zondag 7 februari 2021

Verder met de muisjes en gezellig gebakken en gepuzzeld.

 Zo, dat is nog eens een titel hé. Nou, er is ook veel gewerkt de afgelopen week.
Ten eerste natuurlijk aan de muisjes!
Gelukkig heeft Wim al lang geleden een gat in de tafel gezaagd waar mijn machine in staat met twee tafels tegen die tafel aan en  heb ik dus een supergroot werkblad. 
Deze week heb ik alle blokken in de buitenrand gequilt met schattige strikjesslingers.

Ben ik heel tevreden over maar ...
Nu moet er ook nog iets in het midden want anders is er niet genoeg gequilt.
De hartjes had ik namelijk al met het festonsteekje vastgenaaid op de top dus voordat het gedubbeld was.
Mmmm, dat doe ik dus de volgende keer met de quilt as you go techniek; 
weer wat wijzer geworden.😛
En nu moeten dus ook de middenblokken nog worden gequilt want ook daar geldt: alles er op geappliceerd toen het nog alleen blokken voor de top waren.
Ik weet nog niet hoe ik dat klusje ga klaren maar ik ben bang dat dat toch op de hand zal moeten gebeuren want ik zie mezelf niet met die grote quilt op de machine langs al die figuurtjes quilten ☹️
Dan dus toch maar met de quiltring gaan kijken of dat lukt. 
Misschien als ik hem tussen de tafel en mijn schoot vastklem dat het dan lukt om hem met mijn linkerhand alleen maar op zijn plek te houden.
Wordt vervolgd! 
En dan nu het bakken.
Als de heerlijkheidjes Saartje en Juul hier zijn, (elke vrijdagmiddag komen ze hier met papa Koen en kleine broertje Mats gezellig lunchen en spelen) vinden ze het altijd erg leuk om iets te bakken.
Vorige week waren het gezellige zandkoekjes.
En deze week waren het lekkere koffiebrownies.
Toefje klopklop er op; heerlijk!
Ho, kan geen foto van het werk in process en de gebakken brownies vinden. 🙁
Weet zeker dat ik ze wel gemaakt heb maar helaas, verdwenen.
En na de gedane arbeid met oma moet opa natuurlijk ook nog even aan het werk!
Dikke pret!
Terwijl oma geniet van haar quilty pleasure, warme chocomel met klopklop en marshmallows.
Uiteraard niet alleen voor mij maar ook voor de heerlijkheidjes.
En terwijl Saartje hierna met haar I-pad naar boven verdwijnt en lekker op het bed in de kinderkamer nog een filmpje bekijkt, nestelt Juultje zich lekker op de bank om een filmpje op opa’s I-pad te bekijken.
Mats nestelt zich heerlijk op opa’s schoot om hem een filmpje over heeele grote tractors te laten zien.
Om half vier vertrekt het hele spul weer want Juul moet naar de hockey training. Dat gebeurt buiten en kan dus gelukkig nog gewoon doorgaan.
Het was weer een heerlijk middagje. 
Gelukkig zagen we afgelopen week de heerlijkheidjes uit Bolsward ook!
En dat kwam goed uit want de Jan van Haasterenpuzzel lag nog op tafel; de laatste stukjes bezorgden Wim en mij nogal wat hoofdbrekens en ik kan per keer maar zo’n tien minuutjes daar mee bezig zijn voordat mijn dwarse hersentjes de vele kleurtjes en figuurtjes niet meer aan kunnen en mij dat op niet mis te verstane wijze aan het verstand peuteren door een geniepige pijn in mijn arm te veroorzaken. 
(De crème van de pijnpoli helpt nog niet op alle fronten 😤)
Afijn, Anna keek eens naar de puzzel en de ongeveer 30 stukjes en ze keek nog eens en ....hup, achter elkaar legde zij stukje voor stukje op de juiste plaats.
Klaar!
Het is weer een geweldige puzzel, Chaos op de camping” genaamd.

Zo, en nu tot slot...
Hoort deze er vandaag natuurlijk ook nog bij!
Ik hoop dat jullie er net zo van genieten als ik!
Ik kijk naar buiten en zie een prachtige witte wereld en mijn telefoon loopt vol met foto’s van genietende heerlijkheidjes in de sneeuw.
En het sneeuwt hier nog steeds, geen mooie grote vlokken helaas maar meer een soort wind van hele kleine minuscule sneeuwklokjes, maar het blijft wel liggen terwijl het water dat aan onze tuin grenst mooi schoon blijft.
Komende week hopelijk mooi ijs om te schaatsen.
De heerlijkheidjes hebben mij al laten weten dat ze dan hier komen schaatsen en dat ik dan leuk 
de “koek en zopie” kan zijn!
Nou, wat kan een mens zich nog meer wensen ! 😂
Lieve allemaal, geniet van dit winterweekje maar wees voorzichtig en ...
Tel je zegeningen!

10 opmerkingen:

Floor zei

Hoop dat het je nog lukt met het quilten van de muizenquilt, dat is best nog veel werk als je het met de hand doet, en je kunt het maar kort achter elkaar.
De koekjes zien er heerlijk uit, krijg er al trek van :-)
Vind Anna een kanjer dat ze zo snel ziet waar de puzzelstukjes moeten, ik kan nog niet eens een grote kinderpuzzel maken, ben er echt heel erg niet goed in.

Annie Kingma zei

Gezellig hier lezen. Genoten weer van de kleinkinderen
Dat zal dikke pret worden als ze komen schaatsen De hartjes leuk door ge stikt. Het word nog een heel werk het quilten van de muizen quilt voor je. Zou je het kunnen laten doen ergens. Het quilt lokaal. ? Grote quilts worden mij ook te zwaar. Goede nieuwe week. Groetnis Annie

Unknown zei

Hoi Gerda, ik lees dat je de muisjesquilt in de ring wilt doorquilten maar daar misschien wat moeite mee hebt. Nu heb ik nog een grote quiltring op voet staan waar ik niets mee doe. Is dat misschien iets voor jou, dan heb je twee handen vrij om te quilten. Ik hoor het wel. Groetjes Regina.

wilma oud zei

Wat heb ik weer genoten van jouw verhaal en van de foto's. Wat goed dat je alweer zoveel dingen wel kunt doen. Nog een fijne sneeuwdag. Groetjes Wilma Oud

Alice zei

Wat een superlang verhaal. Heerlijk huiselijk, kan mij er in herkennen. Gezellig.

quiltlodge gerda zei

Hoi Floor, ja, het wordt nog wel een klusje. Maar inmiddels heb ik ook in de middenblokken slingers met strikjes opgehangen dus dat scheelt al weer. Ik ben nu begonnen met om de hartjes heen te quilten met de hand., groetjes 🙄

quiltlodge gerda zei

Hoi Annie, dank je wel voor je gezellige berichtje. Ja, ik kan het natuurlijk ook laten doen maar ik wil het zo graag zelf doen. Dus ik ga het gewoon proberen. Beetje eigenwijs hè. Groetnis.

quiltlodge gerda zei

Hoi Regina, ik stuur je even een appje.

quiltlodge gerda zei

Hoi Wilma, dank je wel voor je lieve reactie. En ja, we genieten hier ook van die prachtige witte wereld, helemaal nu met het zonnetje. Groetjes

quiltlodge gerda zei

Hoi Alice, dank je wel voor je lieve reactie. Fijn dat je van mijn blogjes geniet. Ik vind het ook leuk om ze te schrijven. Groetjes