zondag 7 mei 2023

Vervolg Nantes en de nieuwe Landerblokjes.

Zo, de dametjes zitten even een Harry Potterfilm te kijken. Ze zijn beide in coronatijd 10 jaar geworden en traditie is dat ik als ze tien zijn geworden met ze naar een musical en daarna lekker uit eten ga. Maar door corona is dat dus even uitgesteld.  

Zit ik net nog even mijn berichtje van gister door te lezen en realiseer ik me plotseling dat ik iets heel leuks/belangrijks ben vergeten te vertellen over de beurs.  Nou ja, leuk voor mij dan 🙃

Er stond namelijk een geweldige stand van wonderfill. En daar ging ik dust even heerlijk helemaal los. Ik kocht er een lekkere voorraad van kleur verlopend garen. 24 Klossen prachtig garen! Dat kraampje blijft nog wel even door Wims hoofd spoken 😂

En voor de Lander hartjes schafte ik wat hartjes aan. En ook hier geldt “Beter mee verlegen dan om verlegen 😉”
Afijn, dat was dat.
Nu de de Lander hartjes!
Ik heb er inmiddels weer drie af, door ons uitje liep ik een beetje achter maar ik ben weer bijna bij. Alleen die van afgelopen vrijdag nog (vergeef me als ik de volgorde niet helemaal goed aangeef.)
Dit was nr 11 (geloof ik)
Dit was nr 10 (denk ik)
En dit is nr 12 (dacht ik)
En het blijft een feestje om ze te maken!!!
Inmiddels hebben we nummertje 13 ook ontvangen en wat is het een leukertje, mag ik morgen lekker aan beginnen.
Maar dan ga ik ook weer een stukje werken aan de quilt voor Maaike. Gister heb ik hem samen met Wim gedubbeld en heb ik samen met Maaike het garen uitgezocht voor het quilten.
Het is een heel eenvoudige quilt, dat wilde zij graag. Helemaal gemaakt met wat we al in huis hadden. De lapjes had zij zelf heel lang geleden al eens bij elkaar gezocht, de achterkant is van een dekbedhoes en de vulling bestaat uit twee aan elkaar gestikte fleecedekens. Nou is dat duurzaam of niet? 🙃
Afgelopen week waren Saartje en Mats hier ook nog een paar nachtjes te logeren. De mama van Saartje had op Saartjes nadrukkelijke verzoek haar naaimachine van zolder gehaald en Saar heeft er eerst 20 minuten omheen staan te dansen, zó blij was ze er mee. “Nu ga ik samen met oma naaien!!!”
Dus kwam “haar” naaimachine mee hier naar toe en hebben we heerlijk samen genaaid.
Eerst een rokje,
Aan der binnenkant een labeltje met “Self made”


En later ook nog een cape! Helemaal blij!
En haar naaimachine blijft hier voor de volgende keer!
Zo, jullie zijn weer bij. Ik ga me weer met de dametjes bemoeien.
Eendenbekkies.

Dikke lol samen.

En zeg nu gedag met onze altijd eerste aankoop op de Franse camping waar we altijd onze eerste stop hebben.

Tel je zegeningen!

2 opmerkingen:

Veronique zei

Wat is het leuk om met je kleindochters te naaien

Coby Breitner zei

Top daagjes met de top meiden wat een gezelligheid.
Oefff dat ziet er lekker uit zeg mmmm
Groetjes Coby