zaterdag 20 maart 2021

Teckeltjes

 Zo, het eerste Teckeltje is een feit!

Deze is voor Emma, die helemaal weg is van hondjes.

“Oma, als wij nou een hondje nemen dan kan jij er toch op passen als wij op vakantie zijn of zo. Maar het kan natuurlijk ook andersom, dan heb jij weer lekker een hondje en kunnen wij er voor jullie op passen.”

Wat een schatje hè 
We hebben hem samen met de muisjesquilt afgelopen donderdag naar Roos en Emma gebracht. Voor de deur neer gelegd en toen door het raam gekeken hoe ze werden uitgepakt. 
Inmiddels is Anna ook positief getest dus voorlopig alle contact via het raam, Facetimen en de telefoon.
😩
En wat was het weer leuk om hem te maken. (Dankzij het geweldige patroon van Supergoof)
Ik heb de smaak van het festonneren op de machine helemaal te pakken. Ik heb van die handschoenen met rubberen bobbeltjes op de vingertoppen en daarmee heb ik ook met mijn linkerhand voldoende grip op de stof om deze goed op z’n plek te houden tijdens het naaien.
 Er moet nog een hele quilt worden gemaakt met teckeltjes maar nu eerst even door met de eenhoorn voor Saartje.
Daar ben ik ook al heerlijk mee begonnen.
En gister appte Joukje deze foto met het berichtje van Roos dat zij en haar muisje zo heerlijk hadden geslapen onder de muizenquilt.
🥰
Nu heb ik ook nog even een vraagje.
Rondom de eenhoornsampler wil ik graag hartjes festonneren zoals ik dat ook op de muizenquilt heb gedaan. Ik gebruikte daar garen voor dat van kleur verliep, rood, wit, blauw. Heel schattig.
Jammer genoeg is dat van mij bijna op en kan ik het nergens vinden in de webshops.
Nou wil het geval dat ik er al eerder naar gevraagd heb. Ik denk op FB en toen kreeg ik een lieve reactie van iemand die het voor me wilde bestellen. Het zou ongeveer vier weken duren. Maar ik weet niet meer wie dat was en ik heb er niets meer over gehoord.
Ik hoop natuurlijk dat dat nog komt maar ik begin zo onderhand een beetje bang te worden dat zij misschien ook niet meer weet voor wie zij het ook alweer zou bestellen. 
Dus,
Mocht je het hier lezen en denken :”Hee, dat was ik!”
Wil je het mij dan alsjeblieft even laten weten. Voor alle zekerheid zal ik de vraag ook nog even op FB zetten. Maar ondertussen weet iemand anders misschien ook wel waar ik het kan aanschaffen en dan zou ik dat ook heel graag horen!
Afijn, het is weekend, de zon schijnt en de waterhoentjes en eendjes lopen al weer vrolijk de zaadjes in de tuin op te pikken. Het is een feest om te zien hoe de eenden, waterhoentjes, tortelduifjes, merels, mezen, mussen, lijsters, roodborstjes, lijsters, bonte specht en Vlaamse gaaien hier met z’n alle van het aangeboden voer genieten en elkaar gewoon met rust laten. Ze houden elkaar wel in de gaten en heel soms wordt er ook wel eens eentje op zijn plaats gezet maar over het algemeen laten ze elkaar gewoon hun gang gaan en scharrelen vreedzaam met z’n alle door het gras. Meestal zijn de waterhoentjes met z’n vijven, heel schattig. Ze zijn nog klein en sinds kort zijn hun snaveltjes verkleurd naar knalrood. Ik hoop dat we deze zomer kunnen genieten van weer een nieuwe generatie. Net als van nieuwe fuutjes op de rug van hun moeder.
Tijd om de I-pad weer aan de kant te leggen en even lekker naar buiten te gaan.
Fijn weekend allemaal en
Tel je zegeningen!
Groetjes.

2 opmerkingen:

Marion van de Sande zei

Een plaatje, de kleindochter onder de quilt!! Goed dat je hebt doorgezet!

Supergoof zei

Goedemorgen lieve Oma van Roos, de foto van Roos onder haar muisjesquilt,... zo lief!!!!!
En weet je, ik vind het een heeeeeel goed idee van Emma! Top gezelligheid van een hondje voor iedereen.
;o)
Fijne zondag!