woensdag 20 februari 2019

Vrijdag 26 mei 2018, van Whistler naar Powel River



Vandaag rijden we van Whistler naar Powel River.
Daaag camping in Whistler, met je mooie vakantiehuisje,
 Om in Powel River te komen moeten we twee keer oversteken met een ferry. Ook weer iets waar ik me op verheug want ik weet nog hoe prachtig die tochten zijn.
We hebben niets besproken dus duimen dat we mee kunnen. Het is ons eigenlijk nog nooit gebeurd dat we er niet meer bij konden.
De rit naar de eerste ferry  is weer prachtig al is het nu wel wat bewolkt.
Het is meteen weer genieten.
 Parkeerplaats om even je sneeuwkettingen om te doen. (gelukkig niet nodig!)
  Onderweg stoppen we  bij een mooi uitzichtpunt.
 En daar is de Howe Sound al, het water waar we straks op de eerste ferry zullen stappen.
 
 
Om 10.20 uur komen we aan bij Horseshoe Bay en de terminal voor de eerste boottocht.
We komen aan om 10.20 uur en gelukkig we kunnen met de eerst volgende afvaart mee.
Wel pas om 12.30 uur én hij heeft vertraging maar geen nood, we gaan even wat lekkers halen bij één van de tentjes langs de kant en we wandelen een stukje in de rondte. Dat kan gelukkig en daarna borduur ik wat tot we aan boord kunnen.
Ha, daar is hij, we kunnen aan boord.
 Och jeetje, ik noem hem "hij", dat kan natuurlijk niet, een schip is vrouwelijk.  
Maar ik vind het zo stom klinken; daar is zij.
Naast ons beginnen de auto's te rijden en ik krijg het toch even benauwd want er gaan er zóveel op, zouden we er echt nog wel bij kunnen straks?
 Ha, voor niks zorgen gemaakt; alle personenwagens op het bovendek en de bussen/grote campers beneden; plek zat.
Nog volop ruimte ...
 Eenmaal aan boord komt het zonnetje er weer bij en ik zoek een lekker plekje buiten in de zon op.

Hier liggen we nog binnen, vlak naast deze rots.
 Daar gaan we
En wat heb ik er een zin in!
 We varen weer tussen de eilanden door en ik geniet me weer wezenloos, zó mooi.
Ook Wim geniet.
 Ik moet dan altijd even vragen of hij geen heimwee heeft naar het varen, maar gelukkig antwoordt hij altijd ontkennend.
Ik weet het niet meer precies maar ik geloof dat we na drie kwartier al aanleggen in Langdale. Nu moeten we dit schiereiland helemaal overrijden om bij de volgende ferry in Earls Cove te komen. We volgen de schitterende kustweg. Eigenlijk is het geen eiland maar een schiereiland. Maar over land kan je er niet komen. 
Hier bloeit overal de brem heel overvloedig en heel mooi.
 

We komen ook hier weer de schoolbus tegen. Als deze stopt om kinderen te laten in- of uitstappen gaan er allerlei knipperlichten op de voor-, zij- en achterkant branden en moet al het andere verkeer stoppen tot hij weer gaat rijden. En daar wacht hij dus mee tot alle kinderen veilig op de stoep of aan de overkant zijn. Goed hè.
Oké, even langzaam aan want we gaan zodirect héél steil naar beneden.
En daar zijn we dan bij de volgende ferry in Earls Cove, hij komt net aangevaren en er staan geen lange rijen.
Ziet er goed uit dus
Het oude "ponthuis" bij de haven.
en een iets nieuwer exemplaar, maar ik weet niet of dit ook bij de "pont"hoort
En daar gaan we weer.
Op naar Saltery Bay.









Misschien heb ik de foto's van de twee tochten wel een beetje door elkaar gehaald hoor, zou zo maar
kunnen. Maar misschien ook wel niet. Ik ben niet helemaal zeker.
In ieder geval zijn ze wel allemaal van vandaag en van de Sunshine Coast.
En dan zitten we zomaar weer op die heerlijke camping aan het water in Powel River.
We wandelen naar de supermarkt, Wim kookt, ik drink een wijntje, geniet weer van zijn kookkunsten
 

en die avond van een prachtige zonsondergang!

Morgen maken we een wandeling door het naastgelegen heel bijzondere bos en we gaan Lund bezoeken, een klein vissersplaatsje aan het einde van de weg (letterlijk, verder kan je daar niet) en vielen tot onze verrassing met onze neus midden in het visfestival.

4 opmerkingen:

quiltlodge gerda zei

Eens even kijken of het lukt. Ik krijg mails van volgers die niet meer kunnen posten. Kan komen door het stoppen van Google + of het komt doordat ik reacties die via het account van Anita de Rooy binnenkomen heb moeten aanmerken als spam. Dut is omdat daar rare reclame boodschappen tussenlasten en ook reacties met Arabische teksten/tekens. Dat vond ik heel vervelend want dan weet ik niet wat er staat. Mocht je ook niet kunnen reageren, wil je dan even kijken of je soms via het account van Anita bij mij binnenkomt en zou je het mij dan ook even willen laten weten via een mailtje. Alvast hartelijk bedankt daar voor. Ik reageer met een Google account zie ik dus ik ben benieuwd of het lukt! Groetjes, Gerda

quiltlodge gerda zei

Gelukt! Ik moest wel even twee keer op publiceren tikken. 😏

Ineke zei

Gerda, wat leuk!!! Deze tocht hebben wij ook gemaakt en toen hebben we in de B&B van een Nederlands echtpaar gelogeerd, alleen die bestaat niet meer. Hij heeft ons toen meegenomen voor een flinke wandeling door de bossen en hebben we een beer gespot die bij het water aan het vissen was. Ook hebben we met John(zo heet de Nederlander) met de kayak gevaren, best heel eng, vond ik. Lekker met een lunch tussendoor. Zijn vrouw werkt in de bakkerij in Lund ;-)

wilma oud zei

Wat een schitterende reis maken jullie en wat een mooie foto's. Groetjes Wilma Oud