zaterdag 27 januari 2018

Voorbereidingen

Vandaag even geen WIPje. Hij ligt wel op tafel en ik heb er zojuist ook wel een paar steekjes op gezet,


Maar ik heb het grootste gedeelte van de dag in de keuken gestaan. Niet dat ik nou zo'n keukenprinses ben hoor. Integendeel! Vraag mij niet om een diner in elkaar te flansen want ik heb totaal geen gevoel voor timing in de keuken.  Één gerecht, dat krijg ik nog wel voor elkaar maar zo gauw er meerdere gangen moeten worden opgediend gaat het faliekant mis. Alles loopt dan doorelkaar en niets is klaar op de tijd dat het klaar zou moeten zijn. Het kwam in het verleden zelfs regelmatig voor dat als het hele spul hier kwam eten, de jongens mij bij binnenkomst onmiddellijk naar de kamer stuurden en zich zelf over de pannen en potten in de keuken ontfermden. Allemaal eigenbelang ;))

Máár één ding kan ik echt heel goed en dat is soep maken. Trouwens nu ik er over nadenk, met chocola kan ik ook wel goed uit de voeten en taarten (bepaalde soorten hoor!) en ijstaarten of andere toetjes, dat gaat ook meestal wel goed.

Morgen vieren we Wims verjaardag en ik heb vandaag alvast behoorlijk mijn best gedaan.

Lekkere taarten,

 .

15 liter overheerlijke soep


En twee schalen bowl. Ja, je ziet het goed, ze staan op de werkbank in de garage. Lekker koel daar


Deze inde lampetkanschaal (mooi woord voor scrabble) van mijn oma. Leuk hè.


De ijstaarten staan in de vriezer. Daar zal ik. Morgen nog even een foto van maken. Niet boos worden als ik het vergeet in de drukte hoor. Dan maak ik misschien ook nog wel een foto van de lekkere hapjes die ik morgen nog maak samen met ons oudste heerlijkheidje Anna. De laatste keer verveeld zij zich een beetje. Het leeftijdsverschil begint een beetje lastig te worden soms. Anna ontgroeit de spelletjes van Emma en Juul een beetje. En dus moeten we iets voor haar verzinnen hè en mag zij morgen lekker in de keuken rommelen. Als ze daar tenminste zin in heeft hoor, voor het zelfde geld speelt ze morgen weer heerlijk met de kleintjes. Ik ga nu lekker een kopje thee drinken met Wim en daarna nog een paar steekjes zetten tot de Mol begint.  Wij zitten er weer helemaal in. Heerlijk. En natuurlijk blijkt straks aan het eind dat we er weer helemaal naast zaten maar dat mag de pret toch niet drukken? Voor ons in ieder geval niet hoor.

Ik hoop dat jullie ook een fijne avond tegemoet gaan en morgen een fijne zondag! Groetjes.

6 opmerkingen:

Ineke zei

Alvast een fijne dag morgen en mijn felicitaties! De taarten zien er erg lekker uit!

Berna zei

Ziet er goed uit! Van harte met Wim en een hele gezellige dag!

quiltelle zei

Heel veel plezier vandaag met al je kinderen en kleinkinderen. En natuurlijk gefeliciteerd met Wim. Je kookkunsten mogen er zijn hoor, ziet er heerlijk uit allemaal. Liefs Elle

Floor zei

Van harte gefeliciteerd! Ziet er allemaal heerlijk uit, dat wordt smikkelen en smullen.
Groetjes,
Floor

Grietje vanKempen zei

Van Harte Gefeliciteerd met de verjaardag van jouw man, en ik wens jullie nog vele jaren van liefde en geluk in gezondheid!!
En wat nu zo leuk is.....mijn man is op dezelfde dag jarig als Wim.
Wij hebben op dit moment de boel weer aan kant en zitten met een glaasje na te genieten. Moe, maar voldaan.

Merian zei

Volgens mij is alles op gegaan!
De soep ziet er ook heel lekker uit.
Is het kippensoep?
fijne week.
Merian