zaterdag 8 april 2023

Leuke visite en nieuwe De Lander blokjes.

 Zo nog even snel vóór Pasen een nieuw berichtje.

Eerst moet ik even vertellen over een heel leuke visite hier. Willy Alers kwam een paar daagjes gezellig langs met haar twee super schattige Takkies. 


Ik noem het visite want ze kwam met haar campertje en daar wilden zij ook graag in slapen.

We zijn heerlijk een dagje naar Kampen geweest. Dat zouden we eigenlijk donderdag doen maar Willy had al gezien dat het dan geen mooi weer zou zijn en woensdag wel dus liepen we woensdag in een heerlijk zonnetje over de brug met de gouden wielen naar de winkel van Supergoof.

Willy keek haar ogen uit, ze had nooit verwacht dat het zo’n leuk stadje zou zijn. Vooral de boten die gemeerd voor de wal in de IJssel lagen vond zij prachtig. Dus daar moest even een foto van gemaakt worden natuurlijk.

Ja, en toen naar Ingrid, ze was helemaal perplex, “Wat een leuke winkel. En wat heb je veel!” Ze heeft eerst wel een half uur alleen maar rondgekeken voordat ze een keus kon maken. We hebben gezellig gebabbeld met Ingrid, was ook weer heel fijn om haar te zien.
En hierna heerlijk geluncht in het leuke stadje.
Maar we waren natuurlijk ook wel heel dicht in de buurt van de Lindehof in Zalk dus dan ga je niet rechtsomkeer naar huis natuurlijk. Afijn, ook daar keek Willy weer haar ogen uit. Logisch want ook dat is een superleuke winkel bij de boerderij met een gezellige eigenaresse.
Ondertussen paste Wim op Caatje en Moortje, de teckeltjes van Willy dus we hadden onze handen lekker vrij (om ze te gebruiken om de mooie stofjes naar en in de auto te laden😉)
Wat een plaatje hè 😍
En zal ik jullie nog eens wat vertellen?
Ik heb het hele eind zélf gereden!
Dit was de eerste keer dat ik weer een groot stuk zelf reed na het infarct. Best wel heel spannend. Ik had het de dag ervoor besproken met Wim en Willy had mij verzekerd dat zij het over zou nemen als het niet ging.
Maar het ging prima! Heel fijn want het geeft mij een groot stuk zelfstandigheid terug.
Afijn, na twee heerlijke dagen vertrok Willy naar de Veluwe en we hebben afgesproken dit zéker vaker te gaan doen. Stoere dappere vrouw hoor die Willy!

En dan de De Lander hartjes blokjes. De meeste van jullie zullen ze wel kennen of er van gehoord hebben. Iedere week een nieuw blokje met een hartje er op.
Ik doe mee en ik GENIET er van.
De eerste week:
“Every hart has a story to tell”
De tweede week:
Daar maakte ik dit van maar eigenlijk was het deze hier onder. Maar omdat ik dacht dat dat niet ging passen had ik hem dus aangepast naar die hierboven. Jammer genoeg zit er één blokje niet helemaal goed maar ik heb lang geleden al besloten dat zolang ik mij er zelf niet aan erger, ik kleine foutjes gewoon laat zitten. 🙃
Maar omdat ik het toch wel jammer vond van het origine ontwerp heb ik die toch ook nog gemaakt.
Een belangrijk verschil met de originelen is echter dat ik mijn blokjes met de punten naar beneden aan elkaar naai en dus met de puntjes van de hartjes naar de hoek ipv naar de rechte onderkant én ik heb ze te klein gesneden namelijk 15 cm incl de naden i.p.v. excl de naden. Hierdoor heb ik minder ruimte op mijn blokjes. Maar goed, ik pas de hartjes gewoon hier en daar wat aan maar bij de bovenstaande werden de hartjes wel errug klein als ik ze met de puntjes naar de hoeken zou naaien. (Ik ga dat trouwens wel nog proberen.) Heb ik er gewoon wat meer maar dat heb ik toch al omdat ik sommige blokjes meerdere keren in iets andere variaties maak. Zoals gezegd ben ik er helemaal in gezogen, zó leuk om te doen.
Afijn, het derde blokje:
Ook hier moest ik het een beetje aanpassen.
Eigenlijk moesten ze met z’n drietjes op één blokje maar dat ging echt niet passen. Dus het besluit was snel genomen; in mijn versie werden het drie blokjes.
Zo dat was het weer even voor vandaag. We zijn inmiddels bij blokje negen maar dan wordt dit een veel te lang verhaal (Mats slaapt hier een nachtje en inmiddels is Obi er ook dus mijn tijd op de laptop is beperkt 😉)  die komen de volgende keer aan de beurt. Na nu nog gauw één foto te laten zien van gister toen Juultje en Obi lekker met elkaar lagen te slapen. (De Laptop staat er nog bij maar ook Juultje is in diepe slaap 😍)
Voor nu, ik hoop dat jullie het weer een leuk berichtje vonden. Ik kom snel met de foto’s van de andere hartjes blokken maar nu ga ik even tekenen met Mats. Tot snel en:
Tel je zegeningen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zeker voor herhaling vatbaar. 😆
Nog quiltwinkels genoeg. Waren superdagen, en Caatje was zo blij dat ze weer een man om haar pootjes kon winden. Dank je wel. 😘

Coby Breitner zei

Wat een heerlijke dagen waren dat.
Fijne Paasdagen