maandag 23 maart 2020

Bijzondere dag!

Vandaag zijn wij 44 jaar getrouwd 🥰

Een feestelijke dag dus.🥳
Alleen ......
er mag dus niemand op bezoek komen.
Dat is een hele rare gewaarwording want we hebben het nog nooit zomaar voorbij laten gaan.
Dat doen we nu ook niet, Wim heeft vanochtend voor heerlijk gebak gezorgd. 
En dat hebben we heerlijk met z’n tweetjes op gepeuzeld.
De kinderen en allerlei andere lieverds appen met felicitaties.
Maar toch mis je wat ...
Afijn, wat doe je dan op zo’n dag?
Nou, even lekker gefietst in het zonnetje naar ons nieuwe huis en een klein beetje geborduurd  Ã©n geprobeerd wat te appliceren.
Ik had op Facebook een berichtje gelezen over de hartjes waarin een mevrouw een manier liet zien die ik nog nooit geprobeerd had.
“Hee,” dacht ik, “dat is nu misschien wel een goede manier voor mij.”
Vol goede moed begonnen.
Eerst op het speciale papier het patroontje over getrokken en toen dit op de goede kant van de stof gespeld en op de lijntjes doorgestikt.
Daarna met een klein stukje zoom uitknippen.
En dan het papier binnenin wegknippen.
Vervolgens de hoekjes inknippen en dan hoef je het alleen nog maar even binnenstebuiten te keren.
En toen ging het helemaal mis.

Daar heb je echt twee goede handen voor nodig; ik kreeg het niet voor elkaar.
Vreselijk geprutst waarna mijn hersens zo gefrustreerd raakten dat zij heel boos met mijn linker arm en hand aan de gang gingen.
Die vervolgens helemaal niet meer deden wat ik wilde en AU!!!!
Bij overprikkeling van mijn hersenen geven zij hele nare pijnsensaties naar mijn arm en hand af.
Om een lang verhaal kort te maken; ik heb de hele boel weer aan de kant gemieterd.
Maar ...
morgen probeer ik het opnieuw.
En dan weer op de mij bekende oude manier.
Wordt vervolgd :)
Tel je zegeningen!

P.s. Gister waren Maaike en Pieter nog even op bezoek.
Zij op stoelen in de tuin en wij 5 meter verderop op stoelen binnen achter de open tuindeuren.
😱
P.s. p.s. ik probeer te antwoorden op jullie reacties maar het lukt jammer genoeg niet.

5 opmerkingen:

Ineke zei

Bij mij lukte het ook niet, misschien deed ik iets volkomen verkeerd, dus ik apliqueer ze maar gewoon zoals ik het gewend ben. Sterkte met alles!

Ineke zei

Vergeet ik het helemaal: voor jullie van harte gefeliciteerd met deze prachtige 44 huwelijks-jaren!!!

Coby Breitner zei

Van harte gefelciteerd met jullie trouwdag!!!!!
Wat dapper van je dat je geprobeerd hebt op deze manier te appliceren. Zoals ik al eerder zei zoeken naar een manier wat eventueel wel werkt. Zelf doe ik veel met h250 of wash away applique. Je hebt dan iets meer houvast en ik gebruik dus een wat dikkere naald dan normaal omdat ik de naald anders niet voel. Succes !!!

Annemiek zei

Van harte gefeliciteerd. Ja hele rare tijd en het gaat helaas nog even duren. Maar met een verhuizing in de planning is er veel om over na te denken en te regelen. Was die instructie om zo te appliqueren niet voor de hartjes. Ik heb het vaker voorbij zien komen maar zover ik me kan herinneren altijd bij hartjes.
groetjes

wilma oud zei

Wat ben je dapper en rustig weer opnieuw proberen. Anders alleen doen wat wel nog goed gaat. Dat is wel een knop om in je hoofd, maar dan heb je wel voldoening en geen frustratie. Succes en we hopen dat alles weer goed komt. Groetjes Wilma