donderdag 17 januari 2019

Woensdag 16 mei, Jasper

Vandaag gaan we eerst naar Jasper wat boodschappen doen en even gezellig door het stadje slenteren.
Even naar de Tourist information om wat appjes naar de kinderen te versturen want op de campground hadden we geen wifi. Jammer genoeg lukt het bij de Tourist Info ook niet. Even gevraagd aan twee meisjes die er wel lekker op hun telefoon bezig waren.  Even gezellig gepraat, . Ik had mijn mapje met telefoon open ,zegt het ene meisje opeens, "Hee, jullie zijn Nederlands."
Waarop het andere meisje zegt "Huh, hoe weet je dát nou.?"  Had ze het aan mijn rijbewijs gezien dat in dat mapje zit.
Zij vertelden ons ook dat wij geen verbinding kregen doordat er al te veel mensen bezig waren.
Wat? Er stonden een stuk of zes mensen. Goed, meer kon de wifi daar dus al niet aan. 
Gelukkig kwamen we even later langs een Mac Donalds, of iets vergelijkbaars, waar met grote letters op de ramen vermeld stond dat er binnen gratis gebruik van wifi kon worden gemaakt.
Dus Wim lekker een bak koffie en ik een jus dórange en toen even lekker contact gemaakt met de kinderen en de heerlijkheidjes. Lang leve de face time.
Hierna nog even door het stadje geslenterd waar we dit bord tegen kwamen.
 
Ha ha, slimme jongens die Canadezen.
En na deze geruststellende wijsheid tot ons te hebben genomen stappen we weer in de auto.
We willen de hike (stevige natuurwandeling) door de Maligne Canyon gaan doen.













En oh boy, wat was hij mooi.
Moet ik nu dus wéér een keuze uit al die prachtige foto's gaan maken.

 Ik weet nog dat we langs zes watervallen en een heleboel kloven en  stroomversnellingen kwamen maar eerlijk gezegd weet ik echt de volgorde niet meer.
 Dit was de eerste, dat weet ik nog maar de rest laat ik maar gewoon zien op de volgorde waarin ze zijn opgeslagen. De tijd (Nederlandse) tijd staat er in het bestand bij dus ik neem aan dat het wel klopt. Niet helemaal want de foto's's van het fototoestel en mijn mobiel staan door elkaar. :(
Maar goed, om een indruk te krijgen van de grootsheid en pracht van deze canyon maakt de volgorde ook niet zo veel uit, denk ik.






 


  








 




 



 
Tja, en soms moet je niet alleen over of langs het water maar gewoon er doorheen.

 

 
 




Er komt maar geen eind aan al het moois.
Het is een fikse wandeling maar jongens wat genieten we!

 






Het is een prachtige wandeling door een bijzonder imposante canyon en het liefst liet ik jullie alle foto's zien en dan ook nog in groot formaat  maar dat gaat echt niet.
Ik wil van al deze berichtjes immers een boek laten drukken.










 
 



En hier geen waterval maar een heuse sneeuwval. Het heeft vast een andere naam ;)

Wie mij een beetje volgt weet wel dat ik gek op mos ben. Nou, ik heb hier mijn hart weer op kunnen halen hoor. En dan krijg je er ook nog zo'n mooie uitleg bij!








En na deze werkelijk fantastische hike rijden we nog even verder om ook het Maligne Lake te bekijken.
Het is een prachtige rit over een zeer rustige weg. Lees: we komen weer niemand tegen.
Onderweg passeren we ook al een paar mooie meren. 
Ha, het parkeerterrein bij het meer.                              Zeer rustig, geen enkele bus te bekennen.  Heerlijk!
En daar is dan het meer.
Ook nog voor driekwart bevroren en prachtig van kleur maar toch niet zo'n bijzondere kleur als Lake Louise.
Wel heerlijk rustig dus ook hier wat gewandeld en genoten van de rust in deze prachtige natuur. 
Heerlijk om zo'n mooie plek gewoon bijna helemaal voor jezelf te hebben.
Het "huisje" op de foto is een boothuis annex restaurant maar te vroeg in het seizoen en dus nog gesloten. Geeft niks, lekker rustig.



Deze snuiter vindt ons kennelijk net zo interessant als wij hem want hij blijft rustig zitten. Al moet ik eerlijk zeggen dat wij voor hem wel wat verder weg blijven dan hij voor ons, leve de telelens. Ik denk dat er zo'n drie meter tussen ons zit dus toch best wel stoer van hem., 


En dan is het weer tijd om op te stappen en rijden we dezelfde prachtige weg terug naar Jasper en ons heerlijke plekje op de Campsite even buiten het stadje.
Wim zorgt weer voor de houtjes en het eten terwijl ik weer lekker wat steekjes zet.
Heb ik dat eigenlijk al verteld over onze taakverdeling?
To mijn schande geloof ik van niet.
En dat ga ik nu dus heel snel doen!
De taakverdeling:
Rijden: Wim
De boel aansluiten bij aankomst: Wim
En de boel weer afkoppelen bij vertrek: Wim
Afwassen: Samen
Het ontbijt incl. thee zetten: Wim
Koffie en thee zetten op de rest van de dag: zo'n beetje om de beurt
Stoelen en tafel buiten en binnen zetten: Ook zo'n beetje net hoe het uitkomt. Maar eerlijk gezegd zetten we ze meestal samen buiten en neemt Wim eigenlijk altijd het binnen zetten voor zijn rekening.
En last but not least koken: Wim!
Ja echt, ik heb niet één keer hoeven koken!
Eigenlijk heb ik helemaal bijna niets hoeven doen. Het enige wat voor mij vaste prik was, dat was het bed rechttrekken 's morgens.
 Wat een schat hè!

2 opmerkingen:

Floor zei

Lief hoor zo'n man die van alles voor je doet! Wat een prachtige wandeling hebben jullie gemaakt, en wat een mooie natuur en foto's.
Geen wonder dat je niet kunt kiezen uit al dat moois.

Ineke zei

Pfiuuu...wat een prachtige foto's, ik kreeg het gevoel weer helemaal terug te zijn in Canada. En wat een schat van een man heb je, zelfs koken.
Bedankt dat we weer mochten genieten van je verslag!