donderdag 31 januari 2019

Lang weekend Blue River, 17,18,19,20 Mei 2018

Nou, ik heb nou toch zoiets leuks!
Kreeg ik gister een mailtje van een mevrouw uit Canada die mijn blogjes ook leest. 
Dat is op zich al heel leuk natuurlijk!
Maar zij reageerde nu ook specifiek op mijn vorige blogje.
 Zij woont al dertig jaar in Ontario maar is hier vlak bij ons in de buurt opgegroeid.
En dankzij haar mailtje kan ik nu iets corrigeren/aanvullen waarover ik gister schreef. 
Het baantje met de bordjes langs de weg blijkt namelijk heel gewild en heel goed te worden betaald.
En gelukkig maar, want hoewel niet moeilijk kan het soms best wel zwaar zijn.  De mevrouw vertelde mij dat zij echt wel eens medelijden met de dames (en naar ik aanneem ook met de heren) heeft met name in de zomer als het heel warm is daar.
En dan het tweede foutje, dit weekend was niet het Canada-day weekend, dat wordt altijd 1 Juli gevierd, maar het Victoria weekend waarin de verjaardag van koningin Victoria gevierd wordt.
Dit is tevens het eerste lange weekend van de zomer, elke maand hebben zij een lang weekend tot oktober, dan wordt Thanksgiving gevierd. Dat kan ik mij van 2016 nog herinneren, toen liepen wij die dag in Calgary en viel het mij op dat op de bussen hun bestemming werd afgewisseld met de tekst "Happy Thanksgiving"
Zo, tot zover de correcties.
Feikje, hartelijk bedankt! 
En dan nu weer over tot de orde van de dag; het lange weekend in Blue River.
Eerlijk gezegd vond ik het best wel heel lekker om eens eventjes meer dan twee dagen ergens te blijven staan.

Aan de overkant van de weg ligt een prachtig resort waar we even willen kijken en daarachter ligt het meer dus dat komt goed uit.

. Een leuk wandelingetje door het resort, wat nu echter zo goed als verlaten was, bracht ons bij een bruggetje waarachter een mooi wandelpad langs het meer lag.

Maar eerst dat bruggetje. Dit zagen we toen we er overheen liepen.

 

Speciaal aangelegd voor de forellen uit het meer. 
Ze kunnen hier dan kuitschieten of paaien en daarna weer terug naar het meer.  We maken een prachtige wandeling rondom het meer. 


We komen langs een strandje waar een paar moeders heerlijk aan het genieten zijn met hun kinderen en even later ploffen wij zelf ook neer op een verderop gelegen strandje.
Op onderstaande foto kan je rechts nog nét een klein stukje strand zien. De rest ligt iets lager achter e bruine ton in het midden.
Een ideaal plekje met een prachtig uitzicht. 




























Na een half uurtje horen we de bel van een spoorwegovergang een stukje verderop. Ik spring op met mijn fototoestel in de aanslag. Als ik namelijk ooit indrukwekkende treinen heb gezien dan was dat wel in Canada. Geweldig, soms wel kilometers lang.

Ik sta klaar en dat vindt Wim dan wel weer een fotootje waard. :)
 Een beest van een locomotief voorop,
 Twee in het midden en dan nóg eentje achteraan.
Op deze foto kan je een beetje zien hoe lang ze wel niet zijn want wat je hier ziet is nog láng niet de hele trein hoor. 
Hoewel je trein ziet zo ver als je kan kijken is dit toch maar het achterste deel van de trein.
Na een uurtje luieren aan dit heerlijke strandje vervolgen we onze wandeling langs het meer.
Daarna weer even naar het winkeltje. Het is vandaag een bijzonder warm dag en we besluiten een koel plekje bij de camper op te zoeken en verder niet te veel activiteit te ontplooien. Nog even snel naar het winkeltje, waar we nu geholpen worden door de zoon van het oude mevrouwtje want mevrouw ligt zelf even in bed, zo vertelde hij.
En wat denk je? Op de terugweg komt er nóg zo'n kolos langs.
Ik kan het niet laten en móet gewoon weer een paar foto's maken.
Ook deze is weer niet normaal lang.

Terug bij de camper lekker in de schaduw zitten lezen. terwijl Wim weer voor ons natje en droogje zorgt.
 's Avonds gezellig én lekker gegeten in het restaurant van de berensafari boot.
En buiten deden deze twee werkelijk PIEPkleine vogeltjes zich tegoed aan een drankje wat daar in een houdertje aan een balk hing. Ze waren echt heel klein, niet groter dan drie cm,  ik dacht eerst dat het vlinders waren of bijen waren. De foto's zijn niet heel scherp want ik moest gigantisch inzoomen om ze er überhaupt op te krijgen.

 

en bij terugkomst nog nog even lekker buiten bij het vuurtje zitten borduren. 
Met dit uitzicht. Ik zei het al, het was bepaald niet druk op de campsite.
.De volgende dag is het bewolkt en regent het af en toe een beetje. Ik vind het stiekem wel lekker, blijven we een dagje knus binnen, kryptogrammen invullen, borduren, lezen, heerlijk zo'n dagje. 
's Avonds gaan we weer lekker uit eten bij de berensafari boot.
Verrukkelijk!
In de tafel zaten lelijke scheuren maar dat hebben ze heel mooi opgelost door er kiezeltjes in te leggen en vervolgens de tafels heel dik met lak of hars in te smeren. Leuk hè. 
En terwijl wij lekker zitten te eten komen er ook mensen terug van hun safari tocht.
we hebben eigenlijk wel een beetje medelijden met ze; allemaal helemaal ingepakt in grote regenpakken want de regen komt echt met bakken uit de lucht. Ze hebben vast niet veel beren gezien.
  Hij ziet er de lol ook niet meer zo van in, geloof ik
 Als we na ons heerlijke maal weer weg rijden giet het nog steeds van jewelste. 

 We rijden weer over het enge "bruggetje", bijna geen zij-railing en erg dicht bij het water.

 

Het waren een paar heerlijke dagen, morgen verder naar Clear water, naar de campsite Dutch Lake.
In 2016 zijn we daar een extra nacht gebleven enkel en alleen vanwege het heerlijke eten in het bijbehorende restaurant.
We hebben er zin in!
p.s.  Ik moet nog even iets vertellen. Misschien vinden jullie het wel helemaal de moeite van het vertellen niet waard maar als ik het hier niet opschrijf ben ik bang dat ik het misschien vergeet.
Toen we op deze campsite aankwamen zagen we bij de receptie een grote foto van John Denver met de vorige eigenaar hangen. Hij bleek hier ook ooit te hebben gelogeerd. En ik ben een grote fan van John Denver. Ik ben ooit bij een concert van hem geweest. Gewéldig! Al gebiedt de waarheid mij ook te vertellen dat alles precies klonk alsof je naar een cd zat te luisteren. Beetje té perfect. Maar vooruit, ik nam het hem niet kwalijk aangezien ik ook heel graag naar zijn cd's luister, we hadden er  dit keer zelfs eentje meegenomen speciaal voor de rit door de Rocky Mountains.  
Helaas is hij, een hele tijd terug alweer, verongelukt tijdens een vlucht boven de oceaan in zijn privé vliegtuigje. 

9 opmerkingen:

Yvonne zei

Herkenbare plekken waar jullie waren. Die vogeltjes dat zijn kolibrie’s of Hummingbirds zoals ze in het Engels heten.
Dat bruggetje hebben wij ook diverse keren over gestoken. Het restaurant bij Dutch Lake is inderdaad goed.

Yvonne zei

Vergeet ik nog te vermelden (ik ben ook John Denver fan)
Als jullie nog eens in Colorado zijn (prachtige staat) ga dan zeker ook naar Aspen. Daar staat een prachtig monument ter nagedachtenis aan John. Bestaande uit grote rotsen waar songteksten in gegraveerd zijn. Als je er tussendoor loopt klinkt zijn muziek. Heel indrukwekkend!

quiltlodge gerda zei

Ik ga proberen om Wim over te halen. Maar het zal moeilijk worden.Hij is voor zijn werk meerdere keren naar de VS geweest en vindt de mentaliteit daar maar niks. Bovendien wil hij heel graag de Yukon en Alaska bezoeken de volgende keer. Maar je weet maar nooit ...

quiltlodge gerda zei

Dank je wel voor je reactie over de vogeltjes. Ik vertel het net tegen Wim, zegt hij dat hij dat toen ook al tegen mij zei 🙃 Nou, ik wist het echt niet meer dus dank je wel hoor!
Bedoel je het "enge" bruggetje of het bruggetje bij het meer?

johnypoipet zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Yvonne zei

Het ligt er maar aan waar je bent in de VS. de Coloradans zijn erg vriendelijk.

quiltlodge gerda zei

Kijk, daar kan ik wat mee! Een ervaringsdeskundige; reken maar dat ik hem dit onder de neus ga wrijven!!!

quiltlodge gerda zei

Ho, mijn reactie staat onder de volgende reactie! Sorry!
Heel hartelijk bedankt trouwens!

Ineke zei

Wat gezellig, een reactie van iemand uit Canada! Leuk geschreven Gerda, ik geniet van je leuke schrijfstijl! En ik ben ook groot fan van John Denver ;-)