maandag 8 april 2019

Green tea and sweet beans

Zo, daar gaan we weer. Het Canadaboek is besteld en nu dus eindelijk weer verder met de quilts en de heerlijkheidjes. Dat werd ook wel weer eens tijd hè.
Ik kan nooit alles inhalen van de afgelopen maanden dus er zal een beetje een gat vallen tussen mijn laatste "normale" blogjes en deze. Maar heel veel bijzonders is er niet gebeurd. We zijn nog vijf heerlijke weken naar de Franse zuid/westkust geweest. En gelukkig hebben we eind januari nog heerlijk met Teun zo'n tien dagen in het Duitse Moeselgebied gewandeld waar hij nog zó van genoten heeft. We missen hem ontzettend, je komt hem nog zo vaak op een dag tegen in allerlei dingen.
Maar nu gaan we het hebben over de quilt die bijna af is!
Ik heb de rand niet gemaakt zoals op het patroon.
Ik heb hem van zwart/wit blokken gemaakt. En daar ben ik me helemaal op
uit gaan leven met alle leuke steken op m'n machine. Ik vind het zelf erg leuk geworden.
Hier ligt hij nog even op een hoopje op de tafel voor het quilten met de hand.
 En hier komen een paar randjes,
 
 
 
 
 
 En  een paar randjes in de quilt, een sier randje en een randje varkentjes.
Mijn geliefde caravannetje mag natuurlijk ook niet ontbreken. 
 En de fiets, met stang dus van Wim.
En zo zijn er nog een heleboel kleine plaatjes, naast het gewone handquiltwerk natuurlijk.
Hij is bijna klaar, ik moet hier en daar nog een stukje quilten met de hand, een etiket maken en dan kan hij naar Juultje. Die nu al haar kamer keurig aan kant houdt in afwachting van de komst van deze vrolijke quilt. 
Maar eerst laat ik hem dan natuurlijk nog in zijn geheel hier zien! 
en als hij klaar is moet ik als de sodemieter verder met de quilt voor Wim. 
10 Jaar geleden aan begonnen 😱
Maar ja, tussendoor 6 kleinkinderen geboren die dan natuurlijk allemaal weer voorrang kregen en niet te vergeten de quilt die ik maakte voor zijn pensioen natuurlijk.
Maar deze heeft toch echt een speciaal plekje bij hem en uitgerekend die komt maar niet af.
En nu heb ik ook nog die twee schattige quilts van Goof, het kersenmuisje en Margootje, hier liggen.
Maar ik heb mijn smoes al weer klaar hoor; kijk, die van Wim doe ik op de machine dus als het géén mooi weer is en die van Goof (ook weer voor twee heerlijkheidjes) zijn voornamelijk patchwork dus die gaan heerlijk met de hand in de tuin gemaakt worden. 
Keurige planning toch?

9 opmerkingen:

quiltlodge gerda zei

Even kijken of het nog lukt.

Floor zei

Bedankt voor je reactie op mijn blog Gerda. Leuk dat jij ook aan de muisjes van Goof gaat beginnen. Echt een lekker tuinwerkje, of 's avonds bij de t.v.
Die van Wim gewoon even laten rusten haha!
Ben benieuwd hoe jouw muisjes er uit gaan zien.

Floor zei

O, ik vergeet helemaal te schrijven dat ik dat quiltwerk zo leuk vind bij deze mooie quilt. Kan heel goed bij zo'n vrolijke quilt.

Ineke zei

Wat een prachtige steken, dit wordt vast een juweeltje! Succes met de quilt voor Wim, alles opzij en gauw af maken. Groetjes, Ineke

quiltlodge gerda zei

Hoi Ineke, ik ben blij dat ik weer wat van je hoor want ik miste je al. Ik kreeg allemaal berichtjes van google plus, dat ze dingen gingen afsluiten en ik was al bang dat er niet meer gereageerd kon worden. Gelukkig is dat dus niet zo! We gaan weer gezellig verder.

quiltlodge gerda zei

Haha, dat zal ik maar niet tegen Wim zeggen. Ik moet het echt een beetje proberen te combineren. Maar eerst die voor Juultje af! En wat zijn de muisjes van Goof super hè. Hartstikke leuk om ze ook bij jou te volgen!

quiltlodge gerda zei

Dank je wel!

conny's quilts en creaties zei

Wat een vrolijke quilt, heel leuk met die kleine toevoegingen in het stikwerk.
groetjes, Conny

Merian zei

Wat een leuke quilt voor je kleindochter!
En je planning is toch Super ;)

groetjes Merian