donderdag 5 mei 2022

Ons allereerste heerlijkheidje

 Gister werd ons allereerste heerlijkheidje, Anna, 14 jaar!

Wie mij al lang volgt heeft veel van haar kunnen zien de afgelopen jaren. Veel lieve, mooie en grappige momenten heb ik met jullie gedeeld. De laatste paar jaar iets minder want ja, als beginnende puber zit je er   natuurlijk niet op te wachten dat je oma je hele lek en gebrek op het net gooit.

Maar vandaag mag het nog een keertje. Ze had zelf haar taart gebakken en wat was hij weer lekker!.

En natuurlijk moesten de trotse opa en oma met haar op de foto, we zijn zó blij met dit meisje!
Het was een heerlijke dag; ‘s morgens op tijd op de koffie met taart (want het is natuurlijk niet leuk als op je verjaardag de eerste visite pas om elf uur aan komt sloffen) daarna een paar uurtjes naar huis. Zodat pake en beppe ook alle aandacht kregen. Helaas waren er veel ooms en tantes en neefjes en nichtjes op vakantie maar gelukkig niet allemaal dus het was wel feest en voordeel is natuurlijk dat je nóg een paar keer visite en cadeautjes te goed bent.
Wij kwamen eind van de middag weer terug want dat is traditie: op je verjaardag komen opa en oma bij je eten!
En wat een mazzel, Anna had voor sushi gekozen. (Dat doen ze inmiddels allemaal dus de tijden van patat en aanverwante artikelen hebben we achter ons gelaten. Joepie!)
Na het eten hebben we nog een gezellig spel (Ticket to ride heet het geloof ik) gespeeld en rond kwart over tien waren we weer thuis. 
En nu nog even wennen aan die leeftijd van haar, allemachtig wat gaat het toch snel!

Inmiddels begint het weer steeds zomerse te worden en wat ben ik daar blij mee.
Lekker weer naar buiten!
Wim haalde weer halsbrekende toeren uit op de trap 😱
Maar gelukkig ging het allemaal goed. Vorig jaar brak hij zijn pols bij een val van dezelfde trap en drie jaar geleden zijn heup bij een val met de ladder dus jullie begrijpen wel dat ik het een hachelijke onderneming vind als hij weer op iets met treden stapt.
Intussen werk ik stug verder aan de hartjesquilt voor Anna. Het gaat lekker, alles met de plotter snijden


Ideaal dat ding!
Alle hartjes en vierkantjes precies even groot en geen ongelukjes meer met schaar of mes.
En met de machine naaien.
Ik heb er zo’n plezier in!
Dit stapeltje ligt klaar om aan elkaar gezet te worden.
En dit stapeltje ga ik vandaag lekker op de vierkantjes appliceren.
Tot de zon weer doorbreekt want dan ga ik heerlijk de tuin in en ook nog een rondje fietsen.
Kijk, hij schiet best al lekker op.
Zo, dat was het weer voor vandaag dus voor nu groetjes en …
Tel je zegeningen!
🤗

6 opmerkingen:

Floor zei

Heerlijk al die leuke hartjes voor Anna. Daar zal ze zeker heel blij van worden.
Nog van harte gefeliciteerd met haar verjaardag.
Ja, het gaat hard hè, het worden op deze leeftijd opeens jonge vrouwen i.p.v. meisjes.
Wim, Wim, Wim.... je leert het ook nooit hè!
Soms moet je gewoon toegeven dat op zo'n hoge ladder staan niet veilig meer is als je wat ouder wordt.
Maar ja, het blijft een man hè, eigenwijs!!!
Gewoon een tuinman laten komen, wel zo veilig.
Geniet van het mooie weer en de tuin.

Anoniem zei

Wat leuk die hartjes quilt! ❤️ Hoe groot is de kans dat je uit de overhemden van John hartjes kunt snijden zodat ik ook zo’n mooie quilt voor Layla Jo kan maken Ger?
En zou ik die hartjes dan met jou en jou samen op jouw snijder mogen maken?

Anoniem zei

Hoop dat de warmte nog ver weg blijft ,de winter mag het hele jaar duren .
Beetje dom om op die leeftijd nog op een trap te gaan staan , je kunt er op gaan wachten dat er iets gebeurt .


Gr Joop.

Lida zei

Gefeliciteerd met je leuke kleindochter en nog even en ze groeit boven jou uit! Hoop dat Wim weer heelhuids met beide benen op de grond staat! Fijne dag
Lida

Ineke zei

Eindelijk weer eens een reactie van mij, was een poos uit de running qua bloggen. Wat een geweldig apparaat voor je hartjes, nog nooit van gehoord. En natuurlijk gefeliciteerd met jullie kleindochter die al weer 14 jaar is geworden. Lieve groetjes, Ineke

wilma oud zei

Wat een prachtige foto's. Ook in jouw vorige blog met de Pasen. Ja de tijd gaat snel. Ik herinner mij nog de foto's van toen ze allemaal nog klein waren. Het waren net allemaal prinsesjes. Maar elke leeftijd heeft zijn charme vind ik.
Nog een fijn weekend. Groetjes Wilma Oud