dinsdag 11 april 2023

Pasen en de De Lander hartjes

 En dan is Pasen al weer voorbij. Op naar het lenteweer!

Hoop ik!!!

Pasen was weer heerlijk. 

Mats had een lief verwennerijtje voor me mee, 

“Een bosje bloemen”

Dan smelt je toch?

Natuurlijk kwamen alle heerlijkheidjes weer eitjes zoeken in de tuin!

Nog steed een groot succes 😃




Natuurlijk was Obi er ook gezellig bij maar buiten wel even aan de lijn want chocola is vergif voor hondjes. (Ook al vinden ze het nóg zo lekker. Dat heeft Teuntje ons wel geleerd!)



En toen alle bakjes gevuld waren en er écht niet één meer te vinden was (ik had ze vantevoren geteld) met z’n allen weer naar binnen voor een heerlijke en gezellige brunch.
(Nou kan ik hier nog wel even bekennen, dat het laatste eitje wel héél goed verstopt was. Niet te vinden! Na tien minuten heb ik binnen maar even een nieuw eitje gepakt en dit ongezien snel even tussen de net opkomende  margrietensteeltjes gegooid.🙃)
We hebben het dit jaar op tweede Paasdag gedaan want eerste Paasdag was Saartje nog met haar mama in Geleen waar zij meedeed aan een groot landelijk toernooi ijshockeyen.
Nr. 20, VAN DER KORT
Het kan maar duidelijk zijn.
Hier een trotse Saartje met de medaille.
Twee dagen feest voor haar en haar mama.
En kijk eens met wat een prachtig shirt ze terug kwam!
Achterop haar naam
En voorop haar nummer
Helemaal blij. Niet voor in de wedstrijden natuurlijk maar wat vindt ze hem mooi!

En omdat het weer een heerlijk paasweekend was vond ik dat mijnheer Paashaas en zijn liefje natuurlijk niet mogen ontbreken tussen de hartjes waar ik zo heerlijk mee bezig ben. Dus…
Wat een leuk stel hè 
Maar jullie zijn er natuurlijk nog een paar van mij tegoed van hiervoor. Hier komen ze,
Nummertje drie,
Tenminste, zo zag het er eerst uit.
Maar ik vond de kraaltjes toch wat te grof en ook wat lastig bij het straks aan elkaar zetten dacht ik en dus hup, opnieuw gemaakt.
En nu is het deze geworden,
Misschien maak ik de eerste nog eens in de decembermaand en laat dan de kraaltjes er nog even af tot hij in elkaar zit.
Afijn, dat was nummertje drie. Nu de vierde,
Dit was in het oorspronkelijke patroon één blok maar zoals gezegd zijn mijn blokjes wat kleiner en naai ik ze met de punten naar beneden aan elkaar waardoor die drie echt niet op één blokje gingen passen. Maar geen probleem dacht ik, dan maak ik er gewoon drie blokjes van.🙃 En die verdeel ik dan straks over de quilt. Ook leuk. De kettingsteekjes heb ik met borduurgaren geborduurd dat van kleur verloopt. Leuk effect en ik wil graag dat het een vrolijke quilt wordt.
En dan nu nummertje vijf,
Alweer zo’n leukerdje. 
Eigenlijk moesten hier nog twee strikjes aan de uiteinden van het koordje geborduurd worden maar jullie begrijpen het al; dat paste niet. Geeft niets, toch? 
Goed, nummertje zes,
Een klein hartje op een groter hartje en daar een tekstje op.
Helemaal leuk, ware het niet dat ik het patroon niet goed begrepen had, (of niet goed gelezen, dat kan natuurlijk ook🫤)
Maar daar kwam ik pas later achter toen ik in de facebookgroep een hartje zag dat toch echt nét even anders was.
Gelukkig was ik niet de enige 🙃 maar waren er meer die het het zelfde als ik gedaan hadden. Namelijk een kleiner hartje op het onderste hartje genaaid en daar de tekst op geborduurd.
Fout!
Er moest een kleiner hartje uit het onderste hartje worden geknipt/gesneden en in de daar ontstane ruimte moest de tekst worden geborduurd.
Dus ….
Hup, opnieuw een hartje op een blokje en nu eentje waar al een kleiner hartje uitgesneden was.
Zo dus.
En dan nummertje 7,
Twee hartjes die elkaar overlappen.
Met een randje er omheen, eigenlijk één randje van een quiltachtig geborduurd steekje. Maar zoals jullie wel al gezien hebben probeer ik zoveel mogelijk met de machine te doen. Dat is gewoon een stuk gemakkelijker voor mijn dwarse hand. Ik heb wel een beetje spijt van het tweede randje want de aansluiting van begin naar eind is niet helemaal mooi geworden maar vooruit ….
Zo, dat was het weer voor vandaag, het is bijna bedtijd dus binnenkort maar weer verder. 
Hopelijk vinden jullie het net zo leuk om over deze hartjes te lezen als dat ik het vind om ze te maken.
En mocht je nu denken: “Hee, die wil ik ook wel maken!” Vertel ik nog een keer waar je de patroontjes kunt vinden. Komtie:
Op Facebook in de groep “De Lander: blokje van mijn hart”
En dan wens ik je alvast veel plezier als je er ook mee mocht gaan beginnen.😃
Groetjes en 
Tel je zegeningen!


4 opmerkingen:

wilma oud zei

Ik heb weer genoten van jouw verhaal over jouw gezin en de hartjes. Wat is het toch genieten van je familie wanneer ze er allemaal zijn, of zoals nu, bijna allemaal.

Floor zei

Jullie hebben het gezellig gehad met de Pasen, dat is wel duidelijk.
Leuk hoor die verschillende hartjes in deze quilt, elke quilter is gek op hartjes!

Anoniem zei

Wat leuk jouw blogje, en meegenieten van de paasvreugde.
De hartjes: super!. Die krijg ik binnenkort vast en zeker in het echt te zien hè?

Marion van de Sande zei

Altijd leuk om je blogs te lezen en dan twee keer zo snel na elkaar!