dinsdag 2 februari 2021

De muizenquilt

 Hoi, hoi,

Nou, jullie hebben er niets van gemerkt maar ik ben zojuist 1,5 uur bezig geweest om nog een paar reacties te geven op jullie reacties. GGGGRRRR.
Maar goed, het is gelukt en dat is het belangrijkste.
Oh, nu krijg ik weer meer afstaand tussen de regels als ik op enter tik. Ah, weer verholpen. Pfffff
Wat een gedonder!
Afijn, allemaal info die jullie natuurlijk helemaal niet interesseert.
Dus nu gauw verder met leuke berichtjes!
Ten eerste: Ik ben bij de vasculair internist geweest en dankzij de tweewekelijkse injecties is het slechte cholesterolgehalte in mijn bloed nu gelukkig eindelijk op een goed niveau! Pak van mijn hart want ik was als de dood voor een nieuw infarct. Ik had namelijk tot een aantal maanden geleden nog behoorlijk veel last van kleine “wegtrekkingen”, die voelden als TIA’s. Maar vanaf een paar maanden geleden dus niet meer maar de angst zat er goed in. Nu kan ik opgelucht adem halen!
En dan ten tweede: de crème die ik op de pijnpoli heb gekregen helpt redelijk goed tegen de pijn. Deze crème verdooft de zenuwen in mijn arm waardoor ik behoorlijk veel minder pijn heb. Joepieeeeeeee.
Jammer alleen dat ik eerst slechts een testdosis kreeg. En die is inmiddels op en nu moet ik wachten tot de nationale apotheek in Woerden voor mij een grotere hoeveelheid heeft gemaakt. Hopelijk schieten ze een beetje op.😉
En nu leuk nieuws!
De afgelopen week ben ik heerlijk aan het quilten geweest op de machine!

Ik weet niet of ik dit al had laten zien maar toen het appliceren met de hand niet meer ging ben ik begonnen om dat te doen op de machine. Gelukkig hielp Willie (Aalers), de schoonmoeder van Janine van het Quiltgebeuren) mij op weg maar wat goede tips en aanwijzingen. 🥰
Helemaal blij ben ik er mee.
En nu dus het doorpitten op de machine, gelukkig heb ik een geweldige machine, maar het is nogal een flinke lap dus het moest wel even wennen. 
Die vermaledijde linkerhand had totaal geen grip op de stof; lastig. 🥵 Maar ...... opeens herinnerde ik mij dat ik jaren geleden eens van die speciale handschoentjes had aangeschaft voor uit de vrije hand door te quilten op de machine. Even zoeken en ja hoor, gevonden!
En dat werkt fantastisch! Huppekee, weer een probleem overwonnen! 😃
En met dit handige voetje gaat het helemaal lekker. Als je goed kijkt zie je een extra ijzertje in het midden dat mooi door de naad heen glijdt en zo zorgt voor een keurig steekje op de juiste plaats. Voor deze naadjes koos ik een dubbel festonsteekje, dus een steekje beide kanten op.





6 opmerkingen:

Annie Kingma zei

Heel gezellig lezen hoor.
Geweldig op dit allemaal met ons te delen. Je bent een doorzetter.
Het quilt zal zeker af komen.
Succes, en gezondheid in zo ver dat mogelijk is.
Groetnis Annie

Floor zei

Leuk dat Roosje gek op muizen is, dat ben ik ook namelijk. Mijn kersenmuisjesquilt moet nog gedubbeld worden en ligt daarop te wachten in de kast. Oma gaat hard aan het werk om de quilt klaar te krijgen zodat ie op Roosjes bed komt te liggen. Wat zal ze heerlijk slapen!
Fijn dat het weer beter met de gaat Gerda, houden zo!

Supergoof zei

De Muizenquilt is en wordt zo *M*O*O*I* Knappe Kanjer!

quiltlodge gerda zei

Hoi Ingrid, dank je wel en hopelijk kunnen we elkaar snel weer zien en dan in je prachtige gezellige winkel!!!

Annemiek zei

Fijn te lezen dat er langzaamaan verbetering is. Met of zonder medicatie maakt niet uit als je maar weinig pijn hebt en weer wat kan doen wat je leuk vind. Veel plezier met het afmaken van deze quilt.

quiltlodge gerda zei

Dank je wel Annemiek!