vrijdag 8 februari 2019

Nog een stukje dinsdag 22 mei, Wells Gray Provincial Park

Ben ik gister toch nog helemaal een  waterval vergeten.
Het was er eentje die niet op het programma stond maar we zagen het bordje en dachten "Die pakken we eerst even mee." 
 
Nou, viel dat "even"nog wel "even" tegen hoor; het was een pittige wandeling van bijna twee uur waarbij regelmatig flink geklommen moest worden in een pittig
temperatuurtje.
 Hartstikke mooi en gelukkig hadden we voldoende water, bananen en granenreepjes bij ons.
Onderweg werden we keurig op de hoogte gehouden van de nog af te leggen afstand
en, om ons op ons gemak te stellen (neem ik maar aan) ook meerdere malen  nog maar eens de te volgen procedure bij een onverwacht rendez vous met een beer.
Ha, nog maar 2,9 km.
Wel 2,9 km over een zeer sterk stijgend pad met regelmatig ook nog een stukje klauteren om verder te komen.
En nog maar één kilometer, we zijn er bijna!
 En dan is daar plotseling de rivier beneden ons

 Wim legt een steentje op de stapel die een wandelaar vóór ons ooit begonnen is
 Het wordt al wat ;😂😂
 We horen de waterval weer eerder dan we hem zien maar dáár is hij.
Het is mogelijk om er naar toe te lopen maar dat is een heel smal glibberig paadje naar beneden en dan vervolgens over een plank het woeste riviertje over en dan aan de overkant langs een nat en nog glibberiger en heel smal uit de rots uitgehouwen paadje tot onder de waterval.
Niet gedaan.
Stel je voor dat je hier in terecht komt. 


En zie hier (op de foo hieronder) de zeer smalle plank (boomstam) waar je over heen moet om aan de overkant te komen. 
En als je dat dan overleefd hebt mag je via
 het uitgehouwen paadje in de rots (een klein stukje van de onderkant rechts te zien op de foto) proberen bij de waterval te komen.
HAHA, NO WAY!!!
Maar mooi was het wel!
En in Canada zijn ze al net zo fanatiek in het quilten als hier, dat blijkt wel...
Ik heb alleen geen flauw idee meer waar ik dit zag maar in het fotoarchief staat hij bij deze dag dus misschien wel in het informatiecentrum over het Wells Gray Park. Of misschien zat hij in een quiltblad wat ik kocht. Dat doe ik altijd in ruime mate, quiltbladen kopen in het buitenland. Ik moet daar eens mee stoppen want ik heb er inmiddels zó veel. Ik wacht denk ik nog steeds op die keer dat ik mijn been breek en zes weken op de bank moet liggen. 
Heerlijk, op de bank en dan die grote stapel op een tafeltje er naast. ;)
 Dag allemaal en, 
Tel je zegeningen!
p.s. Dit weekend komen er drie heerlijkheidjes te logeren dus ik denk tot maandag of dinsdag. 
Fijn weekend allemaal!

1 opmerking:

Merian zei

Haha, echt niet over die boomstam. Wel een mooie wandeling.
Leuk die tekst over Quilten.
groetjes Merian