat ben ik blij dat het gebeurd is!
Hopelijk deze week ergens de energie om met het quilten te beginnen; 
Op de machine.
Lieve allemaal, ik ben blij dat er weer een blogje op staat. En wie weet komt de volgende nu ook heel snel.
Daaaaaag, tot gauw!
En: Tel je zegeningen!
(Ondanks alle toestanden van dit moment)

19 opmerkingen:

wilma oud zei

Oh, wat ben ik blij dat het weer een beetje gaat en wat is de gedubbelde top mooi! Wanneer je lijmspray gebruikt, moet je dan toch nog speldjes of het nietjespistool gebruiken? Ik dacht dat het of het een of het andere was, maar ik weet het niet hoor, daarom vraag ik het. Ik wens je succes met het doorquilten. Lieve groeten van Wilma Oud

Floor zei

Fijn dat het weer ietsjes beter met je gaat, en dat je weer plezier hebt in je quiltwerk.
Ja, dat dubbelen is altijd veel werk, maar samen gaat het beter en sneller.
Mijn kersenmuisjes quilt is al lang klaar, maar moet ook nog eerst gedubbeld worden.
Als die "aan de beurt" is, moet ik er ook aan geloven, wel alleen, maar tot nog toe lukt me dat wel.
Veel plezier met quilten, knap hoor op de naaimachine, dat zou mij niet lukken, ben een echte handquilter.

quiltlodge gerda zei

Ja, het is wel een beetje dubbelop maar ik vind het gewoon prettig.

quiltlodge gerda zei

Hoi Floor, lief dat je reageert! Ik doe eerst alleen de rechte naden doorpitten met de machine en dan maar eens kijken hoe de rest gaat 😉 groetjes Gerda

quiltlodge gerda zei

Lief dat je reageert trouwens. Was toch weer een beetje spannend voor me. Lieve groetjes terug!

Bernadet zei

Fijn Gerda, steeds weer een stukje verder! Enne..typen doe ik ook niet met 10 vingers.
Succes met het doorquilten! Ook een pittig klusje!
Groet Bernadet

quiltlodge gerda zei

Hoi Bernadet, dank je wel voor je lieve reactie! En natuurlijk warme groet terug!

Vlijtige Handjes zei

Oh wat ben je een doorzetter! Chapeau! Maakt niet uit in hoeveel etappes of hoe lang je er over doet. Je bent er weer bij. Lieve groetjes Anita

Annie Kingma zei

Een mooi quilt gedubbeld, heel fijn dat je weer hebt kunnen oppakken.
Typen heb ik nooit geleerd en ik doe met 2 vingers, elke hand 1.
Als er maar wat op komt te staan, wat gelezen kan worden toch.
Appliqueren is bij mij ook machine werk geworden hoor, hartjes zijn heel mooi.
Groetnis Annie

quiltlodge gerda zei

Dank je wel! Ja, het gaat allemaal een stuk langzamer, onhandiger ook maar goed, dat is ook een kwestie van accepteren. Dat begint nu een beetje te komen maar dat kost me wel veel moeite. Lieve groetjes!

quiltlodge gerda zei

Hallo Annie, dank je wel voor je lieve reactie. Het appliceren op de machine moet ik me nog wel eigen maken. Maar het gaat vast lukken, niet te moeilijk met hartjes begonnen. Nu het machinaal doorpitten nog 🙃
Warme groetnis terug! (Wij wonen nu in Joure.)

Marion van de Sande zei

Wat vreselijk leuk om weer eens een blog van je te kunnen lezen. Fijn dat het langzaam weer de goeie kant op gaat, klinkt als een enorme doorzetter. De top is een mooie geworden en gaat ongetwijfeld nog veel mooier worden. Heel fijn dat je weer terug bent. Echt!

Joke zei

Wat fijn dat je weer lekker bezig bent! Ook al kost het vast meer moeite je kunt straks supertrots zijn op je mooie quilt.

Annie Kingma zei

Wij wonen in het dorp Easterein, gemeente Zuid/ West Friesland.
Dus niet zo ver van Joure Groetnis

quiltlodge gerda zei

Hee, is dat in de buurt van Wommels?

Ons Quiltlokaal zei

Ik zie nu pas je blogje, fijn dat je weer aan de slag gaat en doe het lekker in je eigen tempo. Hoop dat het je lukt

quiltlodge gerda zei

Hoi Joke, dank je wel voor je lieve reactie! Groetjes

quiltlodge gerda zei

Hoi Rita, Dank je wel voor je reactie, hopelijk tot gauw!

quiltlodge gerda zei

Hoi Marion, wat een lieve reactie. Dank je wel!